Gå til innhold

Skjenkebevilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man må vel ikke ha skjenkebevilling om man har en privat fest i et leid lokale og gir alkohol til alle gjestene sine?

Men man må kanskje hvis man har innleid bartender og selger drikkevarene?

Går det an for vanlige privatpersoner å få skjenkebevilling en kveld liksom...?

(Sitter her med bryllupsplanlegging og ser at det står på diverse bryllupssider at man må sjekke skjenkebevillingen på stedet man skal feire.)

Skrevet

Du trenger ikke hvis du skal gi bort gratis til bare dine gjester den ene dagen.

Men skal de ta med alkoholdrikke selv eller dere skal spleise eller du skal ta penger må du ha en s k ambulerende bevilling.

Vi har arrangert mange hvor vi har tatt penger og gitt f i hele bevillingen. Vi bare sa at vi hadde :-) Det koster penger, 1000 kr tror jeg.

Skrevet

Du trenger ikke hvis du skal gi bort gratis til bare dine gjester den ene dagen.

Men skal de ta med alkoholdrikke selv eller dere skal spleise eller du skal ta penger må du ha en s k ambulerende bevilling.

Vi har arrangert mange hvor vi har tatt penger og gitt f i hele bevillingen. Vi bare sa at vi hadde :-) Det koster penger, 1000 kr tror jeg.

Takk for svar.

Angela1365380318
Skrevet

Jeg mener at stedet må ha sjenkebevling, en tilatelse til at det kan drikkes alkohol. Det er jo ikke normalt lov å drikke på offentlig sted. Ungdomshus, grendahus ol. har ofte en slik tilatelse, men hør med de du leier om de har, hvis ikke tror jeg du kan få av politiet.

Skrevet

Takk for svar.

Underlige regler i et underlig land. Jeg lurer på hva som er vitsen med abulerende sjenkebevilling? Det dummeste er at kommuen har bare et visst antall som kan brukes på en gang, f eks her er det bare 10. Jeg har ikke hørt om noen som har betalt for et slikt. Jeg har hørt rykter om noen som fikk kontroll en gang, men de bare skyldte på hverandre alle sammen, så gikk det bra :-)

Skrevet

Sikkert andre som har svart, og henvist til skjenkelovgivningen etc., men uansett: Hvis du skal selge alkohol, uansett hvor privat festen er, så kreves det ifølge loven en ambulerende skjenkebevilning (for én kveld). Imidlertid viser erfaring at kommunen ofte blir så "glade" for at du ringer og spør om dette, at de sier "næh...det er ikke så farlig." Det som mange heller ikke vet, er at selv om det er et privat arangement, så gjelder fortsatt skjenkeregler og skjenketider.

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...