muriel Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Er det bare jeg som syns dette ligner mer og mer på en farse? Mannen styrer jo mer eller mindre som han vil, etter prinsippet "Gidder jeg å være i rettsalen i dag? Nei!" Når skal rette vedkommende ta affære, trøkke fyren fast i tiltaleboksen og pælme ut alle som lager kaos i retten? Det begynner faktisk å se ut som en av tidenes frekkeste uthalingsaksjoner. http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/29/456175.html http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=132589 0 Siter
flisa Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 de bruke for mye ressusrser på han - han er jo gal og skulle vært innesperret. 0 Siter
Prozak Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 de bruke for mye ressusrser på han - han er jo gal og skulle vært innesperret. Likevel må det gjennomføres en rettssak. Gjør vi slik som "hjemmefront-wannabeene" her inne hyler og syter om, så nærmer vi oss for mye det vi ønsker å ta avstand av. ".........................................." 0 Siter
Goliath Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Likevel må det gjennomføres en rettssak. Gjør vi slik som "hjemmefront-wannabeene" her inne hyler og syter om, så nærmer vi oss for mye det vi ønsker å ta avstand av. ".........................................." Men i en hvilken som helst annen rettssak der den anklagede viser forakt for rettet, og ikke etterkommer rettens pålegg gang på gang - så blir vel rettssaken gjennomført uten den anklagede til stede? Hvorfor ikke også her? 0 Siter
flisa Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Likevel må det gjennomføres en rettssak. Gjør vi slik som "hjemmefront-wannabeene" her inne hyler og syter om, så nærmer vi oss for mye det vi ønsker å ta avstand av. ".........................................." jeg vet! 0 Siter
Prozak Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Men i en hvilken som helst annen rettssak der den anklagede viser forakt for rettet, og ikke etterkommer rettens pålegg gang på gang - så blir vel rettssaken gjennomført uten den anklagede til stede? Hvorfor ikke også her? "så blir vel rettssaken gjennomført uten den anklagede til stede? Hvorfor ikke også her?" Der kan vi jo bare gjette. Jeg ville kanskje gjettet på at man ikke ønsker å gi verden inntrykk av at man bare kjører over jævelen her, noe som kan være inntrykket hvis han ikke er tilstede. Etc. Men jeg er jo enig, selvføleglig, i at nå begynner det å bli på tide at retten slutter å styres av hovedtiltalte. "........................................." 0 Siter
Goliath Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 "så blir vel rettssaken gjennomført uten den anklagede til stede? Hvorfor ikke også her?" Der kan vi jo bare gjette. Jeg ville kanskje gjettet på at man ikke ønsker å gi verden inntrykk av at man bare kjører over jævelen her, noe som kan være inntrykket hvis han ikke er tilstede. Etc. Men jeg er jo enig, selvføleglig, i at nå begynner det å bli på tide at retten slutter å styres av hovedtiltalte. "........................................." Ja - det er jo han som kjører over retten nå, så spørsmålet er jo hvor lenge han skal få lov til å holde på med det. Argumentet om at alle fortjener en rettferdig rettssak er helt legitimt. Også at alle skal behandles likt. Men da er det jaggu på tide at de gjør nettopp det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.