Gå til innhold

Rettsaken mot Saddam Hussein

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som syns dette ligner mer og mer på en farse?

Mannen styrer jo mer eller mindre som han vil, etter prinsippet "Gidder jeg å være i rettsalen i dag? Nei!"

Når skal rette vedkommende ta affære, trøkke fyren fast i tiltaleboksen og pælme ut alle som lager kaos i retten?

Det begynner faktisk å se ut som en av tidenes frekkeste uthalingsaksjoner.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/29/456175.html

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=132589

Skrevet

de bruke for mye ressusrser på han - han er jo gal og skulle vært innesperret.

Skrevet

de bruke for mye ressusrser på han - han er jo gal og skulle vært innesperret.

Likevel må det gjennomføres en rettssak. Gjør vi slik som "hjemmefront-wannabeene" her inne hyler og syter om, så nærmer vi oss for mye det vi ønsker å ta avstand av.

".........................................."

Skrevet

Likevel må det gjennomføres en rettssak. Gjør vi slik som "hjemmefront-wannabeene" her inne hyler og syter om, så nærmer vi oss for mye det vi ønsker å ta avstand av.

Men i en hvilken som helst annen rettssak der den anklagede viser forakt for rettet, og ikke etterkommer rettens pålegg gang på gang - så blir vel rettssaken gjennomført uten den anklagede til stede?

Hvorfor ikke også her?

Skrevet

jeg vet! :)

Skrevet

Men i en hvilken som helst annen rettssak der den anklagede viser forakt for rettet, og ikke etterkommer rettens pålegg gang på gang - så blir vel rettssaken gjennomført uten den anklagede til stede?

Hvorfor ikke også her?

"så blir vel rettssaken gjennomført uten den anklagede til stede?

Hvorfor ikke også her?"

Der kan vi jo bare gjette. Jeg ville kanskje gjettet på at man ikke ønsker å gi verden inntrykk av at man bare kjører over jævelen her, noe som kan være inntrykket hvis han ikke er tilstede. Etc. Men jeg er jo enig, selvføleglig, i at nå begynner det å bli på tide at retten slutter å styres av hovedtiltalte.

"........................................."

Skrevet

"så blir vel rettssaken gjennomført uten den anklagede til stede?

Hvorfor ikke også her?"

Der kan vi jo bare gjette. Jeg ville kanskje gjettet på at man ikke ønsker å gi verden inntrykk av at man bare kjører over jævelen her, noe som kan være inntrykket hvis han ikke er tilstede. Etc. Men jeg er jo enig, selvføleglig, i at nå begynner det å bli på tide at retten slutter å styres av hovedtiltalte.

"........................................."

Ja - det er jo han som kjører over retten nå, så spørsmålet er jo hvor lenge han skal få lov til å holde på med det.

Argumentet om at alle fortjener en rettferdig rettssak er helt legitimt. Også at alle skal behandles likt.

Men da er det jaggu på tide at de gjør nettopp det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...