Gå til innhold

Vanskelig spørsmål!

Anbefalte innlegg

Gjest seriøstgladforsvar.
Skrevet

Hva tjener Terje Rød-Larsen som leder av International Peace Academy i New York?

Fortsetter under...

Skrevet

Vanskelig spørsmål ja, men helt sikkert en halv mill i året og vel så det.

Gjest polymer
Skrevet

Vanskelig spørsmål ja, men helt sikkert en halv mill i året og vel så det.

I området 2 mill vil jeg heller tro.

Skrevet

I området 2 mill vil jeg heller tro.

Ja, det er ingen umulighet.

Det er ikke godt å si hva de gutta der tar betalt, men lite er det uansett ikke.

Gjest polymer
Skrevet

Ja, det er ingen umulighet.

Det er ikke godt å si hva de gutta der tar betalt, men lite er det uansett ikke.

De fleste AP-politikere går inn i politikken for å få et springbrett til feite jobber.

Skrevet

De fleste AP-politikere går inn i politikken for å få et springbrett til feite jobber.

Gjelder det bare AP - politikere, tror du?

KrF, FrP og H politikere, hva med dem da?

H politikere rekrutteres til næringslivet i stor stil, nå om dagen.

Det er ganske vanlig, samme hvilket parti du tilhører, skulle jeg mene.

Annonse

Gjest polymer
Skrevet

Gjelder det bare AP - politikere, tror du?

KrF, FrP og H politikere, hva med dem da?

H politikere rekrutteres til næringslivet i stor stil, nå om dagen.

Det er ganske vanlig, samme hvilket parti du tilhører, skulle jeg mene.

Fenomenet har nok vært noe mer synlig i AP-kretser, enn i andre partier.

Skrevet

Fenomenet har nok vært noe mer synlig i AP-kretser, enn i andre partier.

Hvem tenker du sånn konkret på da?

Gjest polymer
Skrevet

Hvem tenker du sånn konkret på da?

Nja...det finnes jo en del tidl AP-ere innen FN og organisasjoner knyttet til FN.

Pluss alle de ex-AP'ere som bekler direktørjobben i diverse statlige Direktorater og Tilsyn....og fylkesmannstillinger...

Skrevet

Nja...det finnes jo en del tidl AP-ere innen FN og organisasjoner knyttet til FN.

Pluss alle de ex-AP'ere som bekler direktørjobben i diverse statlige Direktorater og Tilsyn....og fylkesmannstillinger...

Ja, det stemmer nok det.

Jeg ser også for meg at x ap `er bekler toppstillinger i det offentlige i fylkeskommuner osv. Sigbjørn Johnsen Ap

Så tenker jeg mer H når det kommer til å bekle høye toppstillinger innen næringslivet. Tor Mikkel Wara (H), nå Rådgiver i Geelmuyden Kiese.

Viktor Nordmann (H) Høgskoledirektør.

Thore Tønne, x - helseminister (H). Om jeg ikke husker helt feil.

Virker som de forsvinner litt ut i hver retning, og inn i en toppstilling, ja. Avhengig av hvilket parti de tidligere har tilhørt.

Gjest polymer
Skrevet

Ja, det stemmer nok det.

Jeg ser også for meg at x ap `er bekler toppstillinger i det offentlige i fylkeskommuner osv. Sigbjørn Johnsen Ap

Så tenker jeg mer H når det kommer til å bekle høye toppstillinger innen næringslivet. Tor Mikkel Wara (H), nå Rådgiver i Geelmuyden Kiese.

Viktor Nordmann (H) Høgskoledirektør.

Thore Tønne, x - helseminister (H). Om jeg ikke husker helt feil.

Virker som de forsvinner litt ut i hver retning, og inn i en toppstilling, ja. Avhengig av hvilket parti de tidligere har tilhørt.

Du terper omatt og omatt på at fenomenet har så stor spredning partimessig...

Det er ikke riktig. Høyre-politikere har ofte en næringslivskarriere og utdannelse bak seg, før de blir politikere. Innen AP så har de samme politikerne en ganske "lett" yrkesmessig bakgrunn, og går bevisst inn i politikken for nettopp å kunne posisjonere seg til framtidige "politisk valgte" stillinger.

Det er et ganske så framtredende fenomen innen AP-kulturen i forhold til andre partier. Det er et faktum.

Skrevet

Du terper omatt og omatt på at fenomenet har så stor spredning partimessig...

Det er ikke riktig. Høyre-politikere har ofte en næringslivskarriere og utdannelse bak seg, før de blir politikere. Innen AP så har de samme politikerne en ganske "lett" yrkesmessig bakgrunn, og går bevisst inn i politikken for nettopp å kunne posisjonere seg til framtidige "politisk valgte" stillinger.

Det er et ganske så framtredende fenomen innen AP-kulturen i forhold til andre partier. Det er et faktum.

Beklager, men du vet ikke alt her i verden, selv om du forsøker å fremstille deg slik.

"Det er ikke riktig. Høyre-politikere har ofte en næringslivskarriere og utdannelse bak seg, før de blir politikere."

Hvis du mener Erna Solberg (H) har en næringskarriere og utdannelse bak seg, så bør du sjekke dine kilder litt nøyere etter i sømmene.

Jeg er vant til at dialog er den beste form for kommunikasjon. Om du syns jeg terper, så du om det....

Gjest polymer
Skrevet

Beklager, men du vet ikke alt her i verden, selv om du forsøker å fremstille deg slik.

"Det er ikke riktig. Høyre-politikere har ofte en næringslivskarriere og utdannelse bak seg, før de blir politikere."

Hvis du mener Erna Solberg (H) har en næringskarriere og utdannelse bak seg, så bør du sjekke dine kilder litt nøyere etter i sømmene.

Jeg er vant til at dialog er den beste form for kommunikasjon. Om du syns jeg terper, så du om det....

Erna Solberg var et dårlig eksempel. Hun har vært politiker siden ungdomstiden, og er det i høyeste grad fortsatt. Har ikke sett at hun har strebet etter sivile toppjobber.

Ser ingen vits i å diskutere dette så lenge du nekter å se det som er alment kjent, nemlig at det er et framtredende AP-fenomen. Men jeg har ikke dermed sagt at fenomenet IKKE eksisterer i andre partier. Det er bare så mye mer tydelig i AP, og det vitner om at det sannsynligvis er oftere forekommende i de kretser.

Annonse

Skrevet

Erna Solberg var et dårlig eksempel. Hun har vært politiker siden ungdomstiden, og er det i høyeste grad fortsatt. Har ikke sett at hun har strebet etter sivile toppjobber.

Ser ingen vits i å diskutere dette så lenge du nekter å se det som er alment kjent, nemlig at det er et framtredende AP-fenomen. Men jeg har ikke dermed sagt at fenomenet IKKE eksisterer i andre partier. Det er bare så mye mer tydelig i AP, og det vitner om at det sannsynligvis er oftere forekommende i de kretser.

Fint. Jeg er enig med deg. Det var ikke meningen å lage noe krangel ut av denne dialogen.

Erna var ikke noe godt eksempel heller. Poenget mitt er bare at jeg ser dette med rekruttering litt annerledes enn deg.

Ha en fin dag!;)

Gjest polymer
Skrevet

Fint. Jeg er enig med deg. Det var ikke meningen å lage noe krangel ut av denne dialogen.

Erna var ikke noe godt eksempel heller. Poenget mitt er bare at jeg ser dette med rekruttering litt annerledes enn deg.

Ha en fin dag!;)

Likeså, og takk for dialogen!;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...