Gå til innhold

er du her FUNLIGHY?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nick i dag
Skrevet

hei jeg vil bare si at jeg synes ikke du skal gi fra deg barnet,vetdu ting ordner seg. jeg var selv 16år når jeg fikk min sønn. og jeg tenkte som deg men når jeg fikk sønnen min på magen etter all den smerten ville jeg ikke gitt han fra meg for alt i verden.

jeg er nå 23år gammel og venter mitt 3barn,jeg er overlykkelig selv om jeg er alenemor. skulle aldri tilgitt meg selv om jeg ga fra meg barnet. og du ikke skad deg selv jeg ber deg!

ting kan kansje virke litt skremende med en gang men det er ikke så ille som du tror.

ønsker deg lykke til hvertfall,og husk du bærer et fint lite barn inni deg,som elsker deg allerede. og som ikke kan noe for dette:)

Fortsetter under...

Skrevet

Ehh, synes det er synd du oppfordrer jenta til å beholde barnet. Noen som reagerer så voldsomt på at de skal ha barn (og som endatil har fotrengt det i 6 mnd.) er åpenbart ikke i stand til å ta seg av et annet menneske på den måten en baby faktisk krever.

Gjest ikke nick i dag
Skrevet

Ehh, synes det er synd du oppfordrer jenta til å beholde barnet. Noen som reagerer så voldsomt på at de skal ha barn (og som endatil har fotrengt det i 6 mnd.) er åpenbart ikke i stand til å ta seg av et annet menneske på den måten en baby faktisk krever.

sa bare MIN mening jeg oppfordrer ikke til noe. hennes valg min mening er bare kan man ligge å knulle kan man også ta ansvar

Skrevet

sa bare MIN mening jeg oppfordrer ikke til noe. hennes valg min mening er bare kan man ligge å knulle kan man også ta ansvar

Skjønner du egentlig hva du sier? Mener du virkelig at alle som er i stand til å ligge å knulle også er i stand til å ta ansvar? I såfall sier det mye om din IQ......

Blir provosert når jeg hører sånt. Tenk på hvor mange barn som lider p.g.a mennesker med din innstilling.........

Gjest ikke nick i dag
Skrevet

Skjønner du egentlig hva du sier? Mener du virkelig at alle som er i stand til å ligge å knulle også er i stand til å ta ansvar? I såfall sier det mye om din IQ......

Blir provosert når jeg hører sånt. Tenk på hvor mange barn som lider p.g.a mennesker med din innstilling.........

Jeg vet hva jeg prater om! gidder ikke diskutere med deg om dette. vi har hver vår mening,og det er jeg glad for! hvis folk ikke vil ha barn kan de hvertfall bruke prevensjon eller?

og ja jeg mener faktisk at hvis man er voksen nok til og spre beina,er man voksen nok til og ta ansvar!

hvor ille er det og få et barn egentlig? jeg var 16 år og klarte meg da.

og til alle som bruker abort som prevansjon se en video på www.abort.no( jeg har selv tatt en abort hvis dere lurer)

Skrevet

Jeg vet hva jeg prater om! gidder ikke diskutere med deg om dette. vi har hver vår mening,og det er jeg glad for! hvis folk ikke vil ha barn kan de hvertfall bruke prevensjon eller?

og ja jeg mener faktisk at hvis man er voksen nok til og spre beina,er man voksen nok til og ta ansvar!

og til alle som bruker abort som prevansjon se en video på www.abort.no( jeg har selv tatt en abort hvis dere lurer)

Har du noengang hørt om voldtekt... Ikke for å blande meg inn og skape noen stor diskusjon med deg, men det må finnes nyanser i synet ditt.. Det kan være en alvorlig grunn til at et svangerskap fortrenges i 6 mnd, uten at jeg spekulerer i Funlighys situasjon. Jeg håper inderlig hun finner ut av det.

Annonse

Skrevet

Noen ganger kan det mest ansvarsfulle være å overlate omsorgen av barnet til andre, selv om det kanskje er den vanskeligste løsningen når det kommer til stykket.

Jeg vil oppfordre Funlighy til å bruke litt tid, det er tre måneder igjen av svangerskapet, til å snakke med noen rundt dette, og la beslutningen modne før du bestemmer seg.

Gjest ikke nick i dag
Skrevet

Har du noengang hørt om voldtekt... Ikke for å blande meg inn og skape noen stor diskusjon med deg, men det må finnes nyanser i synet ditt.. Det kan være en alvorlig grunn til at et svangerskap fortrenges i 6 mnd, uten at jeg spekulerer i Funlighys situasjon. Jeg håper inderlig hun finner ut av det.

jeg vet det og når det kommer til voldtekt så kan man vel diskutere dette ja.

men å fortrenge sååå lenge at man er gravid er vel litt drøyt? kunne jo tatt abort i3-4uke eller noe i verste fall. nei vet du jeg vet ikke og jeg orker ikke diskutere mer,kansje jeg har et galt syn på ting? beklager blir bare litt oppgitt. håper hun ikke kommer ti log angre samme hva hun gjør....

Gjest funlighy
Skrevet

vet ikke hva jeg skal si. Jeg burde ta ansvar siden det er jeg som selv har havnet opp i dette rotet.

Skrevet

jeg vet det og når det kommer til voldtekt så kan man vel diskutere dette ja.

men å fortrenge sååå lenge at man er gravid er vel litt drøyt? kunne jo tatt abort i3-4uke eller noe i verste fall. nei vet du jeg vet ikke og jeg orker ikke diskutere mer,kansje jeg har et galt syn på ting? beklager blir bare litt oppgitt. håper hun ikke kommer ti log angre samme hva hun gjør....

Hvorvidt det er *drøyt* å fortrenge er vel strengt tatt ikke saken her.

Og når hun først er 6 mnd på vei nytter det ikke å komme med at hun bare kunne tatt abort.. gjort er gjort, hun er nå 6 mnd på vei, og trenger hjelp videre. Å komme ut av en fortrengning må være grusomt, siden dette, såvidt jeg har skjønt, er kroppens forsvar mot opplevelser som er for sterke til at man klarer å ta det inn over seg.

Her må man trå varsomt....

Skrevet

vet ikke hva jeg skal si. Jeg burde ta ansvar siden det er jeg som selv har havnet opp i dette rotet.

Hei - der er du jo! :-)

Man er alltid to om å ha sex, ansvaret om prevansjon er begges. Like mye gutten sitt ansvar som ditt, altså.

Har du funnet noen du kan snakke rolig med om dette?

Det finnes masse hjelp å få uansett hva du velger - å beholde barnet eller adoptere bort. Uansett er ikke det et valg du trenger å ta nå, du må aller først få sortert følelsene dine, komme deg ut av sjokket.

Skrevet

Hei, der var du jo!

Jeg synes du skal ta ansvar på den måten at du oppsøker noen du kan snakke med om dette, slik at du får hjelp til å sortere tanker og følelser som du sliter med. Så blir det nok klarere etterhvert om du ønsker å beholde barnet eller overlate det til andre.

Du må gi deg selv tid til å kjenne på følelsene dine, slik at du ikke fortrenger dem helt til det blir for sent å bestemme deg for hva du vil gjøre.

Har du vært til lege/jordmor/helsesøster? Kanskje du kan ringe i morgen? Det kommer til å hjelpe å snakke med noen profesjonelle - helsesøster eller jordmor er kanskje de som har best tid i en sånn situasjon. Lykke til!

Gjest funlighy
Skrevet

jeg hadde ubeskyttet sex engang. Og fikk to mensturasjoner. Pleier alltid å være uregelmessi der.

Så jeg bare fortrengte det. Og som sagt hadde jeg sex engang i fjord. noe som beviser hvor max uheldig jeg er. .

Og jeg er forferdelig fortvilet , men jeg betaler for det jeg har gjort nå. Med en elendig samvittighet

Annonse

Gjest ikke nick i dag
Skrevet

jeg vil ikke prøve å lure deg til noen ting,men du kunne kansje vente til litt etter fødsel og se om det virkelig er sååå ille?

som jeg sa var jeg 16når jeg fikk mon 1 og var like redd som deg (tror jeg) men alt gikk bra til slutt. sier ikke det er let men jeg synes det er verdt det.

det er jo selvfølgelig opp ti deg,for all del. men ta tiden til hjelp og ikke ta forhastede beslutninger. lykke til igjen

Skrevet

Ja jeg kritiserer ikke deg for ditt valg og jeg er sikker på at du er en god mor, men selv om du har klart deg bra, så er det ikke sikkert at andre vil klare seg like bra. Og ikke alle er voksen nok til å tenke på prevensjon, og du kan ikke mene at alle som er voksen nok til å ha sex er voksen nok til å ta seg av barn?

Gjest ikke nick i dag
Skrevet

jeg hadde ubeskyttet sex engang. Og fikk to mensturasjoner. Pleier alltid å være uregelmessi der.

Så jeg bare fortrengte det. Og som sagt hadde jeg sex engang i fjord. noe som beviser hvor max uheldig jeg er. .

Og jeg er forferdelig fortvilet , men jeg betaler for det jeg har gjort nå. Med en elendig samvittighet

ikke ha dårlig samvittighet,vet du det er rart du nevner det med sex 1gang. det var slik jeg fikk min første,jeg har ikke noe kontakt med faren men ting ordner seg nok skal du se.

det lille barnet kommer til og elske deg og du den.

Gjest ikke nick i dag
Skrevet

Ja jeg kritiserer ikke deg for ditt valg og jeg er sikker på at du er en god mor, men selv om du har klart deg bra, så er det ikke sikkert at andre vil klare seg like bra. Og ikke alle er voksen nok til å tenke på prevensjon, og du kan ikke mene at alle som er voksen nok til å ha sex er voksen nok til å ta seg av barn?

jeg vil ikke diskutere dette med deg har jeg sakt. vi har hver vår mening ikke sant?

jeg tror jenta finner ut av dette selv,uansett hva vår mening er....

Skrevet

Håper du oppsøker hjelp, finn noen du kan snakke med og som kan hjelpe deg til å se de forskjellige mulighetene du har. Du står overfor et veldig vanskelig valg som du skal leve med resten av livet, og det er hjelp å få for jenter i din situasjon.

Ønsker deg lykke til uansett hvilken løsning du måtte velge!

Skrevet

jeg vil ikke diskutere dette med deg har jeg sakt. vi har hver vår mening ikke sant?

jeg tror jenta finner ut av dette selv,uansett hva vår mening er....

Ja det håper jeg inderlig at hun gjør!

Skrevet

Synes du bør ta det opp med foreldrene dine så fort som mulig jeg. Ser du tenker på adopsjon som ett alternativ - hva med å la foreldrene dine overta daglig omsorg for barnet?

Lykke til videre, klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...