laguna1365380434 Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 ..Nemlig dette: Kattungen min er litt ute og kommer tilå være MYE mere i bakhagen når det våres ute.Iden forbindelse lurer jeg veldig på noe. Saken er nemlig den at hun er SVÆRT leken og kvikk, og innimellom ganske "hardhendt" Kan fange hender, og føtter, småbite, og "slå" ganske hardt og med alle klørne ute..Det har vært spilt blod.:-I Det er ALDRI ondsinnet, hun freser ikke, det skjer gjerne selvom hun koser og maler. Det gjør ikke vondt for MEG, jeg kjenner jo pus,er vant til det, og vet at hun ikke har dårlige intensjoner. MEN, sånt kan vel fort bli litt dumt ute, la oss si hun gjør det her med en av naboungene? :-o Når jeg var liten var det litt sånn at fremmede katter klappet du på eget ansvar, mens hundene skulle oppføre seg pent uansett. Kattene var vi liksom inneforstått med at kunne være lunefulle og at de gjorde som de ville..Katteklapp var på eget ansvar..Nå er jo ikke Swiffy lunefull da, men kan hun eller jeg komme i trøbbel for sånn oppførsel ute? Er det mulig å lære henne av med det, eventuelt? Jeg er litt bekymret for at folk skal mistolke oppførselen hennes og bli skremt (selvom det virker litt latterlig, hun er liten, søt og blid!;-)) Hvis hun klorer noen, er det mitt ansvar da? (les: burde jeg ha holdt henne inne eller under oppsyn) eller er det ansvaret til den som klapper fremmed pus? Jeg vet dette er en litt latterlig problemstilling, men samtidig vil jeg ikke at noen skulle kunne klage på pus, og sette meg og Swiff i trøbbel. Hva synes dere? :-) 0 Siter
willow Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 de fleste katter er slik. dere bør kanskje bare si fra, om det kommer noen og leker med katten mens dere er der, at den tar litt i. vi har sagt fra om den ene pusen vår. han er fire år og det er slik han leker. det er slik han er. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Skrevet 29. januar 2006 swiffy? Jupp, det er navnet hennes;-) Fullt navn: Swiffer Dusty. 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Skrevet 29. januar 2006 de fleste katter er slik. dere bør kanskje bare si fra, om det kommer noen og leker med katten mens dere er der, at den tar litt i. vi har sagt fra om den ene pusen vår. han er fire år og det er slik han leker. det er slik han er. Fint. Da gjør jeg det sånn. Jeg sier jo fra til folk når jeg vet det (sånn her inne og sånn) og det ville jeg jo gjøre ute også, men tingen er at hun blir der en del uten meg..;-) Men det er jo bare måten hennes, hun finnes virkelig ikke slem. Jeg lar henne være ute jeg,og sier fra hvis jeg ser noe i oppløp. :-) 0 Siter
thinkerbell Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Jupp, det er navnet hennes;-) Fullt navn: Swiffer Dusty. nydelig, Helt nydelig :-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Skrevet 29. januar 2006 nydelig, Helt nydelig :-) Takk! :-) Hin ligger i fanget her og maler og satte pris på tilbakemeldinga! ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Hm, den problemstillingen har jeg ikke tenkt på før...men kan ikke skjønne at du skal lastes hvis katten klorer/biter noen. Nei, det blir for dumt. Alle bør vite at kloring og biting er en del av kattens natur! Jeg begynner å lure på om mine to katter er litt unormale. De biter og klorer aldri, men er ellers veldig kosete. Ulempen med at kattene ikke "sier fra" er at minsten på 20 mnd tror det er helt greit å trekke kattene i halen og holde dem hardt rundt halsen når hun skal kose *sukk* 0 Siter
Katt-ja Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Du sier det er en kattunge,- altså kanskje i den aller verste pøbelalderen? Jeg mener å huske at mange ungkatter er helt klin gærne i perioder, og oppfører seg sånn at hvis de hadde vært voksne og like ville (klorer og biter deg med et sinnsykt uttrykk i øynene, slipper ikke...), så hadde man avlivet dem... Såvidt jeg husker er det rimelig normalt 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Kanskje du kan begynne å oppdra henne litt? Si strengt "Nei!" når hun klorer eller biter deg og flytte henne unna deg og slutte med all oppmerksomhet når hun gjør det? Det er søtt nok når det er en liten kattunge, men mindre trivelig når voksne katter gjør det... 0 Siter
Soria Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Kattunger er et mareritt frem til de er ett år så din er nok helt normal. De lærer etterhvert å holde inn klørne når de leker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.