Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i et bryllup for en god stund siden.Det eneste alle sa om bruden var hvor vakker hun var. Ingen hadde noe annet pent å si om henne, bare dette hvor fin hun var. Jeg synes det var så trist. Det er jo rimelig tilfeldig hvor vakre vi er, utseende er vi født med. Noe ganske annet er hvordan vi er som personer, der har vi mye av æren (eller skammen) selv.

Er det en positiv egenskap å være vakker???? Er det i det hele tatt noe å være stolt av???

Bare undrer med i disse vakre DOL-tider.

Skrevet

Når det ses fra brudens side så er det jo sikkert veldig gøy å høre at man er vakker. De har jo brukt måneder på å få det resultatet. Det er jo med kjolen og frisyren man blir ekstra pen, eller? Og i gleden stråler nok øyene mere enn normalt kanskje?

Vi roser bruden, men jeg synes kanskje brudgommen får lite oppmerksomhet på samme måte? Da heter det kanskje stilig, tøff, elegant. ?

:)

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Ordet "vakker" forteller også en del om innsiden, så vel som utsiden. Ord som "deilig", "pen", "fin", beskriver utsiden, og kun utsiden. Ord som "vakker" , "nydelig" , "flott" beksriver både utseende og personlighet/utstråling. Derfor er det så mye flottere å høre noen kalle deg for "vakker" enn for "fin" for eksempel... Synes nå jeg da...

Skrevet

Når det ses fra brudens side så er det jo sikkert veldig gøy å høre at man er vakker. De har jo brukt måneder på å få det resultatet. Det er jo med kjolen og frisyren man blir ekstra pen, eller? Og i gleden stråler nok øyene mere enn normalt kanskje?

Vi roser bruden, men jeg synes kanskje brudgommen får lite oppmerksomhet på samme måte? Da heter det kanskje stilig, tøff, elegant. ?

:)

Joda, men når mannen taler så var det hele tiden "jeg husker hvor pen jeg synes du var 1. gang" og "jeg er så stolt av hvor flott kropp du har..." og brudgommens far var helt drøy. Mens han ble omtalt som flink i sport, en aktiv kar osv. var hun bare fin i kroppen, pen osv.

Skrevet

Ordet "vakker" forteller også en del om innsiden, så vel som utsiden. Ord som "deilig", "pen", "fin", beskriver utsiden, og kun utsiden. Ord som "vakker" , "nydelig" , "flott" beksriver både utseende og personlighet/utstråling. Derfor er det så mye flottere å høre noen kalle deg for "vakker" enn for "fin" for eksempel... Synes nå jeg da...

Det er sant! Dessverre tror jeg ikke de brukte så mye "vakker" om bruder her, det var mer pen, fin kropp osv.

Skrevet

Joda, men når mannen taler så var det hele tiden "jeg husker hvor pen jeg synes du var 1. gang" og "jeg er så stolt av hvor flott kropp du har..." og brudgommens far var helt drøy. Mens han ble omtalt som flink i sport, en aktiv kar osv. var hun bare fin i kroppen, pen osv.

opsann, i taler bør jo andre kvaliteter komme frem ja..

Gjest wonderinggirl
Skrevet

opsann, i taler bør jo andre kvaliteter komme frem ja..

ikke hvis man ikke har andre kvaliteter... Da blir det jo løgn ;)

Skrevet

ikke hvis man ikke har andre kvaliteter... Da blir det jo løgn ;)

hehe, da hadde ikke hun vært min brud om jeg var mann ;)

amerikafareren
Skrevet

Ja det er positivt å være en vakker brud. På bryllupsdagen skal en brud utstråle lykke og det gjør alle kvinner vakre;)

Gjest nosigns
Skrevet

Jeg oppfatter det slik at hvis en sier kun vakker, skjønn, nydelig osv så snakker en om det ytre. Sier en derimot et vakkert menneske, et nydelig menneske, et skjønt menneske så henviser en til det indre, personligheten. I sistnevnte tilfelle behøver en faktisk ikke være pen på utsida i det hele tatt, slik jeg oppfatter det.

Er det bare jeg som oppfatter det slik kanskje?

Skrevet

Jeg har tydeligvis en annen definisjon på ordet vakker enn det en del andre har.

Når jeg sier at en person er pen, så tenker jeg kun på det ytre, altså utseende til vedkommende. Men når jeg sier at noen er vakre, så tenker jeg både på det utvendige og innvendige. Åltså å være vakker innebærer indre skjønnhet, et pent utseende og ikke minst utstråling og sjarm.

Så jeg vil si at det å bli kalt vakker er et veldig fint kompliment, fordi det sier noe mer enn bare utseende.

Gjest nosigns
Skrevet

At kroppen blir kommentert i en bryllupstale har jeg da aldri hørt! hehe... At en brud omtales som pen, vakker e.l. er vel venlig. Høres nesten ut som om den bruden der var en dum bimbo, synes jeg, og at ingen kom på noe annet positivt å nevne enn det ytre. Da ble det kanskje for lite med fjeset, slik at kroppen også måtte med... Milde Moses!

Skrevet

Hvis bruden hadde vært ei billedskjønn dame utenpå, men ei bitch på innsida, så tror jeg faktisk ikke hun ville fått komplimenter for utseendet.

Hvis jeg kommenterer at noen er "vakker", må jeg også like personen.

På den annen side hadde jeg nok ikke brukt ordet "vakker" om en som var heller uheldig med utseendet, men ellers verdens snilleste....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har tydeligvis en annen definisjon på ordet vakker enn det en del andre har.

Når jeg sier at en person er pen, så tenker jeg kun på det ytre, altså utseende til vedkommende. Men når jeg sier at noen er vakre, så tenker jeg både på det utvendige og innvendige. Åltså å være vakker innebærer indre skjønnhet, et pent utseende og ikke minst utstråling og sjarm.

Så jeg vil si at det å bli kalt vakker er et veldig fint kompliment, fordi det sier noe mer enn bare utseende.

Enig med deg.

Vakker går på mer enn kun det fysiske, og sier mer om en person enn at han/hun kun er billedpen.

Skrevet

Kanskje det var det eneste positive de hadde å si om bruden...?

:-)

Men seriøst så er vel "vakker" et pent kompliment som ikke kun behøver å bety det ytre?

Skrevet

Hadde min eks-svigerfar holdt en sånn tale så hadde jeg blitt så ille berørt at jeg alvorlig hadde vurdert å forlate selskapet...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Enig med deg!

En brud (siden det var det tråden starta med) har ofte en utstråling som gjør henne ekstra vakker akkurat den dagen.

Min yndlingsniese giftet seg i fjor sommer og var en usedvanlig vakker brud i mine øyne, klart jeg sa det til henne! Og så måtte jeg jo si til brudgommen at han var fin han også, hehe. :-)

Skrevet

Enig med deg!

En brud (siden det var det tråden starta med) har ofte en utstråling som gjør henne ekstra vakker akkurat den dagen.

Min yndlingsniese giftet seg i fjor sommer og var en usedvanlig vakker brud i mine øyne, klart jeg sa det til henne! Og så måtte jeg jo si til brudgommen at han var fin han også, hehe. :-)

:0)

Skrevet

Enig med deg.

Vakker går på mer enn kun det fysiske, og sier mer om en person enn at han/hun kun er billedpen.

Se der ja, da er det bare jeg som har lagd min egen definisjon likevel..

Skrevet

Enig med deg.

Vi prøver igjen,

da er det ikke bare jeg som har lagd min egen definisjon likevel ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...