Gå til innhold

FU: Bor du der du vokste opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare nysgjerrig:

Hvor mange her bor fortsatt på stedet de vokste opp, og hvor mange har flytta i rimelig voksen alder? (Man kan jo også selvsagt flytta, for så å flytte tilbake igjen også ...)

Jeg flytta hjemmefra - fra en landsdel til en annen - som 21-åring for å studere. (Og her ble jeg værende.)

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

2

• Gyda

1

• mariaflyfly

1

• Lurveline

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Bor der jeg har vokst opp, men ikke der jeg ble født.

Skrevet

Nå bor jeg her jeg vokste opp. I mellomtiden har jeg bodd i Trondheim i ett år og i Oslo i 13 år :-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra for å studere som 19 åring. Men etter studiet ble jeg ikke værende. Jeg flyttet enda lenger bort, dit som jeg fikk jobb.

Jeg har byttet jobb flere ganger, men blitt værende i samme område.

Tidligere hadde jeg planer om å flytte "hjem" igjen, men de har jeg forlengst slått fra meg.

Skrevet

Jeg bor i samme by, men i en annen bydel. Det tar ca. 10 min å kjøre bil til barndomshjemmet.

Studerte i en annen by i 5 år, og flyttet tilbake til fødebyen etterpå.

Skrevet

Bor i hjembyen min igjen etter noen år borte pga studier. Men jeg har alltid holdt meg på Vestlandet.

Skrevet

Bor i et annet fylke enn jeg vokste opp, men bare 20 min å kjøre til barndomshjemmet. Her har jeg bodd i 3 år, før det har jeg bodd 6 år i en annen landsdel (studier og jobb) og 5 år noe lenger "hjemmefra" enn nå, men i samme landsdel.

Skrevet

JEg flyttet fra indre østland til Oslo som 19-åring. Fra Oslo til Nederland som 21-åring og fra NEderland til Oslo som 24-åring. Ble boende der til jeg var nesten 28 år. Da flyttet jeg til Midt-Norge sammen med han som ble mannen min. Han var herfra. Og her bor jeg fremdeles - nå er jeg 35 - og det ser ikke ut til at jeg flytter herfra med det første heller.

Skrevet

Bor i samme by ja, dog ikke i samme bydel, men fremdeles på "rættsia av Nidelva". ;o)

Skrevet

Vokst opp og vokst opp, jeg bor i den byen faren min kommer fra, og som vi flytta tilbake til da jeg var 12.

Før jeg var 12 bodde vi i Oslo (3 steder), Skjetten og Sverige. Tror egentlig jeg vokste opp på Skjetten, der bodde jeg fra jeg var 5-6 og 7-12.

Men jeg har hele familien min her som jeg bor nå, bortsett fra morsslekta som bor i Hedmark/Oppland-traktene

Skrevet

Jeg bor i samme by som jeg vokste opp i ja, men i en annen bydel.

Etter videregående bodde jeg ett år i Frankrike før jeg begynte å studere - da på en annen plass enn hjembyen.

Etter endt studering fikk jeg meg jobb i hjembyen , og her har jeg blitt værende i ti år nå :-)

Gjest LucySky
Skrevet

Bor der jeg har vokst opp, men ikke der jeg ble født.

Jeg flyttet langt vekk da jeg giftet meg første gangen. Siden har jeg bodd litt her og litt der - men nå bor jeg der jeg vokste opp.

I samme hus også.

:)

Skrevet

Jeg bor i et annet fylke enn der jeg vokste opp. Kommer ikke til å flytte tilbake dit.

Skrevet

Flyttet som 26-åring 16 mil fra der jeg vokste opp. Stortrives der jeg bor, men har skaffet meg hytte i hjembygda, og har familie der, så båndene er fortsatt sterke.

Jobbmessig vil jeg aldri få de sjansene i hjembygda, som jeg har fått her jeg bor.

Skrevet

Nei. Hadde lyst til å flytte dit, men boligprisene har eksplodert der i løpet av de siste årene. Jeg gidder ikke å betale _så_ mye for et hus, så da blir det no more hjemby for min del.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nei, jeg flyttet først til Tronheim og deretter til Oslo.

Men jeg er født i Oslo og bodde her til jeg var 2 år. Det husker jeg naturlig nok ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...