Gå til innhold

Nå har også vi klart å hisse på oss fundamentalistene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...i midtøsten.

Og uten at det kommer som noen stor overraskelse er det det militante palestinske gruppene Islamsk hellig Krig og al-Aqsa som truer nordmenn, svensker(?) og dansker på livet.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/01/30/456215.html

Mer skal det ikke til for at vi blir "lovlige mål" for denne gjengen med banditter.

Jeg tror vi skal være veldig glad for at vi, i motsetning til Israel, slipper å være nabo med slike.

På den annen side - etter år med en håpløs innvandrings og integrasjonspolitikk, så skal vi vel ikke se helt bort i fra at sympatisører og medlemmer av denne terroristgjengen også befinner seg i vårt land.

Så vi bør nok være svært forsiktig med hva vi sier og gjør, om vi ønsker å unngå deres "hellige terroraksjoner" her.

Og så får folk flest vurdere hvor langt de er villige til å la andre bestemme hva de skal få "lov" til å gi uttrykk for når det gjelder kritikk av andres (u)kulturer og utslag av religiøs fanatisme.

Uansett er det interessant å se hvor ekstremt lite tollerante disse gruppene er, og hvilke ekstreme utslag det får om noen åpent kritiserer deres religion og/eller utlevelse/fortolkning av den. Uansett om det gjørs gjennom karikaturtegninger eller på annen måte.

Og ser man på reaksjonene fra f.eks Saudiarabia og noen andre strengt muslimsk religiøse land, som gjennom sine boikotter viser hva de mener om dette (hvilket for øvrig er en helt grei måte å reagere på), så viser det hvor lite tolleranse som finnes i disse miljøer.

Det sier vel egentlig alt hvis man skal forsøke å fantasere om hvordan det vil bli i Norge etterhvert.

For lukkede og strengt religiøse muslimske miljøer får stadig sterkere fotfeste i Norge. Og siden våre myndigheter har bestemt at vi skal vise all verdens tolleranse overfor dem, så øker denne minoriteten skremmende raskt her i Norge - uten at særlig mange av dem blir noe mer "norske" av den grunn.

Slik har det blitt pga familiegjenforeningspolitikken og dens enormt store mangler - som medfører at innvandrerne står helt fritt til å få alle de ønsker hit, bare de viser litt tålmodighet. Og gjennom tvang kan gifte bort sine døtre og sønner til de som de finner "best skikket".

Når også 2.dre (og 3.dje osv)generasjons innvandrere vokser opp i slike lukkede miljøer, med egne lover, regler og verdier som ofte er på kollisjonskurs med de norske, så finnes det intet håp om at denne utviklingen vil snu av seg selv.

Det kan nesten se ut til at denne utviklingen vil være umulig å reversere. Og siden all erfaring i de fleste andre muslimske land viser at det er fundamentalistene blant dem som vil forsøke å ta kontrollen etterhvert, så er jeg glad for at jeg sansynligvis ikke lever lenge nok til å få oppleve den kampen som høyst sansynlig også vil komme hit til slutt.

Mulig at jeg er særdeles pesimistisk i mine antagelser nå. Vanligvis er jeg en optimistisk realist.

Og for meg betyr det at du bør leve det livet du nå har, mens du kan det:-)

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

18

• snø

11

• Prozak

9

• gripp

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vår utenriksminister skriver ynkelige brev og bukker dypt for avskummet, og nesten beklager i en parantes nederst i skrivet at vi (dessverre?) har dette med ytringsfrihet her i landet...beklager, beklager, beklager.

Nok en gang får vi demonstrert at at det ikke finnes moderate muslimer når det kommer til spørsmål og frihet, likeverd og ytringsfrihet. Selv de mest "moderate" går meget sterkt ut mot offentliggjøring av tegningene, og ønsker slike ytringer forbudt.

I løpet av 10-15 år vil det være muslimsk flertall i de fleste, større europeiske byer. Okkupasjonen skjer med politisk velsignelse.

Resultatet blir selvsagt en krig som vil overgå det meste av det vi har sett i Europa hva angår grusomheter.

Skrevet

Den største kulturforskjellen som skaper slike situasjoner, er at vi har ytringsfriheten, nedfelt i et lovverk. Disse folkene kjenner ikke begrepet ytringsfrihet.

Skrevet

Bare for å ha sagt det innledningsvis. Jeg synes det er HELT på tryne å true med drap og faenskap pga disse karikaturtegningene.

Når det så er sagt så begriper jeg heller ikke hvorfor man på død og liv måtte tegne disse. Når man vet at muslimer ikke vil at Mohammed skal tegnes, at det vil provosere, hvorfor gjøre det?? Jeg ser bare en eneste grunn - og det er for å gjøre nettopp det - provosere. Og da må jeg helt ærlig si at jeg ikke ser poenget. Etter min mening burde tegningene aldri vært tegnet. Det har overhode ikke noe med ytringsfrihet å gjøre. Og det er i grunnen ganske respektløs, uansett hvor fjollete man kanskje synes det er dette forbudet mot å lage bilder av Mohammed. Jeg kan selv ikke begripe at det skulle være et problem å tegne ham. Men det koster meg ikke en kalori å la være, når jeg vet at det vil fornærme noen om jeg gjorde det. Verden blir jo ikke noe bedre sted av å tegne ham. Tvert i mot kan vi vel nesten konkludere med... Idiotisk å provosere på seg mørkemenn med viten og vilje!

Og bare for å gjenta meg selv enda en gang, så ingen skal si at jeg forsvarer reaksjonen fra muslimene: Jeg synes at det er HELT på tryne å reagere med trusler på den måten som enkelte krefter nå gjør. Jeg forsvarer IKKE denne reaksjonen, og jeg synes at den er en overdrivelse av dimensjoner.

Gjest jeg er ikke rasist
Skrevet

Norge er naivt ja. Vi kommer ikke til å reagere før bomben sprenger her. Det er bare snakk om tid før det skjer. Det er jeg nesten 100 % sikker på. Da først kommer mange til å få opp øynene. Jeg tipper det først skjer noe i Danmark.

Under 2. verdenskrig lot vi være å gjøre noe med forsvarsstyrken vår da krigen begynte i de andre landene. Norge trodde at krigen aldri ville nå dette landet. Derfor stod Norge helt uforberedt da krigen også kom hit.

Jeg er ingen rasist og skjærer ikke alle utlendinger over en kam, men jeg ser jo at samfunnet blir vanskeligere og vanskeligere fordi det er så enorme kulturforskjeller.

Skrevet

Bare for å ha sagt det innledningsvis. Jeg synes det er HELT på tryne å true med drap og faenskap pga disse karikaturtegningene.

Når det så er sagt så begriper jeg heller ikke hvorfor man på død og liv måtte tegne disse. Når man vet at muslimer ikke vil at Mohammed skal tegnes, at det vil provosere, hvorfor gjøre det?? Jeg ser bare en eneste grunn - og det er for å gjøre nettopp det - provosere. Og da må jeg helt ærlig si at jeg ikke ser poenget. Etter min mening burde tegningene aldri vært tegnet. Det har overhode ikke noe med ytringsfrihet å gjøre. Og det er i grunnen ganske respektløs, uansett hvor fjollete man kanskje synes det er dette forbudet mot å lage bilder av Mohammed. Jeg kan selv ikke begripe at det skulle være et problem å tegne ham. Men det koster meg ikke en kalori å la være, når jeg vet at det vil fornærme noen om jeg gjorde det. Verden blir jo ikke noe bedre sted av å tegne ham. Tvert i mot kan vi vel nesten konkludere med... Idiotisk å provosere på seg mørkemenn med viten og vilje!

Og bare for å gjenta meg selv enda en gang, så ingen skal si at jeg forsvarer reaksjonen fra muslimene: Jeg synes at det er HELT på tryne å reagere med trusler på den måten som enkelte krefter nå gjør. Jeg forsvarer IKKE denne reaksjonen, og jeg synes at den er en overdrivelse av dimensjoner.

Det kan du selvsagt mene. Jeg antar du mener det samme om at norske medier i årtier har herjet med kristenfolk og deres symboler.

Det er likevel ikke særlig interessant hva vi mener er "nødvendig" å trykke eller hva som "bør" trykkes.

Her i landet trykker de hva fan de vil, så lenge det ikke strider mot loven. Så får vi være så uenige som vi bare måtte ønske.

Poenget her er ubetinget og kompromissløst forsvar at medias frihet til å trykke slikt, herunder alle varianter av muhammed.

Skrevet

Selvfølgelig kan man argumentere for at dette var en unødvendig provokasjon.

Men det skremmende med dette er at det så alt for godt viser hvor lite som skal til før det tar helt av.

Hva betyr det for andre og nødvendige ytringer/kritikker av de deler av denne (u)kulturen som vi IKKE kan akseptere?

DET er det som er viktig i denne saken. For den viser så alt for godt hvordan det kommer til å bli.....

Gjest jeg er ikke rasist
Skrevet

Selvfølgelig kan man argumentere for at dette var en unødvendig provokasjon.

Men det skremmende med dette er at det så alt for godt viser hvor lite som skal til før det tar helt av.

Hva betyr det for andre og nødvendige ytringer/kritikker av de deler av denne (u)kulturen som vi IKKE kan akseptere?

DET er det som er viktig i denne saken. For den viser så alt for godt hvordan det kommer til å bli.....

Det som bekymrer meg er at vi må gå på tå hev hele tiden. Hvis vi gjør noe som "de" ikke liker kan det få fatale følger.

Skrevet

Ja, hva blir brukt som unnskyldning for de heroiske menn denne gangen?

Hva tror du ville skjedd hvis vi svarte med samme mynt - og kastet alle palestinere ut av Norge?

Det er nesten så man kan ønske en slik reaksjon.....

Men det vi kan forvente er at vår økonomiske støtte til palestinerne fortsetter som før.

Skrevet

DU begriper ikke poenget med å tegne muhammed (ikke jeg heller for den saks skyld). Men det er jo dette som er ytringsfrihet, å la andre ting si/gjøre ting en selv ikke er enig i eller forstår.

Det er jo et prinsipp her. Det skader ingen å tegne muhammed og så lenge de som gjør det ikke er muslimer har de heller ingen religiøs grunn til å la være.

Hvor langt skal vi gå i la dem kneble vår ytringsfrihet?

Skrevet

Det som bekymrer meg er at vi må gå på tå hev hele tiden. Hvis vi gjør noe som "de" ikke liker kan det få fatale følger.

Korrekt.

Skrevet

Hvorfor protesterer de ikke villt mot Iran med krav om beklagelser og trusler om terror? I Iran har de tegnet muhammed i århundrer (med myndighetenes velsignelse), uten at noen hever et øyebryn.

Skrevet

Hvorfor protesterer de ikke villt mot Iran med krav om beklagelser og trusler om terror? I Iran har de tegnet muhammed i århundrer (med myndighetenes velsignelse), uten at noen hever et øyebryn.

Det som sansynligvis er sannheten er at de bare leter etter argumenter for å kunne fortsette og videre trappe opp sine militante terroraksjoner mot vesten.

Dette går bare en vei - og det er desverre bare en vei å møte det.

Og det er IKKE ved å vise forståelse og tolleranse.

Skrevet

Hva tror du ville skjedd hvis vi svarte med samme mynt - og kastet alle palestinere ut av Norge?

Det er nesten så man kan ønske en slik reaksjon.....

Men det vi kan forvente er at vår økonomiske støtte til palestinerne fortsetter som før.

Hvis de rødgrønne får det for seg at de skal sende skattepenger til terrororganisasjonen Hamas, vil de pådra seg et helvete. Da blir Halvorsens og Djupdals patetiske tilbaketog bare småtterier.

Skrevet

Men de hjelpearbeiderne der nede har jo ikke tegnet Muhammed. det er jo bare et par aviser sin skyld. Jeg ser ikke DEN jeg - - men de er vel ikke bedre enn oss - vi tror også at alt det noen gjør - gjelder alle. ;D

Skrevet

Hvis de rødgrønne får det for seg at de skal sende skattepenger til terrororganisasjonen Hamas, vil de pådra seg et helvete. Da blir Halvorsens og Djupdals patetiske tilbaketog bare småtterier.

Med Hamas i regjeringen (en flertallsregjering), så er det vel nettopp til dem vi kommer til å sende vår økonomiske støtte.

Norske hjelpearbeidere ser det jo ut til at de heller ønsker å ta livet av.....

Skrevet

Med Hamas i regjeringen (en flertallsregjering), så er det vel nettopp til dem vi kommer til å sende vår økonomiske støtte.

Norske hjelpearbeidere ser det jo ut til at de heller ønsker å ta livet av.....

Slik det ser ut nå, vil palestinakonflikten være "løst" i løpet av kort tid.

Ethvert angrep fra Hamas' side mot Israel må anses som en krigserklæring og vil utløse massiv gjengjeldelse og okkupasjon...alt med full dekning i folkeretten.

..og da er det nok snipp, snapp, snute med "Palestina".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...