Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt enig!

Altså, jeg skjønner at man bør oppfordre ungene til å dusje etter gymmen, og jeg har også hørt lærere si (med nikking fra de fleste foreldre) på foreldremøte at de "dessverre ikke kan pålegge ungene å dusje". Men jeg synes at de som virkelig har problemer med å vise seg naken for de andre, i en sårbar alder burde få slippe.

Skrevet

Her burde man selvfølgelig prøvd å finne ut hvorfor eleven nektet å dusje, kanskje var h*n rett og slett kjempesjenert? Kanskje var det ei jente som nettopp hadde fått sin første mens?

Jeg hadde utvilsomt anmeldt rektor!

Skrevet

Helt enig!

Altså, jeg skjønner at man bør oppfordre ungene til å dusje etter gymmen, og jeg har også hørt lærere si (med nikking fra de fleste foreldre) på foreldremøte at de "dessverre ikke kan pålegge ungene å dusje". Men jeg synes at de som virkelig har problemer med å vise seg naken for de andre, i en sårbar alder burde få slippe.

Jepp, det går an å beholde trusa på og heller vaske seg på overkroppen og under armene i vasken i garderoben (de fleste gymgarderober har vel vask om toalettet?).

Skrevet

Jeg husker godt at vi romskompiser på rekruttskolen, til slutt måtte bære en fyr i dusjen, og bytte de skitne klærne hans på depotet, fordi han luktet så jævlig vondt.

Litt skrik og leven var det, men han lærte noe...

Skrevet

Her burde man selvfølgelig prøvd å finne ut hvorfor eleven nektet å dusje, kanskje var h*n rett og slett kjempesjenert? Kanskje var det ei jente som nettopp hadde fått sin første mens?

Jeg hadde utvilsomt anmeldt rektor!

Ifølge artikkelen var det en gutt (i hvert fall var "de andre guttene i klassen" tilskuere), men dette er selvsagt ikke måten å gjøre det på uansett.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

helt utrolig!! Og så forsvarer rektoren handlingen sin i tillegg. Hvor gammel er de når de går i 5. klasse? 10 år? Rektoren skulle ihvertfall ikke hatt jobb som involverer barn. Jeg tipper han er av den gamle skolen. Hadde dette vært mitt barn hadde jeg anmeldt uten tvil.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Hva dere kjerringer henger dere opp i.

har du barn?

Skrevet

Ifølge artikkelen var det en gutt (i hvert fall var "de andre guttene i klassen" tilskuere), men dette er selvsagt ikke måten å gjøre det på uansett.

Ja hadde det vært en jente og tilskuerne hadde vært gutter hadde nok denne rektoren fått fyken før blekket i avisa hadde tørket (meget fritt etter et ordtak jeg mener å huske).

Skrevet

Enig. Dette er et stygt overgrep, og det hadde jeg aldri, aldri akseptert, men prompte anmeldt.

Skrevet

Ja hadde det vært en jente og tilskuerne hadde vært gutter hadde nok denne rektoren fått fyken før blekket i avisa hadde tørket (meget fritt etter et ordtak jeg mener å huske).

Trøtt på morran og leste ikke så nøye da... *Snøft* ;o)

Skrevet

Hva dere kjerringer henger dere opp i.

Ja, ikke sant? Overgrep av unger, enten det skjer i skoletiden eller ellers, er da ikke noe å henge seg opp i. *snøft*

Skrevet

Minner meg om barneskolen der læreren (kvinne) stod inne i jentegarderoben og passet på at vi alle dusjet etter gymtimen... Ingen kjekk opplevelse....

Skrevet

har du barn?

Man behøver ikke ha barn for å skjønne at dette er galt!

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Man behøver ikke ha barn for å skjønne at dette er galt!

nei, men å skrive et slikt køddeinnlegg i en så alvorlig tråd synes jeg er helt bak mål.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Minner meg om barneskolen der læreren (kvinne) stod inne i jentegarderoben og passet på at vi alle dusjet etter gymtimen... Ingen kjekk opplevelse....

eller når vår gymlærer (mann) åpnet døren og stakk hodet inn i garderoben, på barneskolen, for å se om alle gikk inn i dusjen! Hadde gjorde det bare 1 eller 2 ganger. Tipper han fikk en telefon eller to.

Skrevet

Jeg husker godt at vi romskompiser på rekruttskolen, til slutt måtte bære en fyr i dusjen, og bytte de skitne klærne hans på depotet, fordi han luktet så jævlig vondt.

Litt skrik og leven var det, men han lærte noe...

"Jeg husker godt at vi romskompiser på rekruttskolen, til slutt måtte bære en fyr i dusjen, og bytte de skitne klærne hans på depotet, fordi han luktet så jævlig vondt."

Det er jo en smule annerledes enn denne saken, da. Vi tvang også en i klassen til å dusje da jeg gikk på videregående, fordi vi hadde gym midt på dagen og ikke gadd å sitte i et svettestinkende klasserom med grisen.

"......................................."

Gjest lurven2
Skrevet

Ja, ikke sant? Overgrep av unger, enten det skjer i skoletiden eller ellers, er da ikke noe å henge seg opp i. *snøft*

De har godt av å høre etter disse djevelungene.

Skrevet

"Ja hadde det vært en jente og tilskuerne hadde vært gutter hadde nok denne rektoren fått fyken før blekket i avisa hadde tørket"

Det er jo en absurd situasjon. Da måtte rektoren ha tatt jenta fra jentegareroben og inn i guttegarderoben for å tvangsdusje henne. Da ville saken selvfølgelig ha vært enda værre, uansett hvilken vei.

"........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...