Gå til innhold

Den andre kvinnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis folk gir blaffen i gode råd og opprettholder tullet sitt, ser jeg ikke på det som mitt ansvar å dekke opp ryggen deres og gjøre meg til med-skurk. Er det virkelig greit å kreve sånt? Ikke overfor meg.

Om jeg gidder å bry meg med å videreformidle er en annen sak.

Hun sitter neppe der og krever det, men noen uskrevne regler gjelder jo for godt vennskap da. Hvis man ikke skal kunne stole på en man anser som god venn, hvem skal man da kunne stole på?

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

11

• lonelyP

5

• Ugga Bugga

3

• Prozak

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hun sitter neppe der og krever det, men noen uskrevne regler gjelder jo for godt vennskap da. Hvis man ikke skal kunne stole på en man anser som god venn, hvem skal man da kunne stole på?

Nei, det er litt kinkig, det der.

Men _jeg_ hadde ikke likt at en venn (av alle ting) var så egoistisk at h*n tok for gitt at jeg skulle sette hans/hennes egoisme (og derved noens ulykke) foran moralske verdier jeg tror på. Jeg godtar simpelthen ikke at noe slikt kreves eller forventes av meg.

Skrevet

Hovedansvaret er på ham, ja. Men så lenge hun gjør dette med overlegg og vitende vilje, vil jeg påstå at hun ikke kan påberope seg noe som helst "uskyld" i saken.

".........................................."

Skrevet

Hva du skal si? Ingenting. Det er HAN som er utro. Og er han ikke det med henne, er han det med noen andre.

"Hva du skal si? Ingenting. Det er HAN som er utro"

Og hun er den direkte årsaken til at han er det - med fullt overlegg. Hvorvidt han ville vært utro med noen andre hvis det ikke var med henne, er fullstendig irrelevant, all den tid hun faktisk ikke er noen andre.

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...