Gå til innhold

Dobbeltmoral om renslighet

Anbefalte innlegg

Gjest grisefolk
Skrevet

Ser i en tråd lenger ned her at folk flest skifter sengetøy hver 2-4 uke. De samme folkene dusjer stort sett hver dag og skifter klær hver dag. De ser på dem som ikke gjør dette som skitne.

Hvordan er det mulig å dusje/skifte klær hver dag og være nærmest religiøst opptatt ev renslighet, mens man ikke skifter på senga (der man oppholder seg 6-10 timer pr dag og svetter rett i sengetøyet) oftere enn opptil en gang pr måned?

Er ikke dette dobbeltmoral, så vet ikke jeg.

Skrevet

Det er da voldsomt hva folk kan finne på å kalle dobbeltmoral. :-)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Det er da voldsomt hva folk kan finne på å kalle dobbeltmoral. :-)

:) H*n skulle heller kalt det et paradoks

Skrevet

:) H*n skulle heller kalt det et paradoks

egentlig ikke - for jo renere man er når man legger seg i sengetøyet - jo sjeldene bør også sengetøyet vaskes - sett i forhold til de som legger seg med "grønske" under beina....

fuji1365380447
Skrevet

Altså - når man dusjer hver dag, så er man jo ganske ren når man går å legger seg.

Ergo er det ikke nødvendig å vaske sengetøy like ofte.

Hadde man derimot ikke vasket seg mer enn en gang i uka, så hadde det nok vært nødvendig å vaske sengetøy oftere også.

Gjest grisefolk
Skrevet

Altså - når man dusjer hver dag, så er man jo ganske ren når man går å legger seg.

Ergo er det ikke nødvendig å vaske sengetøy like ofte.

Hadde man derimot ikke vasket seg mer enn en gang i uka, så hadde det nok vært nødvendig å vaske sengetøy oftere også.

Aha. Så man kan nøye seg med det ene?

Trodde folk flest svettet en del om natta jeg.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

egentlig ikke - for jo renere man er når man legger seg i sengetøyet - jo sjeldene bør også sengetøyet vaskes - sett i forhold til de som legger seg med "grønske" under beina....

da kan man jo skifte klær også sjeldnere, og ikke hver dag.

Herregud for en diskusjon jeg har rotet meg borti nå:)

fuji1365380447
Skrevet

Jeg sa ikke at man skulle nøye seg med det ene.

Jeg sa at jeg syntes at det er nok å skifte sengetøy hver 2-4 uke når man dusjer hver dag.

Gjest Elextra
Skrevet

Mye kan sikkert sies om skitt og sengetøy, men at det har med moral eller dobbeltmoral å gjøre - den var ny! :)

Gjest grisefolk
Skrevet

Mye kan sikkert sies om skitt og sengetøy, men at det har med moral eller dobbeltmoral å gjøre - den var ny! :)

Dobbeltmoralen er når folk mobber andre for ikke å dusje hver dag, mens de selv bruker samme svette sengetøy i opptil en måned.

Skrevet

Hehe, ja man kan lure på så mangt...

Som mange nedenfor her sier, så kan man forsvare å bruke sengetøyet lenger når man er påpasselig med dusjing og kroppsvask daglig. Det er vel også begrenset hvor mye man svetter om natta, spesielt nå om vinteren? *hutre* - og hvor mye aktivitet det er ellers oppi bingen, og om man er fæl til å søle :o)

Skrevet

Jeg svetter ikke om natten.

Skrevet

Jeg dusjer så og si alltid om kvelden så jeg er gullende ren når jeg kryper under dyna. :o) Og da ser jeg virkelig ingen grunn til å skifte hver uke.

Skrevet

Og dette har du holdt regnskap med?

Skjønner ikke hvordan dette har noe med moral å gjøre?

Skrevet

da kan man jo skifte klær også sjeldnere, og ikke hver dag.

Herregud for en diskusjon jeg har rotet meg borti nå:)

Klærne blir jo ikke møkkete bare fra "innsiden" da... Sjelden folk har sengetøyet rundt seg når de er ute eller på jobb vil jeg tro?

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Klærne blir jo ikke møkkete bare fra "innsiden" da... Sjelden folk har sengetøyet rundt seg når de er ute eller på jobb vil jeg tro?

:)

Skrevet

Spørs jo helt på jobben da - hehe

Gjest grisefolka
Skrevet

Jeg dusjer så og si alltid om kvelden så jeg er gullende ren når jeg kryper under dyna. :o) Og da ser jeg virkelig ingen grunn til å skifte hver uke.

Men du svetter jo om natta også, ikke bare om dagen.

Og du har gjerne sex også.

Skrevet

Men du svetter jo om natta også, ikke bare om dagen.

Og du har gjerne sex også.

Man må jo ikke søle så veldig da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...