Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest loviser
Skrevet

Man trenger da ikke bil, man trenger ikke unger.

Alle tror at livet går ut på finne seg en partner, få barn og kjøpe bil.

Det er mye av det livet handler. Men ikke alt.

Folk må få lov til ta buss, gå eller sykle istedet.

Adoptere et barn, få seg en hund, katt eller hamster.

Bo på gård langt ut på landet og ikke mitt i Oslo eller Bergen.

Våg å gjøre noe nytt, ikke vær som alle andre.

"Man trenger da ikke bil, man trenger ikke unger."

Hvis man ikke bor midt i Oslo trenger man faktisk bil, dessuten er det gøy å kjøre bil.

"Alle tror at livet går ut på finne seg en partner, få barn og kjøpe bil."

Det er ikke fordi vi tror det går ut på det lille venn, men fordi det er det vi ØNSKER. Hvor kjedelig skulle det ikke vært å tilbringe livet alene?

"Folk må få lov til ta buss, gå eller sykle istedet. Adoptere et barn, få seg en hund, katt eller hamster. Bo på gård langt ut på landet og ikke mitt i Oslo eller Bergen."

Eh.. hallo? Mange millioner gjør da det, i hvilken liten boks er du stengt inne? Hvem nekter deg hamster eller ta bussen?

"Våg å gjøre noe nytt, ikke vær som alle andre."

Du er latterlig, men det var nok meningen også, det her var jo bare tull.

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• L.A.M.B

6

• Prozak

5

• flisa

2

• bb71

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Vil ha mann, to-tre barn, bil og hus!
Skrevet

Jeg tør å skille meg ut og jeg tør å være normal. Jeg er bare meg selv. Noe alt for få mennesker er.

Folk må bli litt mer vågale. Gå litt i andre retninger en det man hadde tenkt seg.

Tenk utenfor den lille bobla man lever i.

Gå på jobb klokka 8 til 4. Så hente unger i barnehagen. Dra hjem spise middag klokka 5. barnetv klokka 6. Ungene i seng før 8, mor og far foran tvèn resten av kvelden.

Det er da ikke noe liv. Man må leve litt også. Finne på noe gøy ellers i uka og ikke bare i helgene.

Utfordre seg selv.

De fleste er vel seg selv. Men det plager deg kanskje at å være seg selv ikke betyr å være som deg? Mange av de som skal skille seg ut har piercinger her og der, går med svarte merkelige klær og ser jo helt likedan ut som resten av "den" gjengen.

Det er mange av oss som trives godt med å være oss selv uten å måtte anstrenge seg for det! Vi vil ha barn. Ikke fordi alle andre har det, men fordi vi selv har ønske om det. Vi vil ha bil fordi det er praktisk, ikek fordi alle andre har det.

Og rotte, nei takk. Vi er nok mange som ikke ser sjarmen i å streve etter å skille oss ut. Man er vel ikke seg selv om det er så påtatt som du vil ha det til.

Skrevet

"Man trenger da ikke bil, man trenger ikke unger."

Hvis man ikke bor midt i Oslo trenger man faktisk bil, dessuten er det gøy å kjøre bil.

"Alle tror at livet går ut på finne seg en partner, få barn og kjøpe bil."

Det er ikke fordi vi tror det går ut på det lille venn, men fordi det er det vi ØNSKER. Hvor kjedelig skulle det ikke vært å tilbringe livet alene?

"Folk må få lov til ta buss, gå eller sykle istedet. Adoptere et barn, få seg en hund, katt eller hamster. Bo på gård langt ut på landet og ikke mitt i Oslo eller Bergen."

Eh.. hallo? Mange millioner gjør da det, i hvilken liten boks er du stengt inne? Hvem nekter deg hamster eller ta bussen?

"Våg å gjøre noe nytt, ikke vær som alle andre."

Du er latterlig, men det var nok meningen også, det her var jo bare tull.

"Det er det vi ønsker" Der sa du det . Det er det"VI" ønsker. Ikke du. Det er "vi" som ønsker det. Resten av verden og du bare følger med. Stopper ikke opp og tenker på hva DU ønsker. Nei, du bare følger strømmen og er like kjedelig som resten.

Skrevet

Jeg tør å skille meg ut og jeg tør å være normal. Jeg er bare meg selv. Noe alt for få mennesker er.

Folk må bli litt mer vågale. Gå litt i andre retninger en det man hadde tenkt seg.

Gå på jobb klokka 8 til 4. Så hente unger i barnehagen. Dra hjem spise middag klokka 5. barnetv klokka 6. Ungene i seng før 8, mor og far foran tvèn resten av kvelden.

Det er da ikke noe liv. Man må leve litt også. Finne på noe gøy ellers i uka og ikke bare i helgene.

Utfordre seg selv.

Kjære deg, det er sånn mange lever fordi de _vil_ leve sånn.

Jeg vet ikke hva slags mennesker du omgås, men de jeg kjenner er seg selv. Kanskje ikke alltid så spennende, men de er seg selv.

Angående det å få barn, _det_ er å utfordre seg selv det! Steike, du oppdager sider ved deg selv du ikke ante du hadde, og du vokser noe helt enormt som menneske. Mange av de som er så kule og selvsentrerte at det grenser mot det sykelige burde prøve. Det vil gjøre underverker å tvinges til å sette seg selv i andre rekke for en stund!

Akkurat det synes jeg du har rett i. Vi trenger å utfordre oss selv:-)

Nå skal jeg sove litt. Alle andre venter til kvelden. Er jeg ikke crazy? :-)

Gjest LucySky
Skrevet

Du skulle ikke ha en søster som er den peneste i verden, vel? Vår nye Barbie?

Noen kjeder seg på jobben her, mer sier ikke jeg.

(Som kjeder meg litt sjøl).

Gjest Elextra
Skrevet

Vurderer å være skikkelig sprø og kanskje skaffe meg en tatovering. Sånn for å skille meg ut i mengden, liksom.

Gjest loviser
Skrevet

"Det er det vi ønsker" Der sa du det . Det er det"VI" ønsker. Ikke du. Det er "vi" som ønsker det. Resten av verden og du bare følger med. Stopper ikke opp og tenker på hva DU ønsker. Nei, du bare følger strømmen og er like kjedelig som resten.

*"Det er det vi ønsker" Der sa du det . Det er det"VI" ønsker. Ikke du. Det er "vi" som ønsker det. Resten av verden og du bare følger med. Stopper ikke opp og tenker på hva DU ønsker. Nei, du bare følger strømmen og er like kjedelig som resten.*

Du har tydeligvis litt vanskelig for å forstå norsk? Siden jeg og mange andre ønsker barn. Jeg ønsker meg barn. Hun ønsker seg barn og han ønsker seg barn. Ikke pga at de andre ønsker seg det, så kan man si fordi vi ønsker oss det. Du er rimelig blåst i hodet om du tror alle får barn fordi andre gjør det.

jeg tror faktisk du tror det er sånn fordi du selv er vant til å følge flokken og ikke har egne meninger. Som en reaksjon på dette prøver du å skille deg ut, men du vet liksom ikke av noe annet enn å følge flokken, og tror derfor at alle andre er som deg.

Du er ikke så rent lite patetisk, om du hadde vært slik du prøver å få oss til å tror du er da. ingen kan jo være som deg på ordentlig.

Gjest LucySky
Skrevet

Vurderer å være skikkelig sprø og kanskje skaffe meg en tatovering. Sånn for å skille meg ut i mengden, liksom.

He, he. Og farge håret svart. He igjen.

:)

Skrevet

Utfordre seg selv.

Sitter du barnevakt?

Skrevet

Om jeg tør? Vet ikke helt ...

Det virker litt skummelt, så jeg må i tilfelle tenke på det et par dager.

Skrevet

Da burde du samtidig vurdere hest i stedet for bil, midt i oslo! kreisi tjej!

Skrevet

Når alle skiller seg ut fra mengden, er seg selv og gjør sprø ting - så blir det de du kaller A4 som skiller seg ut, og alle de spesielle blir mengden ;-)

Skrevet

Kjære deg, det er sånn mange lever fordi de _vil_ leve sånn.

Jeg vet ikke hva slags mennesker du omgås, men de jeg kjenner er seg selv. Kanskje ikke alltid så spennende, men de er seg selv.

Angående det å få barn, _det_ er å utfordre seg selv det! Steike, du oppdager sider ved deg selv du ikke ante du hadde, og du vokser noe helt enormt som menneske. Mange av de som er så kule og selvsentrerte at det grenser mot det sykelige burde prøve. Det vil gjøre underverker å tvinges til å sette seg selv i andre rekke for en stund!

Akkurat det synes jeg du har rett i. Vi trenger å utfordre oss selv:-)

Nå skal jeg sove litt. Alle andre venter til kvelden. Er jeg ikke crazy? :-)

Hehe. Flott innlegg =)

Skrevet

Kjører ikke Volvo, bor ikke i rekkehus og har ikke to barn som heter Ola og Kari.

Jeg kjører BMW stasjonsvogn, bor i enebolig og har en sønn som ikke heter verken Ola eller Kari. Bikkja heter Jørgen. Jeg jobber som bussjåfør, hvilket ikke lenger er så veldig uvanlig for en kvinne.

Men dette sier jo ikke så forferdelig mye om et menneske da...

Egne meninger har jeg alltid hatt, og jeg har stått for det jeg mener er rett. Det har ikke alltid vært enkelt, men det gir en god følelse etterpå å kunne gå videre med hevet hode. Mange vil nok kalle meg sær og det som verre er, og de har sikkert rett.

Skrevet

Å skille seg ut fra mengden, hvis det er noe som er ekte, er helt flott. Det jeg imidlertid ler av, er folk som går inn for å skille seg ut, uten noen annen grunn enn at de vil skille seg ut. Kvasi, kalles slikt.

".............................................."

Skrevet

Forøvrig: Jeg har ikke bil. Jeg har ikke barn. Bil blir jeg kanskje nødt til å kjøpe igjen før eller siden. Barn kommer jeg sannsynligvis ikke til å få. Jeg går på ingen måte inn for å skille meg ut, men jeg har samtidig null interesse av å tilpasse meg mengden med mindre det kommer som en naturlig effekt av at jeg gjør det jeg har lyst til.

"..........................................."

Skrevet

Ja. Det gjør jeg faktisk. Jeg kan gå fra boms til diva på 2 sekunder.

Jeg skifter stil og image vær dag. Alt fra design til H&M. Jeg bryr meg ikke om merker, jeg går med det jeg liker og det jeg føler meg vell i.

"Jeg skifter stil og image vær dag"

Da er det ihvertfall ikke snakk om å måtte være "seg selv" :-)

"............................................."

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hvis det å bo i rekkehus er det som er vanlig, så skiller jeg meg allerede ut fra mengden. Giiid, så modig jeg er!

Ikke heter ungene Ola og Kari og ikke kjører vi Volvo.

Og ikke har vi hund heller, så jeg må jo være noe helt utenom det vanlige.

*stolt*

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja. Det gjør jeg faktisk. Jeg kan gå fra boms til diva på 2 sekunder.

Jeg skifter stil og image vær dag. Alt fra design til H&M. Jeg bryr meg ikke om merker, jeg går med det jeg liker og det jeg føler meg vell i.

Jøss, jeg er jo helt lik deg. Ante ikke at jeg var så spesiell.

Skrevet

Man trenger da ikke bil, man trenger ikke unger.

Alle tror at livet går ut på finne seg en partner, få barn og kjøpe bil.

Det er mye av det livet handler. Men ikke alt.

Folk må få lov til ta buss, gå eller sykle istedet.

Adoptere et barn, få seg en hund, katt eller hamster.

Bo på gård langt ut på landet og ikke mitt i Oslo eller Bergen.

Våg å gjøre noe nytt, ikke vær som alle andre.

Det virker som om du ikke har forstått det aller mest fundamentale og selvsagt i denne sammenhengen: Man gjør som man vil og føler for. Først når man gjør det, og driter i hvorvidt det er vanlig eller ikke, har man kommet dithen at man ikke er styrt av "mengden". Hvis man går inn for å skille seg ut fra mengden, så er man nøyaktig like styrt av mengden som de som går inn for ikke å skille seg ut.

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...