Gå til innhold

Sparepenger

Anbefalte innlegg

amerikafareren
Skrevet

Har sparepenger. Har spart 1000 kr i måneden i mange mange år. Bruker bare av sparepengene til f.eks kjøpe ny vaskemaskin da den gamle røyk.

Liker å ha trygghet, kjøper aldri noe på kreditt.

Går det bedre med hjemlengselen, amerikafarer?

Ja solen skinner i dag og det er ca. 15 grader pa Celcius:) Da lengtes jeg ikke til kalde Norge.

amerikafareren
Skrevet

Vi har sparepenger, og gleder oss til å bli kvitt lånene... Når de er betalt (om ikke så veldig mange årene), kommer vi nok ikke til å ta opp noe særlig med lån. Så jeg kommer nok til å etterlate meg arv til mine barn...

Var det deg som skrev om hjemlengsel i går? I så fall: Er det bedre i dag?

Ja det er mye bedre i dag siden solen skinner og det er deilig ute. Det er ogsa mandag og jeg gleder meg forelesninger snart. Da moter jeg mine medstudenter igjen.

amerikafareren
Skrevet

Vi prøver å spare litt, men så kommer det 1-2 ganger i året der vi virkelig sliter økonomisk pga store regninger og må ta ut pengene.

Slik har jeg hatt det hele mitt liv, og tok ut alt oppspart na i januar for a starte studiene igjen. I tillegg har jeg ikke nok stipend sa jeg ma ta en del lan.

Barna mine har fatt klar beskjed at de har arvet evnene og intelligensen fra meg og det far de noye seg med:)

Skrevet

Ja solen skinner i dag og det er ca. 15 grader pa Celcius:) Da lengtes jeg ikke til kalde Norge.

Godt å høre. Vi kunne *mimet* nasjonalsangen for deg, hvis det bli ille:-)

Du får få ferdig doktorgraden din, så kan du komme hjem og spre kunnskap over oss her på forumet.

amerikafareren
Skrevet

Godt å høre. Vi kunne *mimet* nasjonalsangen for deg, hvis det bli ille:-)

Du får få ferdig doktorgraden din, så kan du komme hjem og spre kunnskap over oss her på forumet.

Jeg kommer nok hjem for ferdig doktorgrad:) Skal forske mest i Norge. Neste arene blir en pendlertilvaerelse. Haper at jeg greier a vaere her hele neste skolear. Det avhenger av penger som sa mye annet her i livet:)

Skrevet

Jeg kommer nok hjem for ferdig doktorgrad:) Skal forske mest i Norge. Neste arene blir en pendlertilvaerelse. Haper at jeg greier a vaere her hele neste skolear. Det avhenger av penger som sa mye annet her i livet:)

Nysgjerrig på fagfeltet ditt, jeg.

Lov å spørre?

Skrevet

Heh - i vår husholdning er det lenge til man kan begynne å snakke om sparing.

Å ha penger nok til å klare seg fra måned til måned er heller utfordringen her.

Skrevet

For en uke siden havnet litt arv inn på kontoen min. Men hvor lenge jeg sparer er heller usikkert. Jeg tenker å bruke dem på å kjøpe leilighet. Jeg har jo prøvd å spare i BSU konto, men jeg er nå en gang student, da, og det er ikke allverdens man kan sette til side. Satte inn mer før da jeg gikk på vgs, bodde hjemme hos mor og jobbet ved siden av skolen.

Skrevet

Vi sparer.

Barnetrygden, litt av lønna hver mnd, + i div. fond.

amerikafareren
Skrevet

Nysgjerrig på fagfeltet ditt, jeg.

Lov å spørre?

Pedagogikk

Skrevet

Jeg sparer studielånet mitt, og litt av lønna mi. Prøver å sette av det som er ekstra på kontoen ut over det vi bruker normalt på en måned...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...