Gå til innhold

Psykologi

Anbefalte innlegg

quest1365380946
Skrevet

Jeg har lest at når partneren er perfekt og situasjonen er unik, så faller penis ofte ned, selv om man har normal potens. Er dette riktig? Er det dokumentert at det ofte er slik? Hva i all verden skal man gjøre da? For ikke å snakke om hva den perfekte partneren føler om sin perfekthet!

Quest

Gjest priniti
Skrevet

Derfor p***** hos mannen støtt og stadig står.

Fordi vårt forhold ikke er perfekt :-(

Skrevet

Ofte er det i alle fall ikke. Men det kan skje at en blir så innstillt på at alt skal være perfekt og at nå må det fungere, at penis blir slapp.

Slapp av og ikke tenk for mye.

UndrendePåDetMeste
Skrevet

BAre å si at du syns dama er så deilig at du rett og slett blir litt nervøs:) Hvis hun ikke blir sjarmert i senk da, så er hun en kald fisk, hehe

• 2 uker senere...
Gro Isachsen, Sexolog
Skrevet

Fenomenet du spør om kalles prestasjonsangst og kan oppstå når spenningen er på det mest intense og når det er svært viktig å fremstå som superelsker.

Det er særlig unge menn som kanskje er litt usikre på situasjonen og kanskje også litt usikker på den de er sammen med at prestasjonsangsten gjør seg spesielt gjeldende. Jeg har ikke funnet noen gode undersøkelse som forteller om hvor vanlig dette problemet er, men jeg får jevnlig spørsmål om dette, noe som skulle bevise hyppig utbredelse.

Den beste måten å komme over problemet er at dere klarer å lage mest mulig trygge situasjoner rundt sexen og at dere legger mindre vekt på samleiet. Regelen er at desto mer samleiefokus, jo større krav til ereksjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...