Gå til innhold

Et lite syte-sukk

Anbefalte innlegg

Gjest rollo26
Skrevet

Jeg har fått regninger for 50.000 siste måneden, er delvis sykemeldt, har mistet hele nøkkelknippen min og har derfor heller ingen muligheter til å bruke bilen. Moren min er innlagt på sykehus, faren min er reist utenlands, søsteren min er innlagt på avrusing, moren til en venninde meg fikk hjerneslag i går. Min aller beste skal ta en hjerteoperasjon til helga. I tilegg er jeg forkjøla og fikk en stor kul i panna. En planlagt tur jeg skulle på i helga går i dass.

Er det normalt å ha slike problem, situasjoner? Føler det aldri tar slutt. Tror jeg er født under en ulykkesstjerne.

Gjest been there
Skrevet

Samler man sammen stort og smått tror jeg alle kan oppleve perioder hvor alt hoper seg opp, selv om din situasjon nå hørtes voldsom ut!

Jeg prøver å jobbe med å se hva som er bagateller (selv om det er slitsomt når det oppstår, som mistet nøkkel eller ødelagt mobil), hva som er litt mer perifert hvor jeg skal være den som støtter, uten å måtte ta stor del i sorgen / problemet selv (din venninnes mors sykdom), hva som egentlig er hyggelig selv om det er litt ubekvemt for meg (at noen er på ferie eller er nyforelsket eller på annen måte litt utilgjengelig) osv..

Så får man ta tak i det man må jobe seg gjennom, som egen sykdom, sorg osv

Og be kreditorer og banken om hjelp før betalingsproblemer baller på seg.

Gjest rollo26
Skrevet

Samler man sammen stort og smått tror jeg alle kan oppleve perioder hvor alt hoper seg opp, selv om din situasjon nå hørtes voldsom ut!

Jeg prøver å jobbe med å se hva som er bagateller (selv om det er slitsomt når det oppstår, som mistet nøkkel eller ødelagt mobil), hva som er litt mer perifert hvor jeg skal være den som støtter, uten å måtte ta stor del i sorgen / problemet selv (din venninnes mors sykdom), hva som egentlig er hyggelig selv om det er litt ubekvemt for meg (at noen er på ferie eller er nyforelsket eller på annen måte litt utilgjengelig) osv..

Så får man ta tak i det man må jobe seg gjennom, som egen sykdom, sorg osv

Og be kreditorer og banken om hjelp før betalingsproblemer baller på seg.

Dert hørest faktisk egoistisk ut, men det som har irritert meg grenseløst i dag er at jeg ikke finner nøkklene. Måtte låne en bil for å komme meg på jobb i dag, det samme må jeg i morgen.( går ikke busser) Har letet overalt etter disse j... nøkklene, men nei. Får ikke låst døren når jeg reiser på jobb heller. Begynner å frykte at noen kan ha stjålet dem.

Skrevet

Dert hørest faktisk egoistisk ut, men det som har irritert meg grenseløst i dag er at jeg ikke finner nøkklene. Måtte låne en bil for å komme meg på jobb i dag, det samme må jeg i morgen.( går ikke busser) Har letet overalt etter disse j... nøkklene, men nei. Får ikke låst døren når jeg reiser på jobb heller. Begynner å frykte at noen kan ha stjålet dem.

Du kan få nye nøkler fra bil-forhandleren.

Ellers høres det ut som at du har fått litt i meste laget nå ja... Håper det går bedre framover!

Skrevet

Du har lov å syte ja! Her var det mye skit.

Ellers så er det alltids noen som har det værre, de finner jeg alltid frem til når jeg synes jeg må ha det værst av alle i hele verden. Jeg pleier ikke å måtte lete lenge.

Gjest rollo26
Skrevet

Du har lov å syte ja! Her var det mye skit.

Ellers så er det alltids noen som har det værre, de finner jeg alltid frem til når jeg synes jeg må ha det værst av alle i hele verden. Jeg pleier ikke å måtte lete lenge.

Jeg kunne ha smørt på med mer gørr. Men dette er situasjonen her og nå. takker for sympati.

Gjest soldier
Skrevet

Det med pengerot og nøkler, handler om mangel på evne til struktur.

Det har ingenting med "ulykkesstjerne" å gjøre.

Skrevet

Ingen reservenøkkel til bilen er ren sløvhet. 50.000,- i regninger kunne umulig kommet overraskende på?

Men ellers er det gjerne sånn at når en uheldig ting skjer så står det flere i kø ja. :o/

Gjest rollo26
Skrevet

Det med pengerot og nøkler, handler om mangel på evne til struktur.

Det har ingenting med "ulykkesstjerne" å gjøre.

Jeg hadde faktisk ikke ventet meg et årsoppgjør på over 10.000 kroner på strøm, da jeg har betalt strøm annenhver måned igjennom hele året. Heller ikke at 6 lass med grus skulle koste 9.000 kroner. Jeg er ikke verdens mest strukturerte når det gjelder pengebruk, men jeg har til dags dato aldri hatt en inkassoregning. Denne måneden kom alt. Lisens, forsikring, studielån, telefonregninger, tannlegeregning, bilreprasjon o.s.v

Bris1365380442
Skrevet

Jeg hadde faktisk ikke ventet meg et årsoppgjør på over 10.000 kroner på strøm, da jeg har betalt strøm annenhver måned igjennom hele året. Heller ikke at 6 lass med grus skulle koste 9.000 kroner. Jeg er ikke verdens mest strukturerte når det gjelder pengebruk, men jeg har til dags dato aldri hatt en inkassoregning. Denne måneden kom alt. Lisens, forsikring, studielån, telefonregninger, tannlegeregning, bilreprasjon o.s.v

NRK-lisensen forfaller ikke før 1. mars.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...