Gå til innhold

Alkohol med barn til stede

Anbefalte innlegg

Gjest Alkoholhater
Skrevet

Jeg tror ikke det er så mye du kan gjøre. Du har sagt hva du mener. Kanskje du kunne fortelle at hvis han ikke slutter å drikke når han har barnet så vil du gå til skritt for å stoppe samværet han har med barnet?

(Jeg er absolutt ikke godt kjent med lover og regler på dette området, så jeg vet ikke om det vil være noen reel trussel.)

Stoppe samværet???

Vi har ett barn felles, og her er det jo ikke snakk om samvær. Vi bor jo sammen.

Om jeg skulle klart å stoppe samværet med hans særkullsbarn, da blir det bråk. Bare tenk deg det da....

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

6

• flisa

2

• Zingara

2

• Lurveline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Erfaringsmessig viser det seg at foreldre som drikker mye sammen med barna og tenåringene, får barn som tar etter disse vanene.

De drikker mere enn unge som vokser opp i måteholdne hjem.

Unger blir også utrygge om de ser på foreldre som blir beruset og forandrer personlighet.

Min mening er, at det ikke er noe galt å ta 2-3 øl en gang iblant med unger i huset, men der går også grensen for min del!

Skal foreldre feste, bør ungene plasseres hos voksne og stødige omsorgspersoner til dagen etter.

Heldigvis er jeg og mine søsken et bevis på at det går an å bli måteholdne når det gjelder alkohol, selv om vi har en far som er alkoholiker.

Skrevet

Stoppe samværet???

Vi har ett barn felles, og her er det jo ikke snakk om samvær. Vi bor jo sammen.

Om jeg skulle klart å stoppe samværet med hans særkullsbarn, da blir det bråk. Bare tenk deg det da....

Unnskyld, jeg misforsto hadde fått det for meg at dere ikke bodde sammen. (Får skylde på ammetåke.)

Synes mannen at dette er i orden da? Å være full sammen med barnet sitt, og på en ukedag, og for å slappe av?

Gjest Alkoholhater
Skrevet

Unnskyld, jeg misforsto hadde fått det for meg at dere ikke bodde sammen. (Får skylde på ammetåke.)

Synes mannen at dette er i orden da? Å være full sammen med barnet sitt, og på en ukedag, og for å slappe av?

Ja, han synes jeg gjør en stor sak ut av lite.

Det var derfor jeg skrev inn her for å høre om jeg er helt på jordet, eller om det er flere som er enige med meg om at dette er uakseptabelt.

Samme gamle leksa som vi har hatt diskusjoner på før her hjemme:-(

Skrevet

Ja, han synes jeg gjør en stor sak ut av lite.

Det var derfor jeg skrev inn her for å høre om jeg er helt på jordet, eller om det er flere som er enige med meg om at dette er uakseptabelt.

Samme gamle leksa som vi har hatt diskusjoner på før her hjemme:-(

Det er ingen nøytral tredjeperson som kan snakke med ham om dette da?

Han setter jo et ganske dårlig eksempel for sønnen sin. Vil han at sønnen også skal begynne å slappe av med å drikke seg beruset på en skoledag?

Gjest Alkoholhater
Skrevet

Det er ingen nøytral tredjeperson som kan snakke med ham om dette da?

Han setter jo et ganske dårlig eksempel for sønnen sin. Vil han at sønnen også skal begynne å slappe av med å drikke seg beruset på en skoledag?

Har vært inne på familievernkontoret. Det hjalp litt, men han er jo ikke videre positivt innstilt til slikt.

Og det er jo soleklart at han ikke vil at sønnen skal drikke. Ingen tvil om det.

Vet ikke hvem jeg da skal henvende meg til for å få han igang med noen samtaler for å få overbevist han om at alt ikke er OK.

Annonse

Skrevet

Har vært inne på familievernkontoret. Det hjalp litt, men han er jo ikke videre positivt innstilt til slikt.

Og det er jo soleklart at han ikke vil at sønnen skal drikke. Ingen tvil om det.

Vet ikke hvem jeg da skal henvende meg til for å få han igang med noen samtaler for å få overbevist han om at alt ikke er OK.

Huff, jeg misunner deg ikke. HAr han en kamerat han verdsetter som kanskje kunne snakke litt vett inn i hodet hans?

Gjest Alkoholhater
Skrevet

Huff, jeg misunner deg ikke. HAr han en kamerat han verdsetter som kanskje kunne snakke litt vett inn i hodet hans?

Tror nok ikke han har noen kamerater som han vil snakke med slikt om. Tror vi jenter er flinkere der.

Det positive var i hvertfall at han kom pent og bad veldig om unnskyldning i går. Då får vi krysse finrene for at det i hvertfall blir lenge til neste gang...

Skrevet

Tror nok ikke han har noen kamerater som han vil snakke med slikt om. Tror vi jenter er flinkere der.

Det positive var i hvertfall at han kom pent og bad veldig om unnskyldning i går. Då får vi krysse finrene for at det i hvertfall blir lenge til neste gang...

Så flott, da har han kanskje forstått at det ikke var en særlig smart ting å gjøre.

Gjest Alkoholhater
Skrevet

Så flott, da har han kanskje forstått at det ikke var en særlig smart ting å gjøre.

Tja. Har jo vært gjennom dette før. Virker en stund, men jeg tror han glemmer det igjen.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...