Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mat-Wenche i God Morgen Norge sa flere ganger at man kunne kjøpe ditt og datt i innvandrerbutikkene. Dere som er så opptatt av sånt, er ikke det også stygt å si?

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke er stygt å si. Innvandrere/utlendinger ser jeg ikke på som noe negativt.

De må da synes det er positivt at hun anbefaler folk å handle der :)

Å nam så mye godt de har og!

Skrevet

Hvorfor skulle det være stygt å si? En innvandrer er en innvandrer...

Hva skulle hun ellers sagt? En fremmedkulturell butikk?

Skrevet

Hvorfor skulle det være stygt å si? En innvandrer er en innvandrer...

Hva skulle hun ellers sagt? En fremmedkulturell butikk?

Jeg mener selvsagt at det må være helt greit å si, men jeg mener neger o.l er helt greit også. (Uten at jeg vil starte _den_diskusjonen igjen..) Så da blir jeg litt forvirret over hva som er tillatt blant de som har litt smalere spekter for hva som er godkjent =)

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke er stygt å si. Innvandrere/utlendinger ser jeg ikke på som noe negativt.

De må da synes det er positivt at hun anbefaler folk å handle der :)

Å nam så mye godt de har og!

Enig =)

Skrevet

Hun sa ikke annet enn det som de er - innvandrere - hun sa ikke pakkissjappe :)

Skrevet

Jeg mener selvsagt at det må være helt greit å si, men jeg mener neger o.l er helt greit også. (Uten at jeg vil starte _den_diskusjonen igjen..) Så da blir jeg litt forvirret over hva som er tillatt blant de som har litt smalere spekter for hva som er godkjent =)

Skjønner og jeg er enig med deg.

Skrevet

Vi kaller jo de svenske for innvandrere også - noe de jo er -det har ikke noe med rasisme å gjøre om du skulle være redd for det! :)

Det gikk jo en serie i gamle dager som het "utvandrarene" og sikker "innvandrarene" også...

Skrevet

Vi kaller jo de svenske for innvandrere også - noe de jo er -det har ikke noe med rasisme å gjøre om du skulle være redd for det! :)

Det gikk jo en serie i gamle dager som het "utvandrarene" og sikker "innvandrarene" også...

Ang. utvandrerne-serien,- tror den delen fra Amerika het nybyggerne ;-)

Skrevet

Ang. utvandrerne-serien,- tror den delen fra Amerika het nybyggerne ;-)

Dere har rett begge to. Mobergs serie besto av fire bøker: "Utvandrarna", "Invandrarna", "Nybyggarna" og "Sista brevet till Sverige". Den siste tror jeg heter "Siste brev hjem" på norsk.

Men de er kommet ut på mange måter, fordelt på alt fra 2 til 8 bind.

Skrevet

Dere har rett begge to. Mobergs serie besto av fire bøker: "Utvandrarna", "Invandrarna", "Nybyggarna" og "Sista brevet till Sverige". Den siste tror jeg heter "Siste brev hjem" på norsk.

Men de er kommet ut på mange måter, fordelt på alt fra 2 til 8 bind.

Intet er vel bedre enn at vi begge har rett ;-)

Så den fantes som DVD nå,- og der het den bare Utvandrerne og Nybyggerne...(det var derfor jeg trodde det bare var disse to titlene)(http://www.nfi.no/filmbutikken/tittel.html?id=13137)

Men bøkene hadde vel da 4 titler :)

Skrevet

Intet er vel bedre enn at vi begge har rett ;-)

Så den fantes som DVD nå,- og der het den bare Utvandrerne og Nybyggerne...(det var derfor jeg trodde det bare var disse to titlene)(http://www.nfi.no/filmbutikken/tittel.html?id=13137)

Men bøkene hadde vel da 4 titler :)

Første film dekker sånn ca. Utvandrerne + Innvandrerne, og film 2 omfatter sånn omtrent Nybyggerne og Siste brev hjem. Bøkene kan også fåes oppdelt på den måten, i hvert fall på svensk.

Skrevet

Som flisa sier: innvandrerbutikk = helt greit.

Pakkissjappe = mer problematisk.

;o)

Gjest Jallajall
Skrevet

;o)

Jallajallasjappe = også helt greit.

Skrevet

;o)

Aha. Så man trenger ikke si f.eks asiatisk opphavsbutikk? =p

Skrevet

Hun sa ikke annet enn det som de er - innvandrere - hun sa ikke pakkissjappe :)

Staner'n på hjørnet.

Skrevet

Aha. Så man trenger ikke si f.eks asiatisk opphavsbutikk? =p

Det kan man vel, men det høres skikkelig teit ut, da. ;o)

Hva med "sted for salg av næringsmidler eid av mennesker med ikke-vestlig opphav"?

Skrevet

Det kan man vel, men det høres skikkelig teit ut, da. ;o)

Hva med "sted for salg av næringsmidler eid av mennesker med ikke-vestlig opphav"?

DER ja!

*skrive mail til kjøkken-Wenche*

Skrevet

Det heter da virkelig tyrker,n, uansett hvor innehaveren kommer fra ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...