DarkPink Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Mat-Wenche i God Morgen Norge sa flere ganger at man kunne kjøpe ditt og datt i innvandrerbutikkene. Dere som er så opptatt av sånt, er ikke det også stygt å si? 0 Siter
Zingara Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Nei, det syns jeg ikke er stygt å si. Innvandrere/utlendinger ser jeg ikke på som noe negativt. De må da synes det er positivt at hun anbefaler folk å handle der Å nam så mye godt de har og! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Hvorfor skulle det være stygt å si? En innvandrer er en innvandrer... Hva skulle hun ellers sagt? En fremmedkulturell butikk? 0 Siter
DarkPink Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Skrevet 31. januar 2006 Hvorfor skulle det være stygt å si? En innvandrer er en innvandrer... Hva skulle hun ellers sagt? En fremmedkulturell butikk? Jeg mener selvsagt at det må være helt greit å si, men jeg mener neger o.l er helt greit også. (Uten at jeg vil starte _den_diskusjonen igjen..) Så da blir jeg litt forvirret over hva som er tillatt blant de som har litt smalere spekter for hva som er godkjent =) 0 Siter
DarkPink Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Skrevet 31. januar 2006 Nei, det syns jeg ikke er stygt å si. Innvandrere/utlendinger ser jeg ikke på som noe negativt. De må da synes det er positivt at hun anbefaler folk å handle der Å nam så mye godt de har og! Enig =) 0 Siter
flisa Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Hun sa ikke annet enn det som de er - innvandrere - hun sa ikke pakkissjappe 0 Siter
jubalong70 Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Jeg mener selvsagt at det må være helt greit å si, men jeg mener neger o.l er helt greit også. (Uten at jeg vil starte _den_diskusjonen igjen..) Så da blir jeg litt forvirret over hva som er tillatt blant de som har litt smalere spekter for hva som er godkjent =) Skjønner og jeg er enig med deg. 0 Siter
DarkPink Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Skrevet 31. januar 2006 Skjønner og jeg er enig med deg. =) 0 Siter
flisa Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Jeg mener selvsagt at det må være helt greit å si, men jeg mener neger o.l er helt greit også. (Uten at jeg vil starte _den_diskusjonen igjen..) Så da blir jeg litt forvirret over hva som er tillatt blant de som har litt smalere spekter for hva som er godkjent =) Vi kaller jo de svenske for innvandrere også - noe de jo er -det har ikke noe med rasisme å gjøre om du skulle være redd for det! Det gikk jo en serie i gamle dager som het "utvandrarene" og sikker "innvandrarene" også... 0 Siter
Katt-ja Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Vi kaller jo de svenske for innvandrere også - noe de jo er -det har ikke noe med rasisme å gjøre om du skulle være redd for det! Det gikk jo en serie i gamle dager som het "utvandrarene" og sikker "innvandrarene" også... Ang. utvandrerne-serien,- tror den delen fra Amerika het nybyggerne ;-) 0 Siter
laban Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Ang. utvandrerne-serien,- tror den delen fra Amerika het nybyggerne ;-) Dere har rett begge to. Mobergs serie besto av fire bøker: "Utvandrarna", "Invandrarna", "Nybyggarna" og "Sista brevet till Sverige". Den siste tror jeg heter "Siste brev hjem" på norsk. Men de er kommet ut på mange måter, fordelt på alt fra 2 til 8 bind. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Dere har rett begge to. Mobergs serie besto av fire bøker: "Utvandrarna", "Invandrarna", "Nybyggarna" og "Sista brevet till Sverige". Den siste tror jeg heter "Siste brev hjem" på norsk. Men de er kommet ut på mange måter, fordelt på alt fra 2 til 8 bind. Intet er vel bedre enn at vi begge har rett ;-) Så den fantes som DVD nå,- og der het den bare Utvandrerne og Nybyggerne...(det var derfor jeg trodde det bare var disse to titlene)(http://www.nfi.no/filmbutikken/tittel.html?id=13137) Men bøkene hadde vel da 4 titler 0 Siter
laban Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Intet er vel bedre enn at vi begge har rett ;-) Så den fantes som DVD nå,- og der het den bare Utvandrerne og Nybyggerne...(det var derfor jeg trodde det bare var disse to titlene)(http://www.nfi.no/filmbutikken/tittel.html?id=13137) Men bøkene hadde vel da 4 titler Første film dekker sånn ca. Utvandrerne + Innvandrerne, og film 2 omfatter sånn omtrent Nybyggerne og Siste brev hjem. Bøkene kan også fåes oppdelt på den måten, i hvert fall på svensk. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Som flisa sier: innvandrerbutikk = helt greit. Pakkissjappe = mer problematisk. ;o) 0 Siter
Gjest Jallajall Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Som flisa sier: innvandrerbutikk = helt greit. Pakkissjappe = mer problematisk. ;o) Jallajallasjappe = også helt greit. 0 Siter
DarkPink Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Skrevet 31. januar 2006 Som flisa sier: innvandrerbutikk = helt greit. Pakkissjappe = mer problematisk. ;o) Aha. Så man trenger ikke si f.eks asiatisk opphavsbutikk? =p 0 Siter
favn Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Hun sa ikke annet enn det som de er - innvandrere - hun sa ikke pakkissjappe Staner'n på hjørnet. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Aha. Så man trenger ikke si f.eks asiatisk opphavsbutikk? =p Det kan man vel, men det høres skikkelig teit ut, da. ;o) Hva med "sted for salg av næringsmidler eid av mennesker med ikke-vestlig opphav"? 0 Siter
DarkPink Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Skrevet 31. januar 2006 Det kan man vel, men det høres skikkelig teit ut, da. ;o) Hva med "sted for salg av næringsmidler eid av mennesker med ikke-vestlig opphav"? DER ja! *skrive mail til kjøkken-Wenche* 0 Siter
Dorthe Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Det heter da virkelig tyrker,n, uansett hvor innehaveren kommer fra ;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.