Gå til innhold

Mor vil ikke komme i bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma nekter og komme i bryllupet hvis søsteren min inviterer samboeren til pappa`n sin (min stefar). Mamma mener at hun må velge mellom henne og samboeren. Jeg har sagt rett ut til henne at det ikke er hun som bestemmer hvem som blir invitert.. Det er søsteren min som skal gifte seg og ikke hun.

Er det noen som har vært i lingnende situasjon og hva synes dere hun skal gjøre?

Skrevet

Uff, nei, har ikke noe råd å komme med.

Synd at voksne folk kan være så barnslige!

Skrevet

Jeg kan ikke annet enn å si at det er fryktelig, fryktelig synd når voksne mennesker skal ødelegge viktige dager som bryllup, begravelse o.l pga sånne idiotiske issues.

Jeg ville invitert alle jeg ønsket å invitere, og skulle moren min nekte å komme pga noe sånt, så fikk hun værsågod bare nekte, og så hadde jeg forklart alle som lurte på hvorfor hun ikke var der den ærlige grunnen.

Skrevet

jeg syns de søsteren din ønsker skal komme skal bes - så får surmulende gamle kjerringer ta seg sammen og komme eller la vær.

Skrevet

Uff, nei, har ikke noe råd å komme med.

Synd at voksne folk kan være så barnslige!

Enig..

Det er svært barnslig av voksne folk å oppføre seg slik.

Skrevet

Det er datterens store dag. Synd mora prøver å diktere henne om hvem som skal komme og ikke. Det er nok ikke enkelt. Men kanskje hun bare skulle sendt invitasjoner til alle hun ønsker skal komme. Har noen problemer med gjestelista får de holde seg hjemme. I ettertid er det jo mora som har gått glipp av noe - og dummet seg ut!

Skrevet

Jeg synes det er innlysende at voksne mennesker klarer å oppføre seg som folk når datteren skal gifte seg.

Du har helt rett når du sier det ikke er hun som bestemmer hvem som skal inviteres.

Det er helt greit at hun ikke tåler trynet på den andre dama, men på en slik dag er det ikke hennes følelser man tar hensyn til i første rekke.

synes

Skrevet

Jeg blir så sint på slike folk.

Du har jo helt rett. Dette er søsteren din sin dag. Det er HUN (og den kommende mannen) som skal bestemme hvem de ønsker å ha der.

Jeg tror jeg hadde sagt til moren at da fikk hun heller være hjemme og ha sin egen lille protestaksjon - akkurat som en 5-åring!

Gjest kristina KK
Skrevet

Ja, vi var i en lignende situasjon, og nå i ettertid kan jeg faktisk le av det og se hvor manipiuerende enkelte kan være.

Men svigermor kom allikevel, for de som er slik, MÅ jo for enhver pris holde fasaden.

Så dere ber de dere vil, og så kommer nok mor sigende også :o)

Og om dere gir etter, så har dere det gående i alle år fremover.

Så ikke lag noen diskusjon ut av det lenger, bare konstater at slik er det. Så kommer nok alle i bryllupet skal du se :o)

Ingen som vil være bekjendt av å ikke dukke opp i bryllupet til datteren, vet du :o)

Lykke til :o)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Mor er vel en voksen dame som selv velger hvem hun vil omgåes og ikke?

Gjest postmann
Skrevet

La vær å invitere henne. Det å ikke være tilstede, er en skam som hun alene fortjener.

Skrevet

Det er helt på trynet hvis hun ikke kommer i sin datters bryllup! Selskapet skal være den største dagen i sin datters liv, og hun vil ikke delta pga egne problemer/sjalusi.

Hvis ho ikke kan se hvor dumt dette er, ville jeg anbefalt terapi.

Skrevet

Dere får forklare mor grundig at dette er søsteren din sin dag, og dermed er det opp til henne hvem som skal komme i bryllupet.

Forklar henne også at søsteren din naturligvis tar hensyn til de litt kinkige familieforholdene ved bordplassering og sånt - men at hun som brudens mor er i en særstillig og at det dermed ville være veldig trist om hun lot være å komme.

Forklar mor at det er dårlig gjort mot datteren å bruke utpressingstaktikk på sånne ting. Enten får hun ta seg sammen og gjøre gode miner til slett spill av hensyn til sin datter, eller så får hun bli hjemme, da. Og forklare hvorfor selv.

Hvis mor på død og liv vil bestemme sånt, får hun gifte seg selv og ha den hele og fulle kontroll på gjestelista... ;O)

Skrevet

Om jeg ville tatt hensyn eller ikke, kommer an på hvor lenge siden det var siden bruddet mellom de to. Er det snakk om bare et års tid, slik at såret er nokså ferskt, og fars samboer tross ikke har vært med i familien så voldsomt lenge, ville jeg nok tatt hensyn til den vanskelige situasjonen til brudens mor.

Men ikke hvis det var gått lang tid, og moren bare ikke hadde klart å bearbeide det.

Skrevet

Tusen takk for deres svar. Fint å høre at det ikke bare er oss som har disse syns punktene.

lettett:)

Skrevet

Om jeg ville tatt hensyn eller ikke, kommer an på hvor lenge siden det var siden bruddet mellom de to. Er det snakk om bare et års tid, slik at såret er nokså ferskt, og fars samboer tross ikke har vært med i familien så voldsomt lenge, ville jeg nok tatt hensyn til den vanskelige situasjonen til brudens mor.

Men ikke hvis det var gått lang tid, og moren bare ikke hadde klart å bearbeide det.

De var samboere for 20 års siden så det er ikke snakk om noen vanskelige situasjonen til brudens mor, bare stahet og vanskelighet. Mamma sier at grunnen til at hun ikke vil ha damen der er fordi "Det blir sikkert ny dame etter denne damen" (de har som sagt vært samboere i 2-3 år)

Skrevet

De var samboere for 20 års siden så det er ikke snakk om noen vanskelige situasjonen til brudens mor, bare stahet og vanskelighet. Mamma sier at grunnen til at hun ikke vil ha damen der er fordi "Det blir sikkert ny dame etter denne damen" (de har som sagt vært samboere i 2-3 år)

Da ville jeg definitivt ikke tatt hensyn til det! Bruden bør invitere dem hun vil, og hvis moren da ikke vil komme, får hun la være (hun kommer sikkert likevel...)

Skrevet

I ren nysgjerrighet....hvordan kan faren til din halvsøster være din stefar?

Gjest stoneman
Skrevet

I ren nysgjerrighet....hvordan kan faren til din halvsøster være din stefar?

Han var morens andre mann? Nå eks? Da går det.

Skrevet

Han var morens andre mann? Nå eks? Da går det.

ok - syns bare det var rart å kalle han stefar om han ikke var gift med moren....lenger.

Jeg ville ikke likt om min yngste kalte min eks som er far til mine to eldste "stefar" - han har jo ikke noe med henne å gjøre....

...men på den annen side, OM gubben og jeg skulle blitt skilt (bank i bordet) -så ville vel de eldste fortsette å kalt han stefar - kanskje....

rart

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...