Gå til innhold

Kan noen motivere meg til å skrive fagoppgaven?

Anbefalte innlegg

Gjest Fagoppgaven ja
Skrevet

Er vernepleiestudent på 2. året. Skal skrive en fagoppgave på 20 sider som skal inneholde en individuell plan for en bruker. Dette på bakgrunn av at jeg er i praksis. Men jeg klarer ikke motivere meg til å begynne med denne oppgaven. Har 1 studiedag i uka, ellers jobber jeg full uke. Har 2 småbarn og samboer som også studerer. Finner liksom ikke tid og rom for å skrive da jeg faktisk føler meg veldig sliten. Ikke har vi familie som kan avlaste med barna.

Hjelp meg til å finne motivasjon...........

Fortsetter under...

Skrevet

Kan jeg spørre hvilken sykdom "din" pasient har?

Og den fagoppgaven er verst før du har fått begynt. Det vet jeg, for jeg skal (snart) begynne på en fordypningsoppgave jeg også.

Men når man kommer igang, går det overraskende fort!

Gakk avsted! *S*

Gjest Fagoppgaven ja
Skrevet

Kan jeg spørre hvilken sykdom "din" pasient har?

Og den fagoppgaven er verst før du har fått begynt. Det vet jeg, for jeg skal (snart) begynne på en fordypningsoppgave jeg også.

Men når man kommer igang, går det overraskende fort!

Gakk avsted! *S*

Pasienten jeg skal skrive om har MS (multippel sklerose). Jeg er enig med deg at når en først har begynt og kommet inn i skrivingen går det bedre. Men akkurat nå er det helt dødt.

Skrevet

Jeg tror jeg ville blitt igjen etter arbeidstid en el to ganger i uka. Da har du ikke ungene rundt deg og vet at de er trygge hos din samboer. Når du bare har tatt skrittet til å begynne, vil sidene fort bli mange. Du er kjempeflink som studerer når du har små barn!!

Ta vitaminer og utnytt hver anledning til å se på sola..

Det må jo være kjempegøy å ha kommet til andre året, med jobberfaring og medarbeidere rundt deg.Mange å diskutere faget med har du også.

Pass på å sove ut i helgene, en dag hver på deg og din kjære. Spis masse frukt :)

Begynn med å lage deg en stikkord-liste, så er du igang!

Lykke til!

Gjest Fagoppgaven ja
Skrevet

Jeg tror jeg ville blitt igjen etter arbeidstid en el to ganger i uka. Da har du ikke ungene rundt deg og vet at de er trygge hos din samboer. Når du bare har tatt skrittet til å begynne, vil sidene fort bli mange. Du er kjempeflink som studerer når du har små barn!!

Ta vitaminer og utnytt hver anledning til å se på sola..

Det må jo være kjempegøy å ha kommet til andre året, med jobberfaring og medarbeidere rundt deg.Mange å diskutere faget med har du også.

Pass på å sove ut i helgene, en dag hver på deg og din kjære. Spis masse frukt :)

Begynn med å lage deg en stikkord-liste, så er du igang!

Lykke til!

Tusen takk for gode råd, kjente faktisk at jeg ble glad inni meg av svaret ditt. Føler det spirer ett sted nå (0;

Skrevet

Pasienten jeg skal skrive om har MS (multippel sklerose). Jeg er enig med deg at når en først har begynt og kommet inn i skrivingen går det bedre. Men akkurat nå er det helt dødt.

Å ja, det var vel deg jeg mailet med, da.

Jeg står gjerne til tjeneste, hvis det kan hjelpe deg!

Annonse

Skrevet

Start med disposisjon. Om du velger tankekart eller hva som helst, er det greit å bruke et stort ark. Du må nemlig skrive ned det du tenker og kommer på, bare glem at du skal 'gjøre det senere'. Med en skikkelig disposisjon er halve jobben gjort, nå har du nemlig oversikt over oppgavens hoveddeler. Evt underpunkter vil nærmest sprette opp fra papiret og gi seg selv, evt åpenbare seg for deg underveis.

Ha klart for deg hvilke teorier du skal bruke og evt andre referanser.

Etter en vakt/jobbedag skriver du feks en episode/hendelse/rutine som er knyttet til et tema du har i disposisjonen.

Ikke tenk på at du må begynne med begynnelsen. Skriv der det passer, et avsnitt nå og et kapittel da. Tekst kan som kjent redigeres, klippes og limes.

Innledning til slutt. Innledningen skal ikke være en parafrase.

Husk at du må veksle mellom teorinivået og konkrete eksempler. Da blir det bra. Vær 'passe' kritisk til teoriene, ikke sluk dem.

Lag kontortid.

Noe/mye dukker opp underveis, men sånn er det jo bare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...