Gjest tror på Gud Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Stemmer det at bibelen er i koranen? Det visste ikke jeg, men en kompis sa det. 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Er den? Jeg skal ikke si noe fra eller til, men ettersom muslimer jo også tror på Jesus så står det vel kanskje noe om ham i den da? 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Nei, ingenting av hverken gamle eller nye testamentet står i Koranen. Men islam anerkjenner både Jesus og Johannes som profeter. Men jødedommen har det gamle testamentet som sin hellig bok. 0 Siter
Gjest De dystre bøker Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Koranen bygger på DGT, og noe er likt i de begge. Også lappet sammen av mange ulike stammereligioner. I Mekka sto 24 ulike avgudsbilder før Muhammed, både statuer, stilistiske installasjoner av kvinnelige kjønnsorganer og meteorsteiner. I tillegg kommer Muhammeds mange åpenbaringer, dystre formaninger og trusler. Et sammensurium uten handling, rekkefølge eller system. 0 Siter
Gjest De dystre bøker Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Er den? Jeg skal ikke si noe fra eller til, men ettersom muslimer jo også tror på Jesus så står det vel kanskje noe om ham i den da? Jesus (Marias sønn) står det mye om. Muligens en profet. 0 Siter
Gjest alegre Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Nei stemmer ikke, men vårt Gt er derimot jødenes hellige bok, d.v.s. Toraen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.