Gå til innhold

Reservenøkler - vanlig eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av et innlegg fra i går lurer jeg på om det ikke er vanlig å ha reservenøkler til bolig, bil o.l? Jeg har ikke bil selv, men jeg hadde definitivt sørget for å ha minst en ekstranøkkel! Til leiligheten har jeg en ekstra hengende i skapet i gangen (+ at jeg har to plassert ut hos familie/venner). Det aller meste annet av nøkler har jeg også minst en ekstra av.

Er ikke det vanlig da?

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Trodde det var helt vanlig jeg. Gubben og jeg har nøkkel til hverandres bil. Til huset har han en, jeg en, datteren vår en, mamma og søsteren min.

Vi har nøkkel til hans foreldres hytte, hans brors hytte, søsterens leilighet og til mammas hus.

Og sånn kan jeg holde på. Vi har stort sett nøkler til hverandres steder. Bortsett fra hans brors og foreldres hus fordi de bor så langt unna.

Skrevet

Jeg har i allefall det. tre bilnøkler og tre husnøkler. Jeg skal også gi mine to eldste hver sin husnøkkel. Ikke at de har stort behov for det, men greit å vite at de kommer inn om jeg er for sent hjemme.

Skrevet

Hjemme har vi tre bilnøkler til den ene bilen, 4-5 til den andre. Vi har minst 4 husnøkler og garasjenøkler. Det hadde værtfall vært utrolig upraktisk med ingen reservenøkler...

Skrevet

Vi har tre nøkkelsett til huset: Ett hver til oss voksne, samt et ekstrasett hos svigers som bor en kort spasertur unna.

Til bilen har vi også ekstranøkler, som oppbevares i huset.

Vi har fått bruk for dem etpar ganger allerede. ;o)

Jentungen1365380808
Skrevet

Vi har en nøkkel hver til begge bilene, selv om jeg ikke bruker hans bil uten at det er krise (prinsipiell Toyota-hater...). Vi har ekstra husnøkkel hos søsteren hans (hun bor nærmest), og dessuten pleier hun å ta inn post og vanne blomster for oss når vi er bortreist (hun går forbi huset vårt på vei til og fra jobb). Vi har også hver vår nøkkel til campingvogna. Når vi er på biltur har vi alltid hver vår bilnøkkel i lomma, har jobba på ferje, og det er minst en som låser nøkkelen inne i bilen hver uke.

Skrevet

Vi har to nøkler til bilen, og to nøkkelsett til leiligheten.

Ingenting i reserve, men det har heller ikke vært nødvendig.

Gjest Mr. Pusten
Skrevet

Jeg har et ekstra sett nøkler til heimen. Men det ligger i kjøkkenskuffen så får jeg bruk for dem er jeg vel screwed, uansett :) Bil har jeg ikke

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...