Gjest nødhelp Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Hei! Nå er det like før jeg tar til tårene midt på lesesalen... "drøft kommuneinstitusjonenes legitimitetsgrunnlag, herunder også de sentrale verdiene i det lokale folkestyre" Hvordan i all verden angriper jeg dette spm?? 0 Siter
favn Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Dæven, det var litt av en formulering... "drøft kommuneinstitusjonenes legitimitetsgrunnlag, herunder også de sentrale verdiene i det lokale folkestyre" Kjapt, det jeg leser: 1. Du skal legge fram og diskutere, pro et contra, hva som legitimerer, altså hva som ligger til grunn for at vi har de ulike kommunale institusjonene. Hvorfor har vi dem, hvilke goder/rettigheter tilbyr de oss og som vi ønsker? 1.1. Du skal greie ut om hvilke verdier, idealer, man ønsker å fremme lokalpolitisk. Altså, hva tror vi på for borgerne i kommunen? 0 Siter
Gjest nødhelp Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Dæven, det var litt av en formulering... "drøft kommuneinstitusjonenes legitimitetsgrunnlag, herunder også de sentrale verdiene i det lokale folkestyre" Kjapt, det jeg leser: 1. Du skal legge fram og diskutere, pro et contra, hva som legitimerer, altså hva som ligger til grunn for at vi har de ulike kommunale institusjonene. Hvorfor har vi dem, hvilke goder/rettigheter tilbyr de oss og som vi ønsker? 1.1. Du skal greie ut om hvilke verdier, idealer, man ønsker å fremme lokalpolitisk. Altså, hva tror vi på for borgerne i kommunen? Thanks:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.