Gå til innhold

Fastelavnsbolle vs vannbakkels?

Anbefalte innlegg

Gjest nammelignam
Skrevet

Er fastelavnsbolle og vannbakkelse det samme? Hva er evt. forskjellen?

Skrevet

Det er ikke det samme. Fastelavensboller er hveteboller som deles i to med krem i midten. Vannbakkels er en helt annen deig, fluffy og muligens sukkerfri. (det er evigheter siden jeg bakte det...) Men det går fint an å lage vannbakkels til fastelaven hvis du liker det bedre enn boller!

Skrevet

Det er ikke det samme. Fastelavensboller er hveteboller som deles i to med krem i midten. Vannbakkels er en helt annen deig, fluffy og muligens sukkerfri. (det er evigheter siden jeg bakte det...) Men det går fint an å lage vannbakkels til fastelaven hvis du liker det bedre enn boller!

Åh - nå fikk jeg lyst på vannbakkels. Det må være 15 år siden sist jeg smakte det. ;o)

Skrevet

Åh - nå fikk jeg lyst på vannbakkels. Det må være 15 år siden sist jeg smakte det. ;o)

Lag det da vel, det er kjempeenkelt! Du kan få en god oppskrift av meg hvis du trenger?!

Skrevet

Lag det da vel, det er kjempeenkelt! Du kan få en god oppskrift av meg hvis du trenger?!

Takk for det, men jeg prøver å holde den lette linjen for tiden. Der er vel ikke vannbakkels det helt store?

Skrevet

Takk for det, men jeg prøver å holde den lette linjen for tiden. Der er vel ikke vannbakkels det helt store?

Jeg liker at du ga rom for tvil ;) Sånn, i tilfelle du tok feil, så måtte noen gjerne rette på deg ;)

Skrevet

Selve vannbakkelsen er vel ikke så veldig fet (litt smør og ellers bare vann, mel og egg). Men så _må_ man jo ha krem og melis på, og dèt er det vel kanskje ikke så lite kalorier i ;)

Gjest nammelignam
Skrevet

Jeg kjøpte en på bakeriet istad jeg! For nå sitter jeg her snørrete og syk og trenger litt trøst. Så nå tar jeg en stoor bit! Nam nam!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...