Gjest nammelignam Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Er fastelavnsbolle og vannbakkelse det samme? Hva er evt. forskjellen? 0 Siter
Mirabell Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Det er ikke det samme. Fastelavensboller er hveteboller som deles i to med krem i midten. Vannbakkels er en helt annen deig, fluffy og muligens sukkerfri. (det er evigheter siden jeg bakte det...) Men det går fint an å lage vannbakkels til fastelaven hvis du liker det bedre enn boller! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Det er ikke det samme. Fastelavensboller er hveteboller som deles i to med krem i midten. Vannbakkels er en helt annen deig, fluffy og muligens sukkerfri. (det er evigheter siden jeg bakte det...) Men det går fint an å lage vannbakkels til fastelaven hvis du liker det bedre enn boller! Åh - nå fikk jeg lyst på vannbakkels. Det må være 15 år siden sist jeg smakte det. ;o) 0 Siter
nilia Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Åh - nå fikk jeg lyst på vannbakkels. Det må være 15 år siden sist jeg smakte det. ;o) Lag det da vel, det er kjempeenkelt! Du kan få en god oppskrift av meg hvis du trenger?! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Lag det da vel, det er kjempeenkelt! Du kan få en god oppskrift av meg hvis du trenger?! Takk for det, men jeg prøver å holde den lette linjen for tiden. Der er vel ikke vannbakkels det helt store? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Takk for det, men jeg prøver å holde den lette linjen for tiden. Der er vel ikke vannbakkels det helt store? Jeg liker at du ga rom for tvil Sånn, i tilfelle du tok feil, så måtte noen gjerne rette på deg 0 Siter
nilia Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Takk for det, men jeg prøver å holde den lette linjen for tiden. Der er vel ikke vannbakkels det helt store? Selve vannbakkelsen er vel ikke så veldig fet (litt smør og ellers bare vann, mel og egg). Men så _må_ man jo ha krem og melis på, og dèt er det vel kanskje ikke så lite kalorier i 0 Siter
flisa Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Du ser forskjellen her: Fastelavnsbolle er vanlig hvetebolle med vaniljekrem inni og melis oppå: http://www.lysesider.no/matogdrikke/images/fastelavnsbolle.jpg vannbakkels er "sprøytet" ut av en deig som skal kokes med vann først: http://www.nrk.no/img/320320.jpeg men man har det samme inni og utenpå 0 Siter
Gjest nammelignam Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Lag det da vel, det er kjempeenkelt! Du kan få en god oppskrift av meg hvis du trenger?! Jeg kjøpte en på bakeriet istad jeg! For nå sitter jeg her snørrete og syk og trenger litt trøst. Så nå tar jeg en stoor bit! Nam nam!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.