Gå til innhold

Oppsagt

Anbefalte innlegg

Jeanny1365380946
Skrevet

Jeg fikk idag en kjedelig nyhet, jeg er oppsagt med 3 mnd oppsigelsestid. Grunnet nedbemanning i min avdeling.

Dette skjer etter å ha vært fast ansatt under ett år og itillegg føre det vært arbeidsledig i 1,5 år.

Dette tar veldig psykisk på meg og selv om jeg ikke trivdes på jobben grunnet dårlig arbeidsmiljø, så ser ikke min framtid så veldig lys ut.

Som om ikke dette er nok har jeg nå fått tildelt "shit"oppgaver som ingen andre vil gjøre, bare for å holde meg med oppgaver.

Flere har nå sagt at jeg burde sykmelde meg siden dette tar psykiskt på meg.

Men jeg mener at det ser kanskje ikke så bra ut når jeg setter igang med å søke nye jobber?

Hva mener, tror eller erfarer du?

Hilsen fortvilet, nedbrutt arbeidssøker...

Skrevet

Jeg synes at du ikke skal male alt svart med en gang. Gi søren i det negative, stå på og bla i stilling ledig, snakk med kjente, spør rundt omkring! Ikke se deg tilbake, se fremover. Let og søk, finn og vinn!! Du er flink i det du kan.

Jeg forstår selvfølgelig at det tar på, men klarer du å overse/overhøre det negative, så kan du gå en lys tid i møte. Snart er det våren også.

Snakk med din sjef om de kjedelige oppgavene du blir gitt, det skal ikke være nødvendig å gjøre det alene.Lykke til.

Skrevet

Prøv å gjøre en avtale om å slutte før 3 mnd, og få med deg 2 mnd lønn på forskudd f eks.

Jeanny1365380946
Skrevet

Prøv å gjøre en avtale om å slutte før 3 mnd, og få med deg 2 mnd lønn på forskudd f eks.

Hadde det vært så vel, jeg fikk istand en "avtale" om at hvis jeg fikk ny jobb fikk jeg gå på 14 dager. Hvis ikke måtte jeg være der.

Jeg er i en jobb hvor de ikke trenger meg lenger, likevel må jeg være her.

og får oppgaver uten mening...

;o)

Jeanny1365380946
Skrevet

Jeg synes at du ikke skal male alt svart med en gang. Gi søren i det negative, stå på og bla i stilling ledig, snakk med kjente, spør rundt omkring! Ikke se deg tilbake, se fremover. Let og søk, finn og vinn!! Du er flink i det du kan.

Jeg forstår selvfølgelig at det tar på, men klarer du å overse/overhøre det negative, så kan du gå en lys tid i møte. Snart er det våren også.

Snakk med din sjef om de kjedelige oppgavene du blir gitt, det skal ikke være nødvendig å gjøre det alene.Lykke til.

Tusen takk for positivt svar, og prøver å tenke positivt.

Men idag er ikke alt så lyst for meg dessverre.... sukk

Sist gang var jeg arbeidsledig i 1,5 år og det var tungt...

Søkte på jobber, var i tre vikarbyråer etc

Ikke lett, men håper jo at arbeidsmarkedet har blitt bedre ;o)

Skrevet

Hadde det vært så vel, jeg fikk istand en "avtale" om at hvis jeg fikk ny jobb fikk jeg gå på 14 dager. Hvis ikke måtte jeg være der.

Jeg er i en jobb hvor de ikke trenger meg lenger, likevel må jeg være her.

og får oppgaver uten mening...

;o)

Som arbeidsgiver ville ikke jeg hatt noen på jobb som var oppsagt, men ville betalt dem ut med feriepenger og lønn i oppsigelsetida og bare bedt dem gå hjem med en gang. Jeg ville ikke hatt en evt sur og grinete baksnakker labbende rundt og/eller sabotere noe.

Jeanny1365380946
Skrevet

Som arbeidsgiver ville ikke jeg hatt noen på jobb som var oppsagt, men ville betalt dem ut med feriepenger og lønn i oppsigelsetida og bare bedt dem gå hjem med en gang. Jeg ville ikke hatt en evt sur og grinete baksnakker labbende rundt og/eller sabotere noe.

Jeg ville ikke hatt en evt sur og grinete baksnakker labbende rundt og/eller sabotere noe.

--------------------

Vel, her er det iallfall ikke sånn.

Det ble jeg som måtte gi positive ord til sjefen og ikke omvendt.

Jeg er interessert i å ha en jobb i ettertid og ser da ingen vits med å sabotere og snakke dritt.

Prøver å smile og late som om dette ikke går innpå meg.

Klager heller ikke på "shit"oppgavene jeg får servert på pulten.

Jeg lurte enkelt og greit på hva andre mente om det å bli sykmeldt i oppsigelsestiden, da min fornuft sier at det er ikke bra for ettermæle...

Skrevet

Jeg ville ikke hatt en evt sur og grinete baksnakker labbende rundt og/eller sabotere noe.

--------------------

Vel, her er det iallfall ikke sånn.

Det ble jeg som måtte gi positive ord til sjefen og ikke omvendt.

Jeg er interessert i å ha en jobb i ettertid og ser da ingen vits med å sabotere og snakke dritt.

Prøver å smile og late som om dette ikke går innpå meg.

Klager heller ikke på "shit"oppgavene jeg får servert på pulten.

Jeg lurte enkelt og greit på hva andre mente om det å bli sykmeldt i oppsigelsestiden, da min fornuft sier at det er ikke bra for ettermæle...

Du er nok fornuftig slik situasjonen er. Noen vil kanskje vente at du oppfører deg dårlig når slikt skjer, hvis du ikke gjør det, så virker det positivt.

Men sørg for å gi de dårlig samvittighet. Kanskje du kan gråte en skvett for de riktige personer?

Jeanny1365380946
Skrevet

Du er nok fornuftig slik situasjonen er. Noen vil kanskje vente at du oppfører deg dårlig når slikt skjer, hvis du ikke gjør det, så virker det positivt.

Men sørg for å gi de dårlig samvittighet. Kanskje du kan gråte en skvett for de riktige personer?

Uff, har mest lyst til å løpe hylende og gråtende ut herfra...

Smiler litt.

Skrevet

Uff, har mest lyst til å løpe hylende og gråtende ut herfra...

Smiler litt.

Konsentrer deg om å få ny jobb med en gang.

Skrevet

Huff, ingen god situasjon, det der nei.

Med mindre du er virkelig syk, så tror jeg ikke at sykemelding er noe særlig. Det er IKKE enkelt å komme inn på arbeidsmarkedet med en slik i hånden, i alle fall.

Kast deg uti det, søk nye jobber tvert, og bit tenna sammen i den gamle jobben. Og snakk enda en gang frampå om muligheten for å fratre tidligere mot lønnskompensasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...