Gå til innhold

Mitt ekteskap ryker

Anbefalte innlegg

Hva skjer nå?

Vet jo ikke hvor jeg skal begynne, det er jo så mye å fortelle! Mitt ekteskap sliter om dagen, og hovedårsaken er vel økonomiproblemer. Men alt som man kommer i prat om blir til en diskusjon og mer krangling. Vi elsker hverandre veldig, og vi sier det til hverandre hver dag, men jeg føler at det ikke er nok da kranglinen tar overhånd nesten hver dag.Han driver et firma som jeg jobber i, og tar alt ut på meg hvis han har en dårlig dag, negative jobbrelaterte hendelser o.l. Fikk senest idag høre at jeg ikke var til å stole på, pga. en hendelse i jobben han hadde opplevd. Jeg prøver også å minne han på viktige møter og avtaler, og får da høre hvis han er i det spesieller humøret at jeg maser. Alt dette har gått så langt nå at ekteskapet står i fare for å ryke.Hjelp, hva kan jeg gjøre, hva kan han gjøre, jeg vil jo ikke miste han eller ekteskapet. Han er min sjelevenn. Dette er forferdelig trist, og det går ikke en dag uten at jeg gråter. Føler at livet stopper, at alt har blitt så vanskelig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216504-mitt-ekteskap-ryker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hallow :o/

Jeg er nesten i samme situasjon som deg, og siden jeg ikke klarer å ordne opp for meg selv er jeg neppe den rette til å gi deg gode råd ;o)

Jeg anbefaler allikevel at du slutter i firmaet og finner deg en annen jobb. Jeg har ikke noe tro på at ektefeller jobber sammen; i alle fall ikke hvis det er konflikter på hjemmebane i tillegg. Dessuten ville jeg gått til familerådgiver. Det er godt å få en utenforstående å konferere med. En fam.rådgiver vil også gjerne belyse saken fra flere sider og få dere til å se på konflikten på en litt annen måte. Så lenge han er din sjelevenn og du elsker ham skulle dette være mulig å løse.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216504-mitt-ekteskap-ryker/#findComment-1595180
Del på andre sider

Klarer dere å sortere litt hva som er problemer som gjelder arbeidsplassen, hva som er problemene i økonomien og i forholdet?

Noe kan dere vel gjøre noe med? For eksempel om du søker andre jobber, at dere prøver å finne løsninger ift økonomi og ellers prøver å få forholdet på beina.

Om dere virkelig elsker hverandre så prøver dere vel å gjøre noe med det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216504-mitt-ekteskap-ryker/#findComment-1595458
Del på andre sider

Annonse

Hva skjer nå?

Jeg er nesten i samme situasjon som deg, og siden jeg ikke klarer å ordne opp for meg selv er jeg neppe den rette til å gi deg gode råd ;o)

Jeg anbefaler allikevel at du slutter i firmaet og finner deg en annen jobb. Jeg har ikke noe tro på at ektefeller jobber sammen; i alle fall ikke hvis det er konflikter på hjemmebane i tillegg. Dessuten ville jeg gått til familerådgiver. Det er godt å få en utenforstående å konferere med. En fam.rådgiver vil også gjerne belyse saken fra flere sider og få dere til å se på konflikten på en litt annen måte. Så lenge han er din sjelevenn og du elsker ham skulle dette være mulig å løse.

Lykke til!

Takk for rådene. Det var faktisk godt å få tilbakemeldinger, det gjør at en plutselig ikke føler seg så alene. Bare så synd at det må bli så vanskelig. Har jobbet på denne måten i nå 5 år og det å finne seg en ny jobb kommer til å bli et meget stort press. Vet egentlig ikke hvor jeg skal begynne. Men takk for din tilbakemelding.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216504-mitt-ekteskap-ryker/#findComment-1595933
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...