Gå til innhold

Hvordan psyke seg opp etter et dårlig eksamensresultat?

Anbefalte innlegg

Gjest deppa etter dårlig resultat
Skrevet

Fikk endelig sensur på oppgaven min. en D. Ble veldig skuffet og synes dette er litt pussig, at det skulle være SÅ dårlig.

Sitter og liksom håper på at de har plottet inn feil bokstav. At det har gått fort i svingene, og blandet sammen en D med en B.

Karakteren har ikke noen videre betydning for meg, bortsett fra at det er det eneste som er linjekarakter.

Men jeg jobbet beinhardt med oppgaven, så det kan ikke skyldes manglende innsats. Derfor føles det så meningsløst også, når man virkelig har gitt alt.

Men betyr det at jeg ikke kan faget mitt? Selv om jeg er dårlig til å skrive oppgaver tydeligvis. Gjør det alltid dårlig på oppgaver. Men gjør det bedre på eksamener.

Kan noen psyke meg opp litt nå? Føler meg så nedbrutt.

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Hei du!

Nå må du ikke sitte og lure sånn!

Be om begrunnelse på hvorfor oppgaven din fikk dårligere karakter enn du forventet!

Du kan også klage på karakteren dersom du vil!

En venninne tok et fag der så og si alle fikk dårligere karakter enn de skulle pga en regnefeil fra sensor sin side, så det kan lønne seg å klage.

Uansett så får i allefal vite hva som var galt dersom du hører.

Gjest deppa etter dårlig resultat
Skrevet

Hei du!

Nå må du ikke sitte og lure sånn!

Be om begrunnelse på hvorfor oppgaven din fikk dårligere karakter enn du forventet!

Du kan også klage på karakteren dersom du vil!

En venninne tok et fag der så og si alle fikk dårligere karakter enn de skulle pga en regnefeil fra sensor sin side, så det kan lønne seg å klage.

Uansett så får i allefal vite hva som var galt dersom du hører.

skal be om en begrunnelse.

vet at det er svært sjeldent at de gjør slike feil. Vet at det har vært sykdom hos sensorene, så kan jo håpe at de har rotet.

men når man har fått D så får nok ikke A for å si det slik

vet at oppgaven min var litt rotete og litt usammenhengende enkelte steder. Så den ville nok ikke stått til en A. Men at den skulle fortjene en D får jeg heller ikke helt til å stemme. Mulig at det er noe oppgaveteknisk som jeg har bommet på.

Men taper jo ingenting på å klage også dersom jeg får en begrunnelse

Gjest sirikat
Skrevet

Hvis du gjør det bedre på eksamen enn oppgaver, så er det neppe kunnskapene det skorter på :)

Og oppgaveskriving er en læresak. I 97% av tilfellene skyldes dårlig karakter dårlig problemstilling.. (På eksamen er ikke problemstilling så nøye).

Finn en konkret problemstilling neste gang, så går det nok bedre. Får dere veiledning så be om hjelp til dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...