Gå til innhold

Høyt blodtrykk og div!

Anbefalte innlegg

Gjest Thekla84

Jeg er nå 28 uker på vei og har hatt et normalt svangerskap uten komplikasjoner. I dag derimot, da jeg var hos legen, fikk jeg beskjed om at jeg hadde litt høyt blodtrykk (140/80) og at jeg hadde litt hvite blodlegemer i urinen (L1+). Jeg er "etterpå-klok" som det kalles på godt norsk, og fikk såklart ikke svar på hva dette betydde.. noen som vet? Har også et blodlager som er gått fra 16 ned til 14 nå, men legen er utenlandsk og vanskelig å forstå seg på...

blir takknemmelig for svar! ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216531-h%C3%B8yt-blodtrykk-og-div/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker bare som helt normale svangerskapsvariasjoner. Det er ikke uvanlig at blodtrykket øker utover i svangerskapet. Men det blir holdt øye med. Blir det vedvarende høyt, og ledsages av store ødemer, proteiner i urinen og hodepine kan det tyde på svangerskapsforgiftning.

1+ på leucocytter er sannsynligvis bare litt utflod som har kommet med i urinen.

Ikke bekymre deg du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...