Gå til innhold

FU: Vil du betale

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mista nikket

3

• flisa

2

• Goldy79

2

• Patsi

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis kun de som har betalt kontingent får lov til å døpe sine barn, konfirmere sine barn, gifte seg og gravlegges kirkelig ville jeg betalt ja.

Skrevet

Svaret sier seg vel selv siden ingen i min husstand pr idag er medlemmer av Sta(t)skirken

Skrevet

Er det ikke sånn nå da, hvis du er medlem i statskirken betaler du kirkeskatt. Kontingent nok det.

Annonse

amerikafareren
Skrevet

Jeg er for langt unna til å følge med her. Er det plutselig bestemt å skille kirke og stat i Norge?

Jeg er ikke troende, men følger de kirkelige tradisjonene. Mine barn er døpt og konfirmert og kommer sannsynlig til å gifte seg i kirken en eller annen gang. Jeg hadde en barnslig tro da jeg var liten og er fremdeles glad i mange ritualer. Jeg besøker sjømannskirken i New york for å drikke kaffe, spise vafler og snakke norsk.

Religion er viktig for mange mennesker og jeg støtter trossamfunn som en del av kultur. Det innebærer at jeg støtter også moskeer, synagoger, buddistiske og hinduistiske templer osv.

I øyeblikket har jeg ikke penger å gi til noen så jeg ville nok ikke betalt noe jeg ikke er nødt til, men ellers ja det tror jeg kanskje. Har ikke tenkt noe særlig igjennom det.

Skrevet

Det kommer an på hvor mye. Men siden jeg er ansatt der, må jeg også være medlem.

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Ja, jeg ville betalt for de i husstanden som er medlem i statskirken.

Skrevet

Er det ikke sånn nå da, hvis du er medlem i statskirken betaler du kirkeskatt. Kontingent nok det.

Me som er medlemmer av statskyrkja betaler ikkkje kontigent per dags dato!

Skrevet

Det kommer an på hvor mye. Men siden jeg er ansatt der, må jeg også være medlem.

Heh - så jeg er ikke eneste her inne med DnK som arbeidsgiver altså ;-)

Skrevet

Me som er medlemmer av statskyrkja betaler ikkkje kontigent per dags dato!

Det jeg mente, var at vi betaler alikevel noe til statskirken. Kall det skatt eller kontingent

Skrevet

Det jeg mente, var at vi betaler alikevel noe til statskirken. Kall det skatt eller kontingent

Eg betale ingenting til kyrkja, men må vel gjera det om stat og kyrkje vert skilde :-(

Skrevet

Heh - så jeg er ikke eneste her inne med DnK som arbeidsgiver altså ;-)

Nei, det er du ikke :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...