flisa Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Me som er medlemmer av statskyrkja betaler ikkkje kontigent per dags dato! jo - over skatteseddelen. 0 Siter
favn Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Nei, det ser jeg ingen fornuftig grunn til. 0 Siter
citygirl Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Ja:-) Til tross for at jeg er ateist. Jeg synes nemlig meget om tradisjoner og kultur. Derfor går jeg ofte i kirken når det er gode konserter i tillegg til selvfølgelige begivenheter som bryllup, dåp og begravelser. Ellers giftet jeg meg i kirken, jeg døper mine barn. Angående konfirmasjon synes jeg det helt opp til barna mine å velge når den tid kommer. Jeg er selv ikke konfirmert. Valgte å la vær - framfor evt borgelig, for det følte jeg var bare for å få penger. Jeg var ganske idealisttsk som 14-åring, hehe. Jeg synes ikke det finnes noe alternativ til den norske kirke. Jeg irriterer meg gresneløst over de prester som fortsatt mener homofili kan kureres ved bønn, selvsagt, men tullinger finner du overalt. Og kirken er på glid, det går bare utrolig treigt med en så stor organisasjon. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Eg betale ingenting til kyrkja, men må vel gjera det om stat og kyrkje vert skilde :-( Du betaler, som Flisa sier over her, igjennom skatteseddelen. Skatt eller kontingent, betaler gjør vi alikevel 0 Siter
keinstein Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Nei, jeg kan heller betale for det jeg trenger av tjenster. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.