Gå til innhold

.doc.cwk hva er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en dokument som jeg sendte fra meg som word-dokument i retur ferdig utfylt, men får ikke til å åpne det i word pga at det er i formatet .doc.cwk. Hva er dette og hvordan får jeg åpnet det?

Skrevet

Har du prøvd å ta bort .cwk - slik at det bare heter .doc?

Men det kan jo virke som det har vært redigert i et annet verktøy enn word siden det har fått påført .cwk

Skrevet

Har du prøvd å ta bort .cwk - slik at det bare heter .doc?

Men det kan jo virke som det har vært redigert i et annet verktøy enn word siden det har fått påført .cwk

Det går ikke an å fjerne cwk, har prøvd...

Skrevet

Det går ikke an å fjerne cwk, har prøvd...

Lagre dokumentet et sted på harddisken din, fx under Mine Dokumenter.

Gå inn på Mine Dokumenter, og finn dokumentet ditt. Høyreklikk på det og vel Endre navn/Rename. Da kan du fjerne .cwk

Skrevet

Lagre dokumentet et sted på harddisken din, fx under Mine Dokumenter.

Gå inn på Mine Dokumenter, og finn dokumentet ditt. Høyreklikk på det og vel Endre navn/Rename. Da kan du fjerne .cwk

Det er det som er så merkelig skjønner du, det går ikke an! Jeg har prøvd, men filen "heter" bare ***.doc når jeg går inn på Utforsker, men det står under at det er en cwk fil! Er et eneste stort spørsmålstegn i kveld jeg....

Skrevet

Det er det som er så merkelig skjønner du, det går ikke an! Jeg har prøvd, men filen "heter" bare ***.doc når jeg går inn på Utforsker, men det står under at det er en cwk fil! Er et eneste stort spørsmålstegn i kveld jeg....

Du må stille inn utforsker til å vise filetternavn.

Men det kommer nok ikke til å gjøre noen forskjell. Det beste er sannsynligvis å be avsender om å lagre filen i doc-format i stedet og sende den til deg på nytt.

Gjest WolfMan (TopGun)
Skrevet

Vil det si at den jeg fikk tilbake dokumentet fra har MAC eller er jeg helt på bærtur? Så det er ingen muligheter for å åpne dokumentet uten det programmet?

Hvis du har Word XP (Word 2002) eller Word 2003, så kan du gjøre følgende.

Velg fil, åpne.

I rullefeltet under utforsker vinduet, der det står "Word dokument *.doc", der endrer du til "Gjenopprett tekst fra alle filer *.*"

Da åpnes filen, MEN, du mister all formatering som er gjort i den.

Du får altså bare opp all teksten, men bare teksten.

Hjelper det, eller må du har formateringen også?

Skrevet

Du må stille inn utforsker til å vise filetternavn.

Men det kommer nok ikke til å gjøre noen forskjell. Det beste er sannsynligvis å be avsender om å lagre filen i doc-format i stedet og sende den til deg på nytt.

Ok, det er vel like greit å få den tilsendt i riktig format, takker og bukker:)

Skrevet

Hvis du har Word XP (Word 2002) eller Word 2003, så kan du gjøre følgende.

Velg fil, åpne.

I rullefeltet under utforsker vinduet, der det står "Word dokument *.doc", der endrer du til "Gjenopprett tekst fra alle filer *.*"

Da åpnes filen, MEN, du mister all formatering som er gjort i den.

Du får altså bare opp all teksten, men bare teksten.

Hjelper det, eller må du har formateringen også?

Da prøver jeg det før jeg sender ny mail:) Trenger bare teksten så da prøver jeg:)

Tusen takk for hjelpen:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...