Gå til innhold

Vi har madrassene og trenger ny seng...

Anbefalte innlegg

Gjest lille rosinen
Skrevet

Vi må kjøpe oss ny seng etterhvert... Vi har madrasser med overmadrassser som er 150 bred. Vi har sett litt rundt og kikket på internet, men det er vanskeligere enn jeg trodde gitt! Ikea HAR jo ikke 150 senger, og mange av de andre forhandlerne har mest 180... :-(

Ønsker en relativt enkel seng, gjerne med tekstilkledd hodegavl eller lignende. Minimalistisk... Noen som har no en tips?

Har funnet denne på skeidar, noen som har denne? Kan man ha egne løse madrasser til denne?

http://www.skeidar.no/sk_visprodukt.asp?I=5521-22-0&T=&K=30&S=3&PS=5&Type=0&Search=

Skrevet

Står at den er tilpasset rammemadrasser og kontinentalmadrasser, så om dere har en av disse typene madrass, så vil den nok passe som bare det!

Med den stilen som er valgt der (lyst, men med enkelte mørke elementer, som sengetøyet), så blir det kjempefint! :-)

Gjest Kefalonia
Skrevet

Om dere skal ha tekstilkledd gavl, begrenser det seg veldig. Hvis ikke finnes det jo maasse.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Står at den er tilpasset rammemadrasser og kontinentalmadrasser, så om dere har en av disse typene madrass, så vil den nok passe som bare det!

Med den stilen som er valgt der (lyst, men med enkelte mørke elementer, som sengetøyet), så blir det kjempefint! :-)

Men..., med fare for å virke dum, hva er en rammemadrass egentlig? Hvordan vet jeg om vi har det?

Det er sånne tykke, med overmadrass på. Ikke skumgummi men skikkelige madrasser. Ganske dyre også tror jeg... De bør vel helst ligge i et "spor" i en seng? Nå ligger vi på madrassene rett på gulvet, men begynner å bli rimelig lei... Vil opp i vanlig høyde! Tidligere lå vi i høyden igjen, i en innebygd seng..

Skrevet

Men..., med fare for å virke dum, hva er en rammemadrass egentlig? Hvordan vet jeg om vi har det?

Det er sånne tykke, med overmadrass på. Ikke skumgummi men skikkelige madrasser. Ganske dyre også tror jeg... De bør vel helst ligge i et "spor" i en seng? Nå ligger vi på madrassene rett på gulvet, men begynner å bli rimelig lei... Vil opp i vanlig høyde! Tidligere lå vi i høyden igjen, i en innebygd seng..

Rammemadrasser har en ramme av tre innenfor trekket, som gjør at den er avstivet rundt det hele. Du ser det om du snur den opp ned.

En vanlig springfjærmadrass er mykere i kantene, og trenger nok å legges nedi en seng, som vil stive av rundt madrassen.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Rammemadrasser har en ramme av tre innenfor trekket, som gjør at den er avstivet rundt det hele. Du ser det om du snur den opp ned.

En vanlig springfjærmadrass er mykere i kantene, og trenger nok å legges nedi en seng, som vil stive av rundt madrassen.

Jepp, da har vi IKKE rammemadrass. De vi har er mye rundt det hele... Så da trenger vi en seng å legge dem i da...

Hm... Da blir det ikke den jeg har sett på på skeidar da...

De eneste sengene jeg har sett som er i riktig størrelse og som jeg liker er altfor dyre. Derfor jeg tenkte høre om noen vet om noen som ikke er så dyre.

Skrevet

Har du prøvd Jysk?Der har de en del å velge i og prisen er ikke av det aller værste her i verden (ikke kvaliteten heller tror jeg)

Skrevet

Jepp, da har vi IKKE rammemadrass. De vi har er mye rundt det hele... Så da trenger vi en seng å legge dem i da...

Hm... Da blir det ikke den jeg har sett på på skeidar da...

De eneste sengene jeg har sett som er i riktig størrelse og som jeg liker er altfor dyre. Derfor jeg tenkte høre om noen vet om noen som ikke er så dyre.

http://www.bohus.no/default.asp?page=125

http://www.fagmobler.no/index.php?kat_id=60

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...