Gjest barbapappa Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Barnet mitt begynner i barnehage i mars, og jeg lurer på om jeg har rett til å få lønn fra arbeidsgiver eller trygdekontoret når jeg blir med jr. under innkjøringen(2-3- dager). Noen som kjenner til regelverket rundt dette? 0 Siter
Atene Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Det er helt opp til arbeidsgiveren din. 0 Siter
Gjest printa Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Har nettopp vært borti det. Du har rett på 3 dgr perm med lønn ved tilvenning i barnehage, hvis du jobber 100 stilling! Jobber du i mindre stilling, er det også noen bestemmelser der. Sjekk på personalkontoret ditt du, eller tariffavtalen din. Der skal det stå noe om det. Om du jobber i stat eller kommune, er jeg temmelig sikker på at du kan ta ut noen dager med lønn for tilvenning ja. 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Fra trygdekontoret?! Er du helt rusk? ;o) Det varierer fra arbeidsgiver til arbeidsgiver. I min kommune får vi en fridag med lønn til innkjøring i barnehage... 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Har nettopp vært borti det. Du har rett på 3 dgr perm med lønn ved tilvenning i barnehage, hvis du jobber 100 stilling! Jobber du i mindre stilling, er det også noen bestemmelser der. Sjekk på personalkontoret ditt du, eller tariffavtalen din. Der skal det stå noe om det. Om du jobber i stat eller kommune, er jeg temmelig sikker på at du kan ta ut noen dager med lønn for tilvenning ja. Åneida - det varierer fra arbeidsgiver til arbeidsgiver det. Det er overhode ingen gylden regel som sier at "om du jobber 100% stilling så har du rett på 3 dager med lønn". 0 Siter
Gjest printa Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Åneida - det varierer fra arbeidsgiver til arbeidsgiver det. Det er overhode ingen gylden regel som sier at "om du jobber 100% stilling så har du rett på 3 dager med lønn". Jeg tror ikke retten til tilvenningsdager er lovfestet, men mange har rett på det etter tariffavtalen. Det er forskjeller der mellom enslige og ikke enslige forsørgere - og om det er lønnet eller ikke. Jeg er ganske sikker på at de statlige institusjonene, og kommunene har forhandlet seg frem til en slik avtale. I alle fall gir Oslo kommune tre dager med lønn. Så - sjekk hva som står i tariffavtalen. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Du har krav på fri, men det er opp til abeidsgiver eller evt. lokalavtale om du har krav på lønn i løpet av innkjøringsdagene. 0 Siter
Speak Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Du har ikke engang krav på fri uten lønn. Men de fleste arbeidsgivere gir jo fri. Mener at kommunen også gir fri med lønn. Vi andre må pent bruke av ferien vår. 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Selvfølgelig har du rett på fri - de fleste har 3 dager.. men det er opp til arbeidsgiver om du får fri med lønn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.