Gå til innhold

Innkjøring i barnehage = fri med lønn?

Anbefalte innlegg

Gjest barbapappa
Skrevet

Barnet mitt begynner i barnehage i mars, og jeg lurer på om jeg har rett til å få lønn fra arbeidsgiver eller trygdekontoret når jeg blir med jr. under innkjøringen(2-3- dager).

Noen som kjenner til regelverket rundt dette?

Skrevet

Har nettopp vært borti det.

Du har rett på 3 dgr perm med lønn ved tilvenning i barnehage, hvis du jobber 100 stilling!

Jobber du i mindre stilling, er det også noen bestemmelser der. Sjekk på personalkontoret ditt du, eller tariffavtalen din. Der skal det stå noe om det.

Om du jobber i stat eller kommune, er jeg temmelig sikker på at du kan ta ut noen dager med lønn for tilvenning ja.

Skrevet

Fra trygdekontoret?! Er du helt rusk? ;o)

Det varierer fra arbeidsgiver til arbeidsgiver. I min kommune får vi en fridag med lønn til innkjøring i barnehage...

Skrevet

Har nettopp vært borti det.

Du har rett på 3 dgr perm med lønn ved tilvenning i barnehage, hvis du jobber 100 stilling!

Jobber du i mindre stilling, er det også noen bestemmelser der. Sjekk på personalkontoret ditt du, eller tariffavtalen din. Der skal det stå noe om det.

Om du jobber i stat eller kommune, er jeg temmelig sikker på at du kan ta ut noen dager med lønn for tilvenning ja.

Åneida - det varierer fra arbeidsgiver til arbeidsgiver det. Det er overhode ingen gylden regel som sier at "om du jobber 100% stilling så har du rett på 3 dager med lønn".

Skrevet

Åneida - det varierer fra arbeidsgiver til arbeidsgiver det. Det er overhode ingen gylden regel som sier at "om du jobber 100% stilling så har du rett på 3 dager med lønn".

Jeg tror ikke retten til tilvenningsdager er lovfestet, men mange har rett på det etter tariffavtalen. Det er forskjeller der mellom enslige og ikke enslige forsørgere - og om det er lønnet eller ikke.

Jeg er ganske sikker på at de statlige institusjonene, og kommunene har forhandlet seg frem til en slik avtale.

I alle fall gir Oslo kommune tre dager med lønn.

Så - sjekk hva som står i tariffavtalen.

Skrevet

Du har krav på fri, men det er opp til abeidsgiver eller evt. lokalavtale om du har krav på lønn i løpet av innkjøringsdagene.

Skrevet

Du har ikke engang krav på fri uten lønn.

Men de fleste arbeidsgivere gir jo fri.

Mener at kommunen også gir fri med lønn. Vi andre må pent bruke av ferien vår.

Skrevet

Selvfølgelig har du rett på fri - de fleste har 3 dager.. men det er opp til arbeidsgiver om du får fri med lønn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...