Gå til innhold

Langrennsløype for begynnere

Anbefalte innlegg

Gjest Ut på tur
Skrevet

Hei,

Jeg har tenkt å ha med meg et par utlenninger på skitur. De har aldri gått på ski før. Derfor tenkte jeg å ta dem med et sted hvor det ikke er så mye bakker. Litt opp og ned er fint, men ikke altfor bratt.

I Osloområdet synes jeg det er bakker overalt hvor man starter ut i marka. Det bør være et sted i nærheten av holdeplass for buss/bane.

Fortsetter under...

Skrevet

Ta toget til Greverud, og gå bort på golfbanen.

Der er det kunstsnø også, så dere er garantert skiføre.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Ta toget til Greverud, og gå bort på golfbanen.

Der er det kunstsnø også, så dere er garantert skiføre.

Hvor er Greverud, og hvilket tog går dit?

Gjest blomsterløk
Skrevet

Hvor er Greverud, og hvilket tog går dit?

Det er like ved Ski. Ski-toget stopper på Greverud stasjon.

Toget tar ca. 25 min. hvis jeg ikke tar helt feil.

Skrevet

Det er like ved Ski. Ski-toget stopper på Greverud stasjon.

Toget tar ca. 25 min. hvis jeg ikke tar helt feil.

Lokaltog til Ski, ja, men jeg er ganske sikker på at det tar kortere tid enn 25 minutter. Tipper et sted mellom 15 og 20 minutter fra Oslo S.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Lokaltog til Ski, ja, men jeg er ganske sikker på at det tar kortere tid enn 25 minutter. Tipper et sted mellom 15 og 20 minutter fra Oslo S.

Godt mulig du har rett, er _lenge_ siden jeg tok noe tog til Ski.

:-)

Annonse

Gjest blomsterløk
Skrevet

Ble litt nysgjerrig, derfor sjekket jeg på trafikanten ang. reisetid.

Fra oslo s til greverud tar det 21 min. Så du var nærmest du :=)

Gjest sol etter regn
Skrevet

Nå har jeg bare vært på en kort tur oppe ved Frognerseteren, men der syns jeg løypene var relativt flate, iallefall fra t-banen og innover et stykke.. Vi møtte ikke de store, skumle bakkene iallefall.. ;)

Gjest staedtler
Skrevet

Golfbanen på Krokhol.

Evt. jordene nord i Sørkedalen, hvor det er preppa.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Nå har jeg bare vært på en kort tur oppe ved Frognerseteren, men der syns jeg løypene var relativt flate, iallefall fra t-banen og innover et stykke.. Vi møtte ikke de store, skumle bakkene iallefall.. ;)

OK, kanskje vi skal prøve oss der.

Skrevet

Golfbanen på Krokhol.

Evt. jordene nord i Sørkedalen, hvor det er preppa.

Hvordan kommer man seg til nord i Sørkedalen, hvilket busstopp skal vi gå av på?

Gjest staedtler
Skrevet

Hvordan kommer man seg til nord i Sørkedalen, hvilket busstopp skal vi gå av på?

Buss fra Røa. Gå av ved Sørkedalen skole eller Skansebakken. Begge er greie utgangspunkter. Rett ved Skansebakken er det preppa i flate løyper, hvor det arrangeres kurs for dummies.

Ellers bra forhold i Sørkedalen nå! Bruk myk voks.

Skrevet

Buss fra Røa. Gå av ved Sørkedalen skole eller Skansebakken. Begge er greie utgangspunkter. Rett ved Skansebakken er det preppa i flate løyper, hvor det arrangeres kurs for dummies.

Ellers bra forhold i Sørkedalen nå! Bruk myk voks.

Men hvis man går fra Sørkedalen skoler, er det ikke mye bakker der også?

Annonse

Gjest staedtler
Skrevet

Men hvis man går fra Sørkedalen skoler, er det ikke mye bakker der også?

Der hvor de fleste går, ja. Men retning Skansebakken er det preppa flate og lettkupperte løyper.. Det går an å gå dit fra skolen.. Men whatever!! Gå av på Skansebakken.

den opprinnelige m&m
Skrevet

Det er løyper i Frognerparken, det må da være perfekt? da kan du ta sight-seeing med det samme.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Det er løyper i Frognerparken, det må da være perfekt? da kan du ta sight-seeing med det samme.

Jo, men det blir på en måte ikke skog og natur :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...