Gå til innhold

Sykemelding i oppsigelsetiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg ble sykemeldt i oppsigelsetiden og er fremdeles på sykemelding. Hvilken rettigheter har jeg da?

Skal jeg bare levere sykemelding til trygdekontoret og jeg får fremdeles den lønna jeg hadde?

Sykemeldinga er delt opp i flere deler. Den grønne til dem som skal betale sykepenger, men den gule... blir den bare oppbevart av arbeidsgiver eller gjør de noe med den??

Skrevet

Du får sykepenger ut oppsigelsestida di - hvordan det blir etter at arbeidsforholdet er avsluttet vet jeg faktisk ikke.

Hvis du derimot skal rett over i ny stilling, vil du fortsette å få sykepenger.

Skrevet

Du får sykepenger ut oppsigelsestida di - hvordan det blir etter at arbeidsforholdet er avsluttet vet jeg faktisk ikke.

Hvis du derimot skal rett over i ny stilling, vil du fortsette å få sykepenger.

Tingen er at oppsigelsetiden min er over nå, og jeg er fremdeles sykemeldt.. så hvis noe vet hvor jeg kan få svar på det? Litt flaut hvis jeg leverer papirer til trygdekontoret så ringer de og beskylder meg for å svindle dem....

Skrevet

Tingen er at oppsigelsetiden min er over nå, og jeg er fremdeles sykemeldt.. så hvis noe vet hvor jeg kan få svar på det? Litt flaut hvis jeg leverer papirer til trygdekontoret så ringer de og beskylder meg for å svindle dem....

Du kan jo ringe dem å spørre om reglene - eller se om du finner noe på www.trygdeetaten.no

Hvis det viser seg at du ikke har 1 års sykepengemulighet når du har gått ut av stillingen din, er det lurt å si fra. Slike saker med "luring" av penger fra trygdekontoret er noe som kan ødelegge for deg resten av livet.

*tenker litt høyt* man får vel sykepenger når man er arbeidsledig? Kanskje du må melde deg på aetet for å fortsette?

Er visst ikke mye til hjelp for deg siden jeg ikke vet svaret. Men håper du finner ut av det:-)

Skrevet

Du kan jo ringe dem å spørre om reglene - eller se om du finner noe på www.trygdeetaten.no

Hvis det viser seg at du ikke har 1 års sykepengemulighet når du har gått ut av stillingen din, er det lurt å si fra. Slike saker med "luring" av penger fra trygdekontoret er noe som kan ødelegge for deg resten av livet.

*tenker litt høyt* man får vel sykepenger når man er arbeidsledig? Kanskje du må melde deg på aetet for å fortsette?

Er visst ikke mye til hjelp for deg siden jeg ikke vet svaret. Men håper du finner ut av det:-)

men hvordan kan de egentlig vite at jeg er arbeidsledig i utgangspunktet?? hadde fjorten dager oppsigelse tid...

Skrevet

men hvordan kan de egentlig vite at jeg er arbeidsledig i utgangspunktet?? hadde fjorten dager oppsigelse tid...

Det kan hende din arbeidsgiver opplyser om, f.eks. Noen ganger kommer sykepengene dine fra arbeidsgiveren, som så får penger fra trygdekontoret etterpå.

De vil nok merke det - og da sitter du i saksa om du ikke er ærlig med dem. 2 ark på sykmeldingen din skal jo til arbeidsgiver - de vil jo reagere om du ikke er ansatt lengre!

Skrevet

Det kan hende din arbeidsgiver opplyser om, f.eks. Noen ganger kommer sykepengene dine fra arbeidsgiveren, som så får penger fra trygdekontoret etterpå.

De vil nok merke det - og da sitter du i saksa om du ikke er ærlig med dem. 2 ark på sykmeldingen din skal jo til arbeidsgiver - de vil jo reagere om du ikke er ansatt lengre!

jeg får sykepenger fra trygdekontoret... hmmm... hvor lang tid tar det før man får svar av de som har ordentlig peiling her på forumet?:)

Jeg trenger jo ikke å levere den sykemeldinga til arbeidsgiver, ligger bra her hjemme den...:D

Gjest Henniene
Skrevet

Du må melde deg arbeidsledig på a-etat, og så levere sykemeldingen til dem.

Det er viktig at du melder fra med en gang du blir arbeidsledig, du får først betaling fra den dato som du meldte deg ledig.

Arbeidsgiveren melder fra til et arbeidsgiverregister den dato du slutter i jobben, og da har du ikke krav på sykepenger fra trygdekontoret mer.

Ta kontakt med a-etat og trygdekontor, ellers kan du miste retten til stønad.

Vennlig hilsen

Skrevet

Du må melde deg arbeidsledig på a-etat, og så levere sykemeldingen til dem.

Det er viktig at du melder fra med en gang du blir arbeidsledig, du får først betaling fra den dato som du meldte deg ledig.

Arbeidsgiveren melder fra til et arbeidsgiverregister den dato du slutter i jobben, og da har du ikke krav på sykepenger fra trygdekontoret mer.

Ta kontakt med a-etat og trygdekontor, ellers kan du miste retten til stønad.

Vennlig hilsen

Da var det slik som jeg trodde.

Bra noen visste svaret:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...