Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest så noen
Skrevet

Nei, jeg orker ikke se på alle bildene der. Skremmende. Viktig at vi opplyser om dette.

Skrevet

Takk for flott link. Gir perspektiv på tingene!

Perspektiv? Det virket ikke akkurat som en skalig og nøytral opplysningsside...

"............................................."

Skrevet

Nå var ikke jeg inne og så på siden, men jeg tenker meg at det ikke skulle kostet mange kalorier å mekke en tilsvarende side med "vesten i bilder". Det er nok av bilder på nettet man kan kose seg med vil jeg tro - pedofili, dyresex, drap og faenskap.

Ikke at jeg forsvarer ekstreme muslimer eller synes at islam er en fantastisk kjekk religion som man ikke kan si noe negativt om... Tror bare ikke at sånne sider fremmer integrering eller gjør verden til et bedre og fredeligere sted.

Noen er ganske opptatt av å sverte andre religioner mest mulig, så mye er tydelig.

Skrevet

Nå var ikke jeg inne og så på siden, men jeg tenker meg at det ikke skulle kostet mange kalorier å mekke en tilsvarende side med "vesten i bilder". Det er nok av bilder på nettet man kan kose seg med vil jeg tro - pedofili, dyresex, drap og faenskap.

Ikke at jeg forsvarer ekstreme muslimer eller synes at islam er en fantastisk kjekk religion som man ikke kan si noe negativt om... Tror bare ikke at sånne sider fremmer integrering eller gjør verden til et bedre og fredeligere sted.

Noen er ganske opptatt av å sverte andre religioner mest mulig, så mye er tydelig.

Det som er imponerende er jo at enkelte, f.eks trådstarter her, bruker fanatiske anti-islam sider som "saklig" informasjon i "argumentasjonen" mot nettopp den

fanatiske religionen islam :-)

".........................................."

Gjest gggggdd
Skrevet

Men at det finnes ekle ting også i vesten skjuler ikke det faktum at blant muslimer er de blidene der faktisk helt representative, ikke vanskelig å finne, trenger ikke lete engang. For å finne grums på vesten må man nok lete litt mer, for de fleste er rimelig normale.

Skrevet

Et utvalg bilder forteller selvsagt ingen fullstendig sannhet, og er heller ikke ment slik.

Like fullt er noen av bildene illustrasjoner av vanlige, utbredte straffemtoder som vi finner i de fleste muslimske land.

Det *er* en del av vanlige straffemetoder å steine folk og kutte av folk hender og føtter..for å ta et par eksempler.

Derfor er det viktig å få ut slike bilder, slik at vi får et glimt av hvilket samfunn mange muslimer ønsker (sharia-lover).

Skrevet

Nok en gang: Veldig enig med deg!

Skrevet

Det er forskjell på " - pedofili, dyresex, drap og faenskap.

" som jo finnes i alle kulturer - fordi det finnes avvikere. Noe helt annet er det når det er samfunnet/ledere/regjeringer som gjør slikt for å straffe folket sitt -og MED DERES VELSIGNELSE!!

Du må da se forskjellen!!!

Du forakter jo også dødsstraffen i USA???

Skrevet

" som jo finnes i alle kulturer - fordi det finnes avvikere. Noe helt annet er det når det er samfunnet/ledere/regjeringer som gjør slikt for å straffe folket sitt -og MED DERES VELSIGNELSE!!

Et godt og viktig poeng i dette.

Skrevet

Jeg har som sagt ikke sett de bildene som var lagt ut link til, så jeg aner ikke hva bildene viser :-)

Jeg er mot dødsstraff overalt, jeg. Helt klart. Var det dødsstraffer linken viste bilder av?

Enda gladere for at jeg ikke så det!

Det er en syk verden, og ingen tvil om at det er en del regimer man burde ha filleristet ganske kraftig :-(

Skrevet

Jeg har som sagt ikke sett de bildene som var lagt ut link til, så jeg aner ikke hva bildene viser :-)

Jeg er mot dødsstraff overalt, jeg. Helt klart. Var det dødsstraffer linken viste bilder av?

Enda gladere for at jeg ikke så det!

Det er en syk verden, og ingen tvil om at det er en del regimer man burde ha filleristet ganske kraftig :-(

Det var pisking, steining, lynsching - avkapping av lemmer etc. - -alt som "rettferdig straff" i Guds navn.

Du må tørre å se bildene før du kritiserer!!!

:)

Skrevet

Det var pisking, steining, lynsching - avkapping av lemmer etc. - -alt som "rettferdig straff" i Guds navn.

Nei, jeg gidder ikke å utsette meg selv for det. Kanskje formulerte jeg meg litt klønete, men det irriterer meg at enkelte på død og liv skal hause opp hat mot muslimer som gruppe. Eller hat mot noen som helst grupper mennesker.

Jeg ville aldri finne på å benekte at det ikke akkurat råder demokrati og hyggelige tilstander i disse regimene. Og jeg skulle svært gjerne sett det endret. Men når vi vet at en del av disse utviklingsmessig ligger laaangt tilbake i tid, og sånn sett kan sammenliknes med epoker der vi i vesten også var temmelig barbariske, så tror jeg at det man velger helt feil fremgangsmåte for å bekjempe faenskapen.

Integrering og tilnærming er sannsynligvis veien å gå, ikke å skape større avstand og dype kløfter.

Jeg blir provosert på vegne av de muslimene jeg kjenner når de alle fremstilles som tikkende bomber man kan forvente eksploderer ganske raskt.

Enkelte her inne drar fram all den dritt de kan finne om muslimer og islam, selv om det vitterlig finnes hyggeligere nyheter også. Som tråden jeg la ut om Egypt som oppfordrer Hamas til å annerkjenne Israel. Synes du at du så Gripp legge ut link til noe sånn?? Tvilsomt!

Jeg vil _ikke_ misforstås til å være snill, godtroende eller noe som helst. Men en ting er sikkert, og det er at den veien som enkelte her staker ut skremmer livlorten av meg. Selv om Azebadjan neppe er et eksempel på frihet og demokrati så viser det likevel at muslimer er tilpasningsdyktige, de som alle andre. Men man må kanskje gi dem en sjanse...? Ekstreme krefter må bekjempes, helt klart! Men det gjøres ikke ved å anta at alle muslimer er galemattiaser....

Så ja, jeg burde ha sett bildene før jeg uttalte meg, men nei, ikke pokker om jeg gidder å se på sånn frivillig.

Skrevet

Nei, jeg gidder ikke å utsette meg selv for det. Kanskje formulerte jeg meg litt klønete, men det irriterer meg at enkelte på død og liv skal hause opp hat mot muslimer som gruppe. Eller hat mot noen som helst grupper mennesker.

Jeg ville aldri finne på å benekte at det ikke akkurat råder demokrati og hyggelige tilstander i disse regimene. Og jeg skulle svært gjerne sett det endret. Men når vi vet at en del av disse utviklingsmessig ligger laaangt tilbake i tid, og sånn sett kan sammenliknes med epoker der vi i vesten også var temmelig barbariske, så tror jeg at det man velger helt feil fremgangsmåte for å bekjempe faenskapen.

Integrering og tilnærming er sannsynligvis veien å gå, ikke å skape større avstand og dype kløfter.

Jeg blir provosert på vegne av de muslimene jeg kjenner når de alle fremstilles som tikkende bomber man kan forvente eksploderer ganske raskt.

Enkelte her inne drar fram all den dritt de kan finne om muslimer og islam, selv om det vitterlig finnes hyggeligere nyheter også. Som tråden jeg la ut om Egypt som oppfordrer Hamas til å annerkjenne Israel. Synes du at du så Gripp legge ut link til noe sånn?? Tvilsomt!

Jeg vil _ikke_ misforstås til å være snill, godtroende eller noe som helst. Men en ting er sikkert, og det er at den veien som enkelte her staker ut skremmer livlorten av meg. Selv om Azebadjan neppe er et eksempel på frihet og demokrati så viser det likevel at muslimer er tilpasningsdyktige, de som alle andre. Men man må kanskje gi dem en sjanse...? Ekstreme krefter må bekjempes, helt klart! Men det gjøres ikke ved å anta at alle muslimer er galemattiaser....

Så ja, jeg burde ha sett bildene før jeg uttalte meg, men nei, ikke pokker om jeg gidder å se på sånn frivillig.

"Integrering og tilnærming er sannsynligvis veien å gå, ikke å skape større avstand og dype kløfter."

Et viktig poeng.

MEN viser utviklingen de siste 10-20 år at det går den riktige veien, eller er det tvert om?

Det blir lett å generalisere her, men med den innvandringstakten som har vært, og med de stadig økende problemene med integrering (eller tilnærmet total mangel av sådan) - så er det lett å frykte (med god grunn) at utviklingen går mot stadig økende segregering og konfliktnivå.

Det hele er en kjempestor trykkoker som før eller siden vil gå i lufta med et stort smell - om man ikke tør å slippe ut litt damp når det trengs.

Og det betyr overhode ikke en ytterligere økt "forståelse og tolleranse" overfor verdier og (u)kulturer som vi ikke kan godta.

For det er nettopp denne missforståtte snillismen og naiviteten som gjør at trykket bygger seg opp på begge sider - uten mulighet til å ta de mindre konfliktene "der og da".

Og da kan det bare ende på en måte.....

Skrevet

"Du må tørre å se bildene før du kritiserer!!!"

Nei, jaggu. Det holder fint å vite hva som er avbildet. Man trenger ikke svineri etset inn på netthinnene i lang tid for å gjøre seg opp en mening om slikt.

"............................................"

Skrevet

"Du må tørre å se bildene før du kritiserer!!!"

Nei, jaggu. Det holder fint å vite hva som er avbildet. Man trenger ikke svineri etset inn på netthinnene i lang tid for å gjøre seg opp en mening om slikt.

"............................................"

Men hun visste jo ikke hva som ble avbildet.

Skrevet

Det som er imponerende er jo at enkelte, f.eks trådstarter her, bruker fanatiske anti-islam sider som "saklig" informasjon i "argumentasjonen" mot nettopp den

fanatiske religionen islam :-)

".........................................."

Disse regimene, som jo er de vi er kritiske til, utfører faktisk bestialiteter som det som ble vist på nettstedet. Hva kan vi kalle dem annet enn fanatiske og menneskefiendtlige?

Synes det er viktig å SE bildene med egne øyne. Det blir mye lettere å FATTE at det er virkelige mennnesker dette går ut over. En norsk forfatter uttalte forøvrig en gang: "Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...