Gå til innhold

Ny blasfemilov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir skikkelig irritert når noen mener at religionen deres skal vernes mot kommentering.

Dersom jeg har lyst til å se et tegnet bilde av Muhammed, så skulle ikke det bry muslimer - med mindre selvsagt, at det var _ment_ som en krenkelse.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1211652.ece

Siste kommentaren her var genial:

Professor Eivind Smith ved Universitetet i Oslo er skeptisk, men mener det er på høy tid å diskutere synet på blasfemi. Loven forbyr allerede i dag trusler og hån mot mennesker på bakgrunn av deres hudfarge, nasjonalitet, livssyn eller seksuelle legning. Ifølge Smith er det viktig at en eventuell skjerping av loven kommer menneskene og ikke religionen til gode:

- Poenget er å verne menneskene mot krenkelser. Gud får klare seg selv, sier Smith til Dagsavisen.

Skrevet

Hehe. Enkelte ord bør skrives med bindestrek for min del. "Blasfemilov" blei for meg til et russisk etternavn a la Masfelnikov, Rumpeldikov eller noe sånt:-D

Helt utenom saka. Sorry;-)

Skrevet

Hehe. Enkelte ord bør skrives med bindestrek for min del. "Blasfemilov" blei for meg til et russisk etternavn a la Masfelnikov, Rumpeldikov eller noe sånt:-D

Du er morsom...

Men du er sikkert medlem av astronomer mot orddeling?

Tihi.

Skrevet

Du er morsom...

Men du er sikkert medlem av astronomer mot orddeling?

Tihi.

Ikke medlem, men har sida på favoritter.

Tihi:-)

Skrevet

Hehe.

Helt sikkrt en bedre måte å bruke ordet som russisk etternavn enn som en lov.

Skrevet

Ikke medlem, men har sida på favoritter.

Tihi:-)

Ble tipset om den her på dol, og har ledd godt etterpå.

Og - *korser seg på halsen* skal gjøre mitt aller beste for å ikke lage orddelingsfeil (puh) igjen!!!

Sliter litt med dette, for mitt morsmål er engelsk ikke norsk. Derfor er det naturlig for meg å dele alle ord:-)

Skrevet

Og - *korser seg på halsen* skal gjøre mitt aller beste for å ikke lage orddelingsfeil (puh) igjen!!!

Sliter litt med dette, for mitt morsmål er engelsk ikke norsk. Derfor er det naturlig for meg å dele alle ord:-)

Du glømte et komma. Etter "engelsk":-p

Og ord delings feil er noe latterlige greier, alt så.

Skrevet

Du glømte et komma. Etter "engelsk":-p

Og ord delings feil er noe latterlige greier, alt så.

*gliser*

Den der ville ha vært feil på engelsk også.

Gjest staedtler
Skrevet

Men du kan da i alle fall bruke to ord der det er MENT å bruke to ord. F.eks. i "city girl". :-P

Skrevet

Men du kan da i alle fall bruke to ord der det er MENT å bruke to ord. F.eks. i "city girl". :-P

Det er jo akkurat det jeg sier, jeg sliter med dette:-)

Forsøker å integreres, hehe.

Oghvisjegskriveralleordenesammenkanskjejegblirflinkere

*s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...