Gå til innhold

Alkohol i bryllup?

Anbefalte innlegg

Gjest skumantru
Skrevet

Vi er invitert i bryllup. Jeg snakket med den vordende brud i dag, og hun sa det blir alkoholfritt, for det er vanlig ifølge henne. Sånn ellers er hun ikke noe avholdsmenneske. Hun begrunnet det med at det skal være barn med.

Er det vanlig å ikke ha alkohol med i bryllup? Jeg kunne jo tenkt meg vin til maten. Kan jeg ta det med selv, eller er det uhøflig? Hun ringte ikke for å fortelle det med alkoholen, det kom fram når hun snakket om brusen.

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hawkwind

8

• mariaflyfly

6

• Prozak

5

• ShitDiddelyDo

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Tror ikke det er så vanlig, men det er det jo dem som bestemmer.

Selvsagt kan du ikke ta med selv, når det er bestemt slik.

Skrevet

Tror ikke det er så vanlig, men det er det jo dem som bestemmer.

Selvsagt kan du ikke ta med selv, når det er bestemt slik.

Ta med lommelerke :-)

Skrevet

Hvis brudeparet ønsker å ha et alkoholfritt bryllup, bør du som gjest respektere det. Jeg syns hvertfall ikke det går an å ta med seg medbrakt i et alkoholfritt bryllup.

De fleste i dag har vel alkoholservering i bryllup, men jeg skjønner godt at avholdsfolk ikke ønsker alkohol i bryllupet sitt. Man trenger vel heller ikke være avholds for ikke å ønske alkohol til en slik anledning. Opp til brudeparet så klart.

Skrevet

Selvsagt er det uhøflig å ta med medbragt vin når brudeparet har bestemt at det skal være alkoholfritt! My God, ass, hva feiler det folk...?

Skrevet

Det er vanligere at det serveres alkohol i bryllup, enn at det ikke gjør det, for å si det sånn.

Men SELVFØLGELIG kan du ikke ta med alkohol selv, når vertskapet har bestemt at selskapet skal være alkoholfritt. Er det så vanskelig å kose seg uten vinen, så bør du heller bli hjemme...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er definitivt ikke vanlig. Har knapt hørt om et eneste bryllup hvor det ikke serveres alkohol, og jeg har i hvert fall ikke deltatt i noe sånt selv.

Skrevet

Det er helt opp til brudeparet, det. Har vært i et eneste alkoholfritt bryllup, det var like moro som de andre jeg har vært gjest i eller mitt eget, men annerledes.

Ikke ta med deg noe selv, det virker dumt:-)

Skrevet

Forresten så kan det jo være grunner til at de ikke ønsker å servere alkohol i bryllupet, som hun ikke ønsker å være åpen om. Fx at en av brudeparets nærmeste har et alkoholproblem...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Og det er selvfølgelig uhøflig å ta med medbrakt.

Skrevet

For min egen del ser jeg ikke noe merkelig i det.

Er det barn til stede, er det alkoholfritt.

fei1365380229
Skrevet

Tror jeg hadde blitt sjokka hvis noen hadde tatt med sine egne vinflasker i et bryllup hvor vertsskapet ønsket alkoholfritt :).

Er det så vanvittig farlig med den alkoholen da, dra ditt, spis og kos dere og dra tidlig hvis du er avhengig av alkohol.

Skrevet

Det er vel vanligere med alkoholfritt i enkelte deler av landet og enkelte miljøer, men sånn generelt er det vel langt mer vanlig å servere alkohol.

Men du tar selvsagt IKKE med deg alkohol selv, herlighet. Det er ekstremt dårlig folkeskikk.

Skrevet

Det er definitivt ikke vanlig. Har knapt hørt om et eneste bryllup hvor det ikke serveres alkohol, og jeg har i hvert fall ikke deltatt i noe sånt selv.

Joa, det er vel dessverre ganske vanlig at barnas ve og vel overstyres av de voksnes behov for å drikke alkohol når det er bryllupsfeiring.

Dessverre.

Skrevet

Tror vel det er mest vanlig med alkohol. Og jeg synes absolutt ikke du skal ta med noe. Dette er ikke ditt valg, men deres.

Det kan også hende det er en grunn for dette. Mange mennesker har alkoholproblemer, og det kan hende at de velger dette for at et bestemt menneske skal "slippe" å bli full.

Skrevet

Joa, det er vel dessverre ganske vanlig at barnas ve og vel overstyres av de voksnes behov for å drikke alkohol når det er bryllupsfeiring.

Dessverre.

Men i de fleste bryllup jeg har vært i, har det vært uten barn - og da blir jo dette med hensyn til mindreårige ganske irrelevant.

Ønsker man at det er en familiefest, skjønner jeg mye bedre at man samtidig velger en annen form på det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Dessverre.

Nå har det vært barn i de bryllupene jeg har deltatt i også, men de fleste voksne har vett nok til å oppføre seg med barn tilstede, selv om det nytes alkohol.

Og innen festen virkelig tar av har uansett de fleste unga funnet køya.

Skrevet

Det er veldig uhøflig. Ikke gjør det. Det er deres store dag, og det er slik de vil ha det.

Jeg har vært i alkoholfritt bryllup. Det var ganske kjedelig, men jeg overlevde;-)

Skrevet

Nå har det vært barn i de bryllupene jeg har deltatt i også, men de fleste voksne har vett nok til å oppføre seg med barn tilstede, selv om det nytes alkohol.

Og innen festen virkelig tar av har uansett de fleste unga funnet køya.

Tja, det er nå en gang slik at det skal lite til før voksne begynner å endre oppførsel når man inntar alkohol - og barn er særdeles vare for slikt.

Særskilt små barn.

Og når voksne endrer oppførsel - selv minimalt - blir barn redde. Jo mindre barna er, jo mindre skal til før de får en opplevelse av redsel. Og jo større endringene er, jo mer utrygge og redde blir barna.

Men ja, jeg vet at voksne personer er særdeles kreative og oppfinnsomme når det gjelder å bortrasjonalisere dette aspektet ved alkoholbruk.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det kan jo hende at noen i slekta har alkoholproblem.

Jeg var i et bryllup i sommer. Der fikk vi vin til maten, ellers måtte vi bet. alt selv. De begrunnet det med at de hadde noen med rusproblem i familien.

Da jeg traff de det gjaldt så skjønner jeg godt at de gjorde det som de gjor.

Ang alkoholfritt bryllup så har jeg aldri vært borti det. Uansett, så synes jeg det ville vært veldig frekt av deg å ta med drikke selv..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...