Gå til innhold

Alkohol i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men i de fleste bryllup jeg har vært i, har det vært uten barn - og da blir jo dette med hensyn til mindreårige ganske irrelevant.

Ønsker man at det er en familiefest, skjønner jeg mye bedre at man samtidig velger en annen form på det.

Nettopp.

Og trådstarter her skrev eksplisitt at i dette tilfellet var det et bryllup hvor barn skulle være til stede.

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hawkwind

8

• mariaflyfly

6

• Prozak

5

• ShitDiddelyDo

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Joa, det er vel dessverre ganske vanlig at barnas ve og vel overstyres av de voksnes behov for å drikke alkohol når det er bryllupsfeiring.

Dessverre.

Tull på deg!

I de bryllupene jeg har vært i, har unga vært tilstede under middagen, og ingen voksne har vært synlig berusa. som sdd sa - innen festen tar av er unga i køys.

Skrevet

Det er definitivt ikke vanlig. Har knapt hørt om et eneste bryllup hvor det ikke serveres alkohol, og jeg har i hvert fall ikke deltatt i noe sånt selv.

Men det kan jo hende brudeparet har en god grunn for at det skal være alkoholfritt - og ikke har lyst til å kringkaste det for gud og hvermann. ;)

Skrevet

Det er vanlig MED alkohol - og så reiser ofte barna hjem når "festlighetene" begynner.....

Skrevet

Joa, det er vel dessverre ganske vanlig at barnas ve og vel overstyres av de voksnes behov for å drikke alkohol når det er bryllupsfeiring.

Dessverre.

Vi sendte noen av barna hjem når "festen" begynte - herreminhatt - bryllupet var jo fra 11 om formiddagen - selve festen med alkohol er jo til langt utpå morrakvisten.

Gjest rootin tootin cowboy
Skrevet

Det er veldig uhøflig. Ikke gjør det. Det er deres store dag, og det er slik de vil ha det.

Jeg har vært i alkoholfritt bryllup. Det var ganske kjedelig, men jeg overlevde;-)

Hvordan har denne skjellsettende opplevelsen preget deg siden? :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men det kan jo hende brudeparet har en god grunn for at det skal være alkoholfritt - og ikke har lyst til å kringkaste det for gud og hvermann. ;)

Joa, men skapningen over lurte på om det var vanlig.

Brudeparet gjør naturligvis som de selv vil, og det må gjestene respektere.

Skrevet

Joa, men skapningen over lurte på om det var vanlig.

Brudeparet gjør naturligvis som de selv vil, og det må gjestene respektere.

Akkurat. :)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg har vært i ett bryllup uten alkohol, de andre med.

Det brylluppet som var uten alkohol var like hyggelig å delta på som de andre.

Selvsagt var det ingen av gjestene der som hadde tatt med egen alkohol, det skulle bare mangle!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Akkurat. :)

Men for å være helt ærlig: Vanligvis har jeg skikkelig sansen for bryllup, men jeg tror faktisk jeg hadde vært i nærheten av å grue meg til bryllupet dersom jeg visste at det var alkoholfritt.

Kan du tenke deg noe mer kjedelig enn å sitte 4 timer til bords uten alkohol? For så å feste natten gjennom - uten alkohol?

Hadde det vært et bryllup av den typen hvor det er få kjentfolk, tror jeg til og med jeg hadde vurdert en sykemelding. :)

Skrevet

Tja, det er nå en gang slik at det skal lite til før voksne begynner å endre oppførsel når man inntar alkohol - og barn er særdeles vare for slikt.

Særskilt små barn.

Og når voksne endrer oppførsel - selv minimalt - blir barn redde. Jo mindre barna er, jo mindre skal til før de får en opplevelse av redsel. Og jo større endringene er, jo mer utrygge og redde blir barna.

Men ja, jeg vet at voksne personer er særdeles kreative og oppfinnsomme når det gjelder å bortrasjonalisere dette aspektet ved alkoholbruk.

Vi ba ikke barn i vårt bryllup fordi vi ønsket alkoholservering.

Ikke alle voksne vet hva som sømmer seg eller har kontroll på alkoholdrikkinga si. Har opplevd mange ubehagelige situasjoner med overstadige mennesker, alt fra slo/åssing (skjønner ikke dette ordet fortsatt...), spying, grining, krangling mellom par etc etc.

Uansett hva folk velger, så er det bare å respektere det om man velger å gå. Det er jo deres fest:-)

Skrevet

Vi sendte noen av barna hjem når "festen" begynte - herreminhatt - bryllupet var jo fra 11 om formiddagen - selve festen med alkohol er jo til langt utpå morrakvisten.

Fornuftig.

Skrevet

Vi ba ikke barn i vårt bryllup fordi vi ønsket alkoholservering.

Ikke alle voksne vet hva som sømmer seg eller har kontroll på alkoholdrikkinga si. Har opplevd mange ubehagelige situasjoner med overstadige mennesker, alt fra slo/åssing (skjønner ikke dette ordet fortsatt...), spying, grining, krangling mellom par etc etc.

Uansett hva folk velger, så er det bare å respektere det om man velger å gå. Det er jo deres fest:-)

"Har opplevd mange ubehagelige situasjoner med overstadige mennesker, alt fra slo/åssing (skjønner ikke dette ordet fortsatt...), spying, grining, krangling mellom par etc etc. "

Jeg er i grunnen veeeldig fornøyd med min familie og omgangskrets... Det ville ikke være noen sjanse for at ovenstående kunne skje i mitt bryllup :) Hos oss kunne unger fint ha vært til stede i hele bryllupet. Med alkohol.

Skrevet

Tull på deg!

I de bryllupene jeg har vært i, har unga vært tilstede under middagen, og ingen voksne har vært synlig berusa. som sdd sa - innen festen tar av er unga i køys.

Barn reagerer faktisk før voksne blir "synlig beruset".

Og jeg har ennå til gode å se forskning som tilsier at det er positivt for barn å eksponeres for alkoholbruk.

Men litt sunn fornuft må selvsagt benyttes når man gjør vurderinger vedrørende barn og alkohol. Er barna nærmere tenårene, takler de relativt greit å se berusede voksne. Og jo eldre de er, jo tryggere er de på seg selv, og dermed mer avslappede i forhold til foreldrenes oppførsel og væremåte.

Et barn i alderen 0-6 år er noe helt annet, for å si det slik.

At du personlig synes denne forskningen er bare tull får være så sin sak.

Skrevet

"Har opplevd mange ubehagelige situasjoner med overstadige mennesker, alt fra slo/åssing (skjønner ikke dette ordet fortsatt...), spying, grining, krangling mellom par etc etc. "

Jeg er i grunnen veeeldig fornøyd med min familie og omgangskrets... Det ville ikke være noen sjanse for at ovenstående kunne skje i mitt bryllup :) Hos oss kunne unger fint ha vært til stede i hele bryllupet. Med alkohol.

samme her :)

Skrevet

Men for å være helt ærlig: Vanligvis har jeg skikkelig sansen for bryllup, men jeg tror faktisk jeg hadde vært i nærheten av å grue meg til bryllupet dersom jeg visste at det var alkoholfritt.

Kan du tenke deg noe mer kjedelig enn å sitte 4 timer til bords uten alkohol? For så å feste natten gjennom - uten alkohol?

Hadde det vært et bryllup av den typen hvor det er få kjentfolk, tror jeg til og med jeg hadde vurdert en sykemelding. :)

Jeg var i et avholdsbryllup en gang. Det var en rar opplevelse. Jeg har aldri truffet noen mennesker som er SÅ ivrige på å skåle hele tida! ;)

Dessuten serverte de alkoholfri vin, både hvit og rød. Den hadde ikke vært brukandes til spylevæske engang. :( Nei, der satt jeg og skålte i hytt og gevær med Farrisen min.

Skrevet

Samma her.

Skrevet

Det er vanlig MED alkohol - og så reiser ofte barna hjem når "festlighetene" begynner.....

Just presis. ;o)

Skrevet

Du må ikke finne på å ta med deg og sette flasker på bordet hvis du vil framstå som sivilisert.

Skrevet

Hehe - dette var generelt med festing og voksne, Har kun opplevd en ubehagelig episode i bryllup - og det var med en slektning som antagelig har et alkoholproblem.

Vi var derfor veldig i tvil hva vi skulle gjøre i vårt bryllup. Nettopp pga denne gjesten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...