Gå til innhold

SSB tror etniske nordmenn vil være i mindretall

Anbefalte innlegg

Skrevet

i midten eller slutten av dette århundret.

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article1209423.ece

Kanskje enda tidligere da innvandringen erfaringsmessig sett øker jo med antallet innvandrere.

Dvs at de fleste av oss her inne kan komme til å oppleve et norge der vi er i mindretall.

Ønsker vi dette? Hvilken kultur vil vi da ha? Hva skjer med menneskerettighetene da?

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• snø

14

• flisa

12

• keinstein

10

• Mrs. Wallace

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Huff og fy! Best å sterelisere datteren min først som sist! Dette blir jammen ild på bålet for det "partiet" som ville tvangssterelisere innvandrere og adoptivbarn.

Dere som har evnen til å formere dere må jo bare hoppe til sengs ;-) Men sjekk stamtavlen til partneren først. Husk at ikke en gang svensker er etnisk norske!

;o)

Jada, jeg er totalt useriøs, men jeg klarer bare ikke å la være :-D

Skrevet

Huff og fy! Best å sterelisere datteren min først som sist! Dette blir jammen ild på bålet for det "partiet" som ville tvangssterelisere innvandrere og adoptivbarn.

Dere som har evnen til å formere dere må jo bare hoppe til sengs ;-) Men sjekk stamtavlen til partneren først. Husk at ikke en gang svensker er etnisk norske!

;o)

Synes du dette er noe å spøke med? Innvandringen fra Sverige er ikke spesielt stor når en ser på hvor mange som blir boende her (de fleste flytter tilbake). De har uansett omtrent samme kultur som oss og skaper ikke samme problem som muslimer.

Allerede i dag er norsk ungdom i enkelte deler av oslo blitt "muslimske" i klesstil og oppførsel. Snart går vel de fleste jenter godt tildekket. Ikke fordi de vil det selv, men fordi de ikke tør annet.

Slik vil alle våre vestlige verdier og rettigheter forsvinne.

Så kan du sitte der å le.

Skrevet

;o)

Nå er du naiv snø - og det mener jeg faktisk seriøst.

Med tanke på det vi nettoopp diskuterer, så hva tror du vil skje med våre verdier når politisk islam blir retningsgivende i Norge...?

Skrevet

;o)

Duh, et muslimsk Norge vil du ikke ha, snø. Ikke på vilkår.

Skrevet

;o)

Blir du den første til å kjøpe bønnematter til deg og dine?

De fleste som blir vervet til islam blir det av frykt og bekvemmelighet. Det er ubehagelig å være vantro i et muslimsk smamfunn. Det fins det utallige bevis på.

Og når blir du nødt til å ta på deg hijab?

Skrevet

;o)

Du er sår fordi du er adoptivmor - det syns jeg ikke du skal være, eller at du skal "bruke" i slike saker.

Skrevet

Altså, det er jo bare en ting å gjøre for dere etniske nordmenn - pul mer!

Skrevet

Jamen - jeg er så gammal! :)

Skrevet

Jamen - jeg er så gammal! :)

Jeg tenkte ikke på deg, jeg tenkte på de etniske nordmennene - ikke trøndere:-D

Skrevet

Synes du dette er noe å spøke med? Innvandringen fra Sverige er ikke spesielt stor når en ser på hvor mange som blir boende her (de fleste flytter tilbake). De har uansett omtrent samme kultur som oss og skaper ikke samme problem som muslimer.

Allerede i dag er norsk ungdom i enkelte deler av oslo blitt "muslimske" i klesstil og oppførsel. Snart går vel de fleste jenter godt tildekket. Ikke fordi de vil det selv, men fordi de ikke tør annet.

Slik vil alle våre vestlige verdier og rettigheter forsvinne.

Så kan du sitte der å le.

"Synes du dette er noe å spøke med?"

Jeg trodde vi hadde slått fast i diskusjonen om tegningene av Muhammed at ingenting er for alvorlig å spøke med jeg!

Men hvis vi skal være litt alvorlige her, så må jeg si at mitt mål ikke er å kjempe for muslimer, men å kjempe mot fordommer.

Fordommer mot mennesker som ikke er etnisk norske. Som mamma til en datter som ikke er etnisk norsk så provoseres jeg av slike overskrifter, selv om innholdet i seg selv er aldri så alvorlig.

Det er ikke et problem om hovedvekten ikke er etnisk norske. Problemet oppstår når hovedvekten har en annen kultur. Etnisitet og kultur henger ikke nødvendigvis sammen. Og den fordommen kommer jeg til å bekjempe til min dødsdag!

Skrevet

Nå er du naiv snø - og det mener jeg faktisk seriøst.

Med tanke på det vi nettoopp diskuterer, så hva tror du vil skje med våre verdier når politisk islam blir retningsgivende i Norge...?

Les svaret mitt til Petter Smart.

Skrevet

Det syns jeg jaggu de skal gjøre.

Inndra preventiver. Del ut smøremidler osv.

Skrevet

Duh, et muslimsk Norge vil du ikke ha, snø. Ikke på vilkår.

Helt sant. Men noen ganger blir man litt fjollete, du får lese svaret mitt til Petter Smart :-)

Skrevet

Det hjelper ikke pule mer, det må nok også innføres forbud mot prevensjon.

Skrevet

Blir du den første til å kjøpe bønnematter til deg og dine?

De fleste som blir vervet til islam blir det av frykt og bekvemmelighet. Det er ubehagelig å være vantro i et muslimsk smamfunn. Det fins det utallige bevis på.

Og når blir du nødt til å ta på deg hijab?

Som sagt, jeg har ikke fryktelig lyst til å bli muslim :-) Jeg ble bare litt fjollete på tampen av dagen. Mitt poeng var ikke knyttet til muslimer, men til begrepet "etniske nordmenn". Se forøvrig svaret mitt til Petter Smart.

Skrevet

Om flertallet ikke vil være etnisk norske, dvs at de har en ren norsk anetavle, det plager meg ikke. I så fall er jeg ikke etnisk norsk selv heller. Jeg driter i hva slags hårfarge og øyenfarge folk har.

Men hvis Islam blir statsreligion i Norge, så vil det være problematisk. Men nå er det i en del tilfeller slik at 2. og 3. generasjons innvandrere ikke lenger er like religiøse som foreldrene sine, og også får litt mere "norske" verdier. Men det gjelder slett ikke alle, dessverre. Dessuten er det ikke sikkert at 2. og 3. generasjons innvandrere vil få like mange barn som foreldrene deres fikk heller, så de vil vel ikke formere seg i det uendelige heller.

Skrevet

Som sagt, jeg har ikke fryktelig lyst til å bli muslim :-) Jeg ble bare litt fjollete på tampen av dagen. Mitt poeng var ikke knyttet til muslimer, men til begrepet "etniske nordmenn". Se forøvrig svaret mitt til Petter Smart.

Jeg kan godt tenke meg et harem....

:-)

Skrevet

Du er sår fordi du er adoptivmor - det syns jeg ikke du skal være, eller at du skal "bruke" i slike saker.

Jeg kommmer til å være sår på det der til min dødsdag. Jeg kommer _aldri_ til å slutte å slå ned på folk som fremhever det etnisk norske som det eneste saliggjørende. Man må gjerne diskutere kulturer, men bland ikke etnisitet inn i det. Kulturrasisme er en ting, og jeg kan godt være med på å diskutere gode og dårlige kulturer. Men ikke f om jeg finner meg i at noen bringer etnisk opprinnelse inn i det.

Sorry, det er meg :-)

Skrevet

Jeg kommmer til å være sår på det der til min dødsdag. Jeg kommer _aldri_ til å slutte å slå ned på folk som fremhever det etnisk norske som det eneste saliggjørende. Man må gjerne diskutere kulturer, men bland ikke etnisitet inn i det. Kulturrasisme er en ting, og jeg kan godt være med på å diskutere gode og dårlige kulturer. Men ikke f om jeg finner meg i at noen bringer etnisk opprinnelse inn i det.

Sorry, det er meg :-)

...og meg, greit å vite at vi hvertfall er to...:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...