Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tja, jeg vet ikke om jeg er gravid, skulle hatt mensen i går, så det har ikke gått langt over tida. Men det skjer altså merkelige ting, så jeg lurer litt. Jeg har ett barn på fire år, han er med prøverør etter tre xu'er, og siden har jeg ikke vært gravid, har egentlig gitt opp det. Sist på ca eggløsningstidspunkt kom det litt blod etter samleie, dette har aldri skjedd meg før, så jeg ble litt redd egentlig. Har akkurat vært hos gynekolog for vanlig kontroll, så jeg vet jeg er frisk. Vel, så har jeg altså vonde pupper med tydelige blodårer, hard kulemage og er trøtt og sulten og har halsbrann. Jeg trener styrketrening fem dager i uka, og de siste to gangene har det stramma veldig nederst i magen under trening. Kjennes akkurat ut som kynnere som jeg hadde mye av i forrige svangerskap, men det er jo så tidlig i så fall! Når jeg hadde de tre xu'ene merket jeg ingen ting slikt. Hadde mensen rundt nyttår, men den var ganske kortvarig husker jeg, så jeg lurer fælt på dette her. Man får da ikke alle disse symptomene så fort som to uker på vei? Noen med lignende erfaringer? Jeg har ikke tenkt på at jeg kunne bli gravid så det er jo ikke noen psykisk årsak....Ja da, jeg skal selvfølgelig ta en test, men venter litt, og derfor spør jeg her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216674-mulig-gravid-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du hadde mensen ved nyttår, men da var den kortere og mindre enn vanlig?

Du er 1 dag for sen med mensen nå?

Du har ømme bryster, oppblåst mage og litt smerter imagen?

Jeg ville nok kjøpt en test med mindre mensen kom ganske så fort.

At du har hatt flere xu'er behøver jo ikke å bety at du må at et om du evt. er gravid nå. Men jeg ville nok bedt om tidlig ultralyd for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216674-mulig-gravid-men/#findComment-1597360
Del på andre sider

Du hadde mensen ved nyttår, men da var den kortere og mindre enn vanlig?

Du er 1 dag for sen med mensen nå?

Du har ømme bryster, oppblåst mage og litt smerter imagen?

Jeg ville nok kjøpt en test med mindre mensen kom ganske så fort.

At du har hatt flere xu'er behøver jo ikke å bety at du må at et om du evt. er gravid nå. Men jeg ville nok bedt om tidlig ultralyd for sikkerhetsskyld.

Det er liksom så usannsynlig at jeg er gravid, for de tre xu'ene var i samme eggleder, den ble fjernet til slutt, og den jeg har igjen har jo sannsynligvis ikke ikke fungert, da.(Tett). Men det er jo så mange symptomer, samtidig som det virker alt for tidlig i et evnt. svangerskap å merke slike ting. Sist mens var litt kortvarig, men det var en ordentlig mens liksom, og symptomene har kommet de siste to ukene. Ja, ja jeg veit det vel om noen dager, men det er godt å få lufta tankene litt her inne!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216674-mulig-gravid-men/#findComment-1597410
Del på andre sider

Det er liksom så usannsynlig at jeg er gravid, for de tre xu'ene var i samme eggleder, den ble fjernet til slutt, og den jeg har igjen har jo sannsynligvis ikke ikke fungert, da.(Tett). Men det er jo så mange symptomer, samtidig som det virker alt for tidlig i et evnt. svangerskap å merke slike ting. Sist mens var litt kortvarig, men det var en ordentlig mens liksom, og symptomene har kommet de siste to ukene. Ja, ja jeg veit det vel om noen dager, men det er godt å få lufta tankene litt her inne!

Skjønner hva du mener. Du får vente en dag eller to, og så tar du en test hvis mensen ikke har kommet.

Hold oss oppdatert da!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/216674-mulig-gravid-men/#findComment-1597692
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...