Gå til innhold

Bryllup - Råklining i kirken

Anbefalte innlegg

Gjest winter-spring
Skrevet

Reagerer dere også negativt, og syns det er pinlig, når et brudepar etter at presten har sagt "du kan kysse bruden" til brudgommen, starter en råklineseanse som varer...og varer...?

Vanlig folkeskikk tilsier vel et vanlig kort kyss lepper mot lepper?

Skrevet

Har aldri opplevd det. De fleste parene inkludert meg selv har bare "nussa".

Syns kanskje det er litt upassende i kjerka? Kan jo vente til man kommer ut derfra?

Hehe.

Skrevet

Har aldri opplevd det. De fleste parene inkludert meg selv har bare "nussa".

Syns kanskje det er litt upassende i kjerka? Kan jo vente til man kommer ut derfra?

Hehe.

Noen kysser så kinnene suges inn og så ser det ut som de suger ut all lufta av partneren MENS de tygger på overleppa deres. *grøss*

Gjest nei synes ikke det
Skrevet

er det ikke fint at de gjør det da? tyder på at de virkelig elsker hverandre. de står vel neppe å kliner i 10 minutter uansett vel?

Gjest Jubaajuba
Skrevet

er det ikke fint at de gjør det da? tyder på at de virkelig elsker hverandre. de står vel neppe å kliner i 10 minutter uansett vel?

Så de som bare 'nusser', elsker ikke hverandre like høyt?

Skrevet

Så de som bare 'nusser', elsker ikke hverandre like høyt?

For VIRKELIG å vise at man er glad i hverandre kunne man jo gjort HElT andre ting også! :)

Skrevet

De bør ikke kline altfor lenge...

Flere venner av meg reagerte på et nyforelska par (50 +/-) som sat og råklinte i kirken under en gudstjeneste. Det synes jeg er verre.

Skrevet

hehe, jeg hadde nok gapskrattet om de klinte i det vide og brede.

Jeg har ikke sett noen gjøre det enda...heldigvis. De kan vel vente til de er i bilen?

Skrevet

Egentlig har jeg ikke klina foran andre folk siden jeg gikk på skolen, og tror ikke jeg kommer til å begynne med det igjen heller.

Et vanlig kyss får holde der og da. Skal huske på det til sommern når vi gifter oss. :)

Gjest winter-spring
Skrevet

Men der og da i en kirke, så kan faktisk et minutt råklining bli svært pinlig.

Det handler rett og slett om mangel på alminnelig folkeskikk.

Skrevet

Jeg hadde nok syntes det var litt i overkant ja...

Skrevet

Phø...tunga langt ned i halsen, ellers er man ikke rette ektefolk:-)

Gjest Norsken
Skrevet

Synes dette bare blir enda et skritt i retning av amerikanisering av brylluper. På linje med selvskrevne løfter. Ville ikke gjort noen av delene.

Skrevet

Snurre tunga rundt den andres drøvel med andre ord? ;o)

Skrevet

Snurre tunga rundt den andres drøvel med andre ord? ;o)

No`sånt ja:-D

ShitDiddelyDo
Skrevet

Synes de burde gå enda lengre.

"Og nå kan du feie over bruden".

Det ville til og med gjort de alkoholfrie bryllupene (nevnt nedenfor) interessante.

Skrevet

Kanskje ikke noe man gjør, nei.

Vi kyssa ikke engang, kun et håndtrykk. Den dumme presten gav oss ikke lov til mer enn en klem, men det gadd vi ikke.

Skrevet

Kanskje ikke noe man gjør, nei.

Vi kyssa ikke engang, kun et håndtrykk. Den dumme presten gav oss ikke lov til mer enn en klem, men det gadd vi ikke.

Et håndtrykk? Da hadde jeg egentlig latt være å gjøre noe som helst.

Skrevet

Et håndtrykk? Da hadde jeg egentlig latt være å gjøre noe som helst.

Vi boikottet klemmen må du vite, og løftet måtte og skulle bekreftes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...