Gå til innhold

Bygge moske som unnskydning? Feige høns!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå tar det helt av :-) Dette er det mest morsomme jeg har sett av å slå politisk mynt på en såpeboble, siden en i SV foreslo å forby skinnjakker som et tiltak mot MC-kriminalitet.

København, onsdag den 1. februar 2006/kaho

PRESSEMEDDELELSE

Dansk Folkeparti afviser undskyldnings-moské

- Muhammed-tegningerne må ikke blive anledning til, at der opføres en moské i København. Det vil være at sende et signal om, at vi lader os skræmme af et hysterisk fundamentalistisk muslimsk forsøg på afpresning.

Det siger Carl Christian Ebbesen, gruppeformand for Dansk Folkeparti i Københavns Borgerrepræsentation. Han afviser dermed Politikens tidligere chefredaktør, Herbert Pundiks, forslag om at forære muslimerne i København en moské – for at løse den eskalerende konflikt mellem Danmark og den arabiske verden.

- De kræfter, der i København ønsker at opføre en stormoské, skal ikke benytte den aktuelle triste anledning til at tage ytringsfriheden som gidsel. Enhver eftergivenhed over for muslimske krav vil med det samme blive betragtet som invitation til at fremsætte nye krav, hvad enten det drejer sig om undskyldninger, beklagelser eller forskellige former for særbehandling, siger Carl Christian Ebbesen.

Han udtrykker skuffelse over Overborgmester Ritt Bjerregaards begejstring over ideen om en moské :

- Ritt Bjerregaard burde tænke sig lidt bedre om, før hun udtaler sig i en sag, der involverer meget store kræfter, som sandsynligvis vil være komplet ligeglade med en moské i København – kræfter, for hvem ytringsfrihed og demokrati er fremmedord, og for hvem enhver indrømmelse fra Danmark hånligt vil blive betragtet som et tegn på svaghed og underkastelse.

Gjest ikke uttal deg om ting du ikke har peiling på
Skrevet

Du har ikke fulgt med lenge nok til å vite at det IKKE dreier seg om "unnskyldningsgave".

Skrevet

Du har ikke fulgt med lenge nok til å vite at det IKKE dreier seg om "unnskyldningsgave".

Det er i hvert fall et argument blitt for oppføring av en moske.

En hver innrømmelse fra det dekadente Danmarks vantro vil ansees som svakhet og en seier for muslimer.

Det er slik deres kultur fungerer. Et av målene for et politisk islam er å tvinge de vantro i kne. All toleranse og ettergivenhet vil ansees som svakhet og besvares med triumferende forakt og motiveredne seiersrus. De vantro beskrives over mange sider som svake og mindreverdige som skal beseires og undertrykkes av muslimer. Det er bare å slå opp i koranen, der står minst 20 sider om hvordan dette skal skje.

Forakt for svakhet er et av islams motbydelige sider. Dette stammer fra middelalderen da seire over nabostammer med påfølgende drap på sivile ble ansett som styrke og stolt framferd. Voldtekter av fiendens kvinner og slavehandel også. Dette kan du lese hele bøker om.

Gjest prikk prikk prikk
Skrevet

Det er i hvert fall et argument blitt for oppføring av en moske.

En hver innrømmelse fra det dekadente Danmarks vantro vil ansees som svakhet og en seier for muslimer.

Det er slik deres kultur fungerer. Et av målene for et politisk islam er å tvinge de vantro i kne. All toleranse og ettergivenhet vil ansees som svakhet og besvares med triumferende forakt og motiveredne seiersrus. De vantro beskrives over mange sider som svake og mindreverdige som skal beseires og undertrykkes av muslimer. Det er bare å slå opp i koranen, der står minst 20 sider om hvordan dette skal skje.

Forakt for svakhet er et av islams motbydelige sider. Dette stammer fra middelalderen da seire over nabostammer med påfølgende drap på sivile ble ansett som styrke og stolt framferd. Voldtekter av fiendens kvinner og slavehandel også. Dette kan du lese hele bøker om.

Tidspunktet for moskébygging er helt feil.

Debatten omkring å bygge har pågått lenge. Det er snart et år siden de var ferdig med å finne en egnet grunn (landjord) til det.

Du vrir saken over til ekstreme sider av islam, fremfor å holde deg til saken.

Gjest prikk prikk prikk
Skrevet

Debatten omkring å bygge har pågått lenge. Det er snart et år siden de var ferdig med å finne en egnet grunn (landjord) til det.

Jeg skrev at tidspunktet for bygging av moské er helt feil. Det er min mening jeg gir uttrykk for her.

Grunnen til at jeg mener det er at jeg mener det gir de fundamentalistisk troende muslimer et feil signal, i den opphetede situasjon vi er vitne til.

Skrevet

Moskebyggingen blir ansett som seier, med tilhørende triumf og forakt mot dansker. De legger ikke skjul på det heller. Et møte med over 1500 muslimer uttrykte åpent og offentlig sitt hat mot dansker allerede for 5 år siden. Dette har vært et av argumentene mot bygging. De fleste argumentene for bygging har vært frykt og snillisme. En moske bygd på frykt? Akkurat hva de trenger.

Skrevet

Jeg skrev at tidspunktet for bygging av moské er helt feil. Det er min mening jeg gir uttrykk for her.

Grunnen til at jeg mener det er at jeg mener det gir de fundamentalistisk troende muslimer et feil signal, i den opphetede situasjon vi er vitne til.

Egentlig er vi enige. Det bør ikke bygges noe slikt på det grunnlaget.

Gjest prikk prikk prikk
Skrevet

Egentlig er vi enige. Det bør ikke bygges noe slikt på det grunnlaget.

Vi er enige i at den ikke bør bygges, nå, i denne situasjonen, hvor det - som du sier - kan oppfattes som seier og frykt fra danske myndigheter side.

Grunnen til at den kan bygges, er religionsfrihet, og prosessen har foregått lenge. Det er ikke en "gave" som plutselig gis, pga den oppståtte situasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...