Gå til innhold

Oppsigelse oppsigelsesgrunn?

Anbefalte innlegg

Gjest sommer2007
Skrevet

Kanskje litt forvirrende overskrift, men :-)

Jeg har fått tilbud om en jobb som starter opp sommeren 2007, altså over et år til. Vil det være "etisk" å vente et helt år med å si fra til nåværende arbeidsgiver, når man vet man skal slutte? Jeg har en type jobb som gjør at jeg ikke er så lett å erstatte. Men hvis jeg sier fra alt nå, kan jeg da risikere at de vil kutte meg ut før tiden når de vet jeg ikke blir der? Kanskje ikke noe godt argument for årets lønnsoppgjør heller å si fra nå at jeg slutter neste år? Hva ville dere gjort?

Skrevet

Selvsagt kan du la være å si noe!

Men ikke vent til siste liten med å si i fra heller.

Skrevet

Finn ut hvor lang oppsigelsetid du har og hold deg til den. Ikke nødvendig å si noe før da.

Skrevet

Hold det for deg sjøl. Mye kan skje på et og et halvt år, som kanskje gjør at den nye jobben ikke blir noe av.

Skrevet

Ikke si fra nå, men si opp i henhold til den oppsigelsestiden som gjelder i forhold til nåværende arbeidsgiver. Vanlig oppsigelsestid er gjerne tre mnd., men dette kan være regulert annerledes i din arbeidsavtale.

Skrevet

Jeg er enig med de andre at du godt kan vente med å si opp. Men arbeider du i et lite miljø, vil jo snart "alle" vite at du skal si opp. Iallfall im du sier det til et par nære kolleger.

Skrevet

Det kan du fint holde for deg selv. Ville hvertfall jeg gjort.

Skrevet

Jeg ville ha ventet til det var et halvt år igjen til jeg skulle slutte. Da hadde jeg vært passe grei syns jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...