Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har det?

Jeg strikker sokker, og det skal være en gave, så jeg får ikke sjekket selv. Det jeg lurer på, er hvor lange sokkene skal være fra hælen og frem til der tåfellingen starter.

Oppskriften sier bare "Dame" og "Herre", og det aner meg at "Herre" blir for smått...

Skrevet

Skal vi se, Atene, om jeg klarer å uttrykke meg her.

Jeg sitter her med en sånn måleplate, egentlig for å måle lengden på barnefot.

Skal vi se. En fot på 10 cm bruker størrelse 17. Fra skostørrelse 17 til skostørrelse 27 er det 6,5 cm, altså måler foten 16,5 cm.

Og fra skonr. 27 til skonr. 37 er det nye 6,5 cm. Da måler foten altså 23 cm.

Og, så fra skonr 37 til skonr. 47 er det visst også 6,5 cm, kan det se ut som. Da måler foten 29,5 cm i skostørrelse 47...

Virker det sannsynlig?

Gjest WolfMan (TopGun)
Skrevet

He-he! Mine filosofiske utregninger var visst ikke så ille!

Hehe. Du var nok godt innen for akseptabel grense ja.

Imponerende.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Har selv 46 i sko.

Ta en titt på denne tabellen, kanskje det kan hjelpe deg litt.

http://www.smartguy.dk/help/size/size.asp?TypeID=16

Atene lurte på hvor langt det var fra hælen og frem til der hun skal begynne å felle for tærne.

Så hvis du er snill mot henne, så måler du avstanden fra hælen din og til tuppen på lilletåa. Det er ikke så lett å gjette lengden på tær ut fra tabellen din, selv om den hjelper henne med total lengden.

Skrevet

Jeg tok innersålen ut av en av eldsteguttens str 47 støvler her og målte. Den er 31 cm fra hæl til tå og ca 26 cm til der det begynner å smalne for tærne.

Skrevet

Jeg tok innersålen ut av en av eldsteguttens str 47 støvler her og målte. Den er 31 cm fra hæl til tå og ca 26 cm til der det begynner å smalne for tærne.

Tusen takk, det var akkurat noe sånt jeg håpet på!

Rart når ungene blir så store, ikke sant?

Skrevet

Skal vi se, Atene, om jeg klarer å uttrykke meg her.

Jeg sitter her med en sånn måleplate, egentlig for å måle lengden på barnefot.

Skal vi se. En fot på 10 cm bruker størrelse 17. Fra skostørrelse 17 til skostørrelse 27 er det 6,5 cm, altså måler foten 16,5 cm.

Og fra skonr. 27 til skonr. 37 er det nye 6,5 cm. Da måler foten altså 23 cm.

Og, så fra skonr 37 til skonr. 47 er det visst også 6,5 cm, kan det se ut som. Da måler foten 29,5 cm i skostørrelse 47...

Virker det sannsynlig?

Ser sånn ut, etter målingen til asterix.

Skrevet

Tusen takk, det var akkurat noe sånt jeg håpet på!

Rart når ungene blir så store, ikke sant?

Ja, huff, tegn på at de snart begynner å fly ut av redet. :-(

Men håper veksten bremser snart nå da. I hvertfall trenger ikke føttene bli større. ;-)

Skrevet

Ja, huff, tegn på at de snart begynner å fly ut av redet. :-(

Men håper veksten bremser snart nå da. I hvertfall trenger ikke føttene bli større. ;-)

Min er allerede fløyet... tvers over Atlanterhavet.

Skrevet

Min er allerede fløyet... tvers over Atlanterhavet.

Min skal også fly over Atlanteren snart, men bare halve da, og ikke for godt heldigvis. Han skal på en måneds besøk hos familien på Island alene i vår. Det blir fryktelig rart for oss hjemme tror jeg. Lengste han har vært borte alene før er et leirskoleopphold i fjor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...