Gå til innhold

step maskin

Gjest Vil ned i vekt

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ned i vekt
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe meg en slik en, selv om jeg bor på kun 20 kvadrat.. Men er dette god trim? Vil ned i vekt, og går ganske mye ute, men været her i trøndelag er så dårlig for tiden.

Hva maskin er å anbefale? Hvor er det best å kjøpe?

Gjest WolfMan (TopGun)
Skrevet

En stepp maskin (ofte kalt "trappe maskin") er glimrende trening.

Den tar ikke så stor plass, og det finnes modeller som er sammenleggbare slik at du kan legge dem under sengen eller sofaen når den ikke er i bruk.

Det er masse plasse å kjøpe slike, og de finnes i mange prisklasser.

Siden du ikke enda vet om du blir å bruke den noe særlig, så ville jeg gått for en av de billigere modellene.

Intersport, g-sport, mx sport, EuroPris, XXL osv osv.

Masse plasser å kjøpe på.

Skrevet

Jeg hadde heller kjøpt meg en Crosstrainer dersom jeg skulle ned i vekt, føler personlig at stepmaskin ikke fungerer like godt. Der jeg trener har de også byttet ut en del stepmaskiner med Crosstrainere så kanskje det er det som liksom er "in" for tiden;) Men du må tenke litt på hva du syns er gøy også.

Gjest trultemor25
Skrevet

Jeg hadde heller kjøpt meg en Crosstrainer dersom jeg skulle ned i vekt, føler personlig at stepmaskin ikke fungerer like godt. Der jeg trener har de også byttet ut en del stepmaskiner med Crosstrainere så kanskje det er det som liksom er "in" for tiden;) Men du må tenke litt på hva du syns er gøy også.

Hva er crosstrainere da?

Gjest Vil ned i vekt
Skrevet

Sånn har jeg prøvd en gang. Hadde helt glemt det. Tro hva slike kan koste? Er student, og lever på 6000 kr i mnd, minus husleie og mat og alt.

Skrevet

Jeg tror i alle fall at crosstrainere er snillere mot knær og andre ledd, enn en step-maskin.

Men om man vil ha en mest mulig sammenleggbar, liten og billig sak, og ikke har problemer med fx knærne da, så ville jeg nok kjøpt en stepmaskin.

Evt. EyeToy Kinetic (treningsspill) til Playstation! :-)

Skrevet

Sånn har jeg prøvd en gang. Hadde helt glemt det. Tro hva slike kan koste? Er student, og lever på 6000 kr i mnd, minus husleie og mat og alt.

Tror du kan få billig-modeller ned i 1000 eller 1500 (Europris fx når de har kampanje på denslags), men som oftest ligger de vel på 2500 og oppover. Eller denne på Trimogtrivsel.no http://www.trimogtrivsel.no/nettbutikk/catalog/product_info.php?cPath=1_56&products_id=201 som jeg har vurdert å kjøpe. Men har funnet ut at jeg har nok treningsmuligheter nå, både hjemme og på treningssenter. :-)

Crosstrainere blir også ofte kalt ellipsemaskin/elipikal.

Du kan jo ofte gjøre et kupp på finn.no på brukt trimutstyr da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...