Gjest no name today Skrevet 10. mars 2001 Del Skrevet 10. mars 2001 Jeg er gravid i uke 27, og problemet mitt er at samboeren min sjelden vil ha samleie med meg! Jeg har ikke et kjempebehov for sex, men noe som en gang i uken er vel ikke mye å be om? Ettersom magen vokser, og jeg kroppen begynner å bli litt større, er det vel naturlig at jeg ikke føler meg særlig sexy, og samboeren min gjør det jo ikke noe bedre med at han er sånn?! Det er vel egentlig ikke selve sexen som betyr så mye for meg, men det å vite at han ennå har lyst på meg betyr liksom mere nå enn det det gjorde før. Vet ikke hvorfor han ikke vil, og det får meg til å føle meg misslykket, utiltrekkende osv. Vet ikke hva jeg skal gjøre, noen som har tips eller råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21670-han-vil-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
puma Skrevet 10. mars 2001 Del Skrevet 10. mars 2001 Snakk med ham. Kanskje han tror du ikke har lyst på sex og ikke vil virke ufølsom eler påtrengende? Uansett, si hva du går og tenker på, så finner du i det minste ut hvor han står i saken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21670-han-vil-ikke/#findComment-93003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Odrun Skrevet 10. mars 2001 Del Skrevet 10. mars 2001 Snakk med ham. Kanskje han tror du ikke har lyst på sex og ikke vil virke ufølsom eler påtrengende? Uansett, si hva du går og tenker på, så finner du i det minste ut hvor han står i saken. Kanskje han er redd for å skade barnet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21670-han-vil-ikke/#findComment-93056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Mulig han er redd for at du ikke har lyst på sex eller at han er redd for å skade babyen .. Prøv å fortelle han at du har lyst på sex, eller at du blir lei deg av det er sånn som dette. Du kan også eventuelt fortelle han at det ikke er farlig å ha sex mens man er gravid. Babyen ligger så godt "polstret" at det ikke er noen fare. det meste i et forhold kan løses ved god kommunikasjon Lykke til videre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21670-han-vil-ikke/#findComment-93078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest no name today Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Mulig han er redd for at du ikke har lyst på sex eller at han er redd for å skade babyen .. Prøv å fortelle han at du har lyst på sex, eller at du blir lei deg av det er sånn som dette. Du kan også eventuelt fortelle han at det ikke er farlig å ha sex mens man er gravid. Babyen ligger så godt "polstret" at det ikke er noen fare. det meste i et forhold kan løses ved god kommunikasjon Lykke til videre Har snakket med han om det for ganske lenge siden, og flere ganger etter det, har fortalt han at han ikke kan skade barnet, og han vet at jeg ikke har mistet lysten. Vet ikke hva som går av ham, men det får iallefall meg til å føle at han ikke finner meg attraktiv lengere. Når jeg vil "kose" må han alltid på do, eller får det travelt med å stå opp. Ganske vanskelig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21670-han-vil-ikke/#findComment-93235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest no name today Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Snakk med ham. Kanskje han tror du ikke har lyst på sex og ikke vil virke ufølsom eler påtrengende? Uansett, si hva du går og tenker på, så finner du i det minste ut hvor han står i saken. Han vet at jeg har lyst på sex, men hver gang jeg "prøver meg" må han på do eller får det travelt med å stå opp. Jeg har snakket med ham flere ganger, men vil ikke mase heller. Vil ikke at han skal ha sex med meg bare for at han føler at han må. Det er vel heller jeg som føler meg ufølsom og påtrengende. Vet ikke, men jeg føler at det har noe med magen å gjøre, fordi når vi en sjelden gang har samleie, skal han alltid ta meg bakfra, akkurat som han ikke vil se meg. Vet ikke hva jeg skal gjøre?! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21670-han-vil-ikke/#findComment-93238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berthold Grunfeld, professor i psykiatri Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Har snakket med han om det for ganske lenge siden, og flere ganger etter det, har fortalt han at han ikke kan skade barnet, og han vet at jeg ikke har mistet lysten. Vet ikke hva som går av ham, men det får iallefall meg til å føle at han ikke finner meg attraktiv lengere. Når jeg vil "kose" må han alltid på do, eller får det travelt med å stå opp. Ganske vanskelig! Jeg går ut fra at du er gravid, og at han av den grunn er blitt mindre tent på deg. Dessverre er det en del menn som har det på den måten. Den gravides store mage står liksom i veien, ikke fysisk men mentalt. Ikke slik å forstå at de er redde for å skade barnet i mors mage. Det går dypere enn det. Det er noe med den gravide kroppen, selve forandringen av henne, som gjør han redd, skremt og utrygg. Noen menn føler den gravide kroppen motbydelig, dessverre, enda det kan være noe av det vakreste som fins. Menn har sine fikseringer, ting skal være på bestemte måte, og i det scenariet har den gravide kroppen ikke helt plass. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21670-han-vil-ikke/#findComment-93377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berthold Grunfeld, professor i psykiatri Skrevet 11. mars 2001 Del Skrevet 11. mars 2001 Han vet at jeg har lyst på sex, men hver gang jeg "prøver meg" må han på do eller får det travelt med å stå opp. Jeg har snakket med ham flere ganger, men vil ikke mase heller. Vil ikke at han skal ha sex med meg bare for at han føler at han må. Det er vel heller jeg som føler meg ufølsom og påtrengende. Vet ikke, men jeg føler at det har noe med magen å gjøre, fordi når vi en sjelden gang har samleie, skal han alltid ta meg bakfra, akkurat som han ikke vil se meg. Vet ikke hva jeg skal gjøre?! Det er ikke godt å si hva som ligger bak, men jeg kan tenke meg at han har en del prestasjonsangst, er redd for ikke å få det til. Derfor blir han utrygg når du tar initiativ. At han helst vil ta deg bakfra kan skyldes en form for fiksering. Det er gjennom fantasier og lyster knyttet til slike samleiestillinger at han har oppnådd mest lyst og kåthet. Derfor er han trygg på at det vil være den stillingen hvor han lykkes best. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21670-han-vil-ikke/#findComment-93379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest no name today Skrevet 13. mars 2001 Del Skrevet 13. mars 2001 Det er ikke godt å si hva som ligger bak, men jeg kan tenke meg at han har en del prestasjonsangst, er redd for ikke å få det til. Derfor blir han utrygg når du tar initiativ. At han helst vil ta deg bakfra kan skyldes en form for fiksering. Det er gjennom fantasier og lyster knyttet til slike samleiestillinger at han har oppnådd mest lyst og kåthet. Derfor er han trygg på at det vil være den stillingen hvor han lykkes best. Jeg kan forstå hvordan han kanskje har det når du forklarer det sånn, men det hjelper liksom ikke på hvordan jeg føler det når han ikke vil. For meg er det akkurat som at det er min feil, jeg føler at han ikke er tiltrukket av meg lengre og det fører igjen til at jeg føler meg "misslykket." Det er kanskje noe galt med med når jeg sier at jeg føler at jeg ikke "strekker til" og at det nesten blir et nederlag for meg når han ikke vil ha sex. Jeg har ikke noe sterkt behov for sex, men gjennom samleiet og sexen føler jeg at jeg får en "bekreftelse" på at det er meg han er tiltrukket av meg, elsker og vil ha meg. Jeg merker selv at jeg trenger mere og oftere hans oppmerksomhet etter at jeg ble gravid, og det har kanskje noe med at jeg ikke føler meg særlig attraktiv og sexy nå som jeg går gravid, og at jeg kanskje er redd for at han skal se etter andre når han ikke vil ha sex med meg... Vanskelig å forklare. I tillegg blir man gjerne mere følsom og mottakelig når hormonene kriger i kroppen?! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21670-han-vil-ikke/#findComment-94155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berthold Grunfeld, professor i psykiatri Skrevet 13. mars 2001 Del Skrevet 13. mars 2001 Jeg kan forstå hvordan han kanskje har det når du forklarer det sånn, men det hjelper liksom ikke på hvordan jeg føler det når han ikke vil. For meg er det akkurat som at det er min feil, jeg føler at han ikke er tiltrukket av meg lengre og det fører igjen til at jeg føler meg "misslykket." Det er kanskje noe galt med med når jeg sier at jeg føler at jeg ikke "strekker til" og at det nesten blir et nederlag for meg når han ikke vil ha sex. Jeg har ikke noe sterkt behov for sex, men gjennom samleiet og sexen føler jeg at jeg får en "bekreftelse" på at det er meg han er tiltrukket av meg, elsker og vil ha meg. Jeg merker selv at jeg trenger mere og oftere hans oppmerksomhet etter at jeg ble gravid, og det har kanskje noe med at jeg ikke føler meg særlig attraktiv og sexy nå som jeg går gravid, og at jeg kanskje er redd for at han skal se etter andre når han ikke vil ha sex med meg... Vanskelig å forklare. I tillegg blir man gjerne mere følsom og mottakelig når hormonene kriger i kroppen?! Mange føler på den måten du gjør,at personen gjennom seksualiteten får bekreftelse på seg selv. Kanskje det egentlig betyr mer enn selve den seksuelle lysten og trangen til samleie. Du sier at du nå føler dette enda sterkere, etter at du er blitt gravid. Mitt lille tips om det er følgende. For det første er det din kroppsforandring, det at du har begynt å få mage, at du kanskje er blitt rundere, som gjør at ditt behov for bekreftelse er økt, at du er "elskverdig", for å si det på den måten. For det andre så har det noe å gjøre med at du ønsker å holde på han, for nå skal dere ha barn sammen, og det er det best å være to sammen om, helst far og mor, for blodet er tykkere enn vann. Gjennom seksuell bekreftelse håper du, ikke bevisst, å holde på ham, knytte ham sterkere til deg. Er du enig i mine betraktninger ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21670-han-vil-ikke/#findComment-94234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest no name today Skrevet 15. mars 2001 Del Skrevet 15. mars 2001 Mange føler på den måten du gjør,at personen gjennom seksualiteten får bekreftelse på seg selv. Kanskje det egentlig betyr mer enn selve den seksuelle lysten og trangen til samleie. Du sier at du nå føler dette enda sterkere, etter at du er blitt gravid. Mitt lille tips om det er følgende. For det første er det din kroppsforandring, det at du har begynt å få mage, at du kanskje er blitt rundere, som gjør at ditt behov for bekreftelse er økt, at du er "elskverdig", for å si det på den måten. For det andre så har det noe å gjøre med at du ønsker å holde på han, for nå skal dere ha barn sammen, og det er det best å være to sammen om, helst far og mor, for blodet er tykkere enn vann. Gjennom seksuell bekreftelse håper du, ikke bevisst, å holde på ham, knytte ham sterkere til deg. Er du enig i mine betraktninger ? Får starte med å si at jeg er helt enig med deg! Det er egentlig ikke sexen jeg har så lyst på, men det å vite at han enda føler seg tiltrukket av meg. Og trangen blir nok enda sterkere nå som jeg magen vokser og jeg begynner å bli rundere. Det som kanskje gjør at jeg trenger denne bekreftelsen enda mere, er at han for ca. 2 måneder siden kysset med en annen jente på fest. Da blir liksom redslen for at han skal like andre jenter enda større, spesielt når han gjorde dette imens jeg var gravid. Det fikk meg kanskje til å føle enda mere at han ville ha andre, selv om han sier at det ikke var derfor. Dette er kanskje ting jeg egentlig er klar over, men ikke helt vet hva jeg skal gjøre med de. Er kanskje denne "bekreftelsen" jeg trenger bare tull? Skal jeg vente til han får lyst på sex igjen? Men er det riktig for meg? Hvordan kan jeg være sikker på at han kommer til å ville ha sex med meg etter svangerskapet, og at dette er "forbigående" mens jeg er gravid? Jeg føler meg nesten mere "sexy" nå enn det jeg gjorde uten magen, hvorfor er det ikke slik for ham? Føler han kanskje at barnet "merker" at vi har samleie? Må til slutt takke for den flotte jobben dere i Doktoronline gjør! Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/21670-han-vil-ikke/#findComment-94890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.