Gå til innhold

Hva handler du på Lidl?

Anbefalte innlegg

Skrevet
  Lurveline skrev (På 2.2.2006 den 9.06):

Kunne kanskje blitt gjort annerledes, med at en tom vogn står der når førstemann handler, varene blir lagt oppi den og den som handler setter sin tomme vogn dit.

Ja, det hadde jo vært en løsning. Men de har jo også sånn depositumstier (herk det også) for å få ut handlevogn.

Hvis ikke, hadde jeg hentet ei ekstra vogn.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• org

4

• Hawkwind

4

• Lurveline

4

• stromme

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet
  org skrev (På 2.2.2006 den 9.15):

Ja, det hadde jo vært en løsning. Men de har jo også sånn depositumstier (herk det også) for å få ut handlevogn.

Hvis ikke, hadde jeg hentet ei ekstra vogn.

Om det allerede står en tier i handlevogna som står der, så blir det jo det samme. Da byttes jo både vogn og tier:o)

Gjest nosigns
Skrevet
  Lurveline skrev (På 2.2.2006 den 8.57):

Går fint om man er alene også, når man har skjønt hvordan man gjør det.

Man legger varene på båndet og setter handlekurven ved enden der ekspeditøren sitter.

Ekspeditøren legger varene ned i vogna etter hvert som h*n har scannet dem.

Så betaler du og triller vogna bort til den lange benken som går langs vinduene, og pakker varene i poser der.

På 'vår' Lidl legger ikke ekspeditørene varene ned i kurven nei! Er det DET de skal gjøre så hadde det jo vært greit. De bare kjefter på kundene hvis de ikke rekker holde unna. Blir jo fort litt sur stemning da!

Skrevet
  nosigns skrev (På 2.2.2006 den 9.23):

På 'vår' Lidl legger ikke ekspeditørene varene ned i kurven nei! Er det DET de skal gjøre så hadde det jo vært greit. De bare kjefter på kundene hvis de ikke rekker holde unna. Blir jo fort litt sur stemning da!

Dette skal være likt for alle Lidl-forretninger.

Gjest ChiengMai
Skrevet
  org skrev (På 2.2.2006 den 9.00):

Jeg foretok storhandel på Lidl for noen dager siden.

Og før jeg hadde fått tømt vogna, var benken ved siden av kassadama overfylt. Hun måtte stable varene oppå hverandre, og jeg måtte bare lempe matvarene på varebåndet og styrte frem med vogna.

Systemet er noe herk, synes

Da har du ikke skjønt systemet. Varene skal ned i vogna etter at de er scanna, de skal ikke ligge på benken. :-)

Skrevet
  Mrs. Wallace skrev (På 1.2.2006 den 19.55):

Nå ble jeg nysgjerrig, ettersom jeg aldri har vært i en Lidl-butikk: Hva er det med kassasystemet?

Det er et laaaaaangt rullebånd før kassen slik at mange kan stå i kø samtidig, men når varene er scannet må du hive dem ned i vogna eller ned i poser i en jævlig fart for det er ikke noen plass til varene der! De vil ikke ha kø i den andre enden av kassen tydeligvis. Helt pyton spør du meg.

Skrevet

Det er ikke stort gitt!

is og en veldig salt potetgull sort.

mat og pålegg er jeg meget skeptisk til å vil ikke ha annet enn kjente merker.

Skrevet
  Lurveline skrev (På 2.2.2006 den 8.57):

Går fint om man er alene også, når man har skjønt hvordan man gjør det.

Man legger varene på båndet og setter handlekurven ved enden der ekspeditøren sitter.

Ekspeditøren legger varene ned i vogna etter hvert som h*n har scannet dem.

Så betaler du og triller vogna bort til den lange benken som går langs vinduene, og pakker varene i poser der.

På Lidl her legger ikke ekspeditørene varene i vogna i hvert fall...

Men til spørsmålet - jeg har vel handlet noe sjokolade,is, blekk til skriveren, fotopapir og brødboks der. Mat handler jeg sjelden på Lidl.

Skrevet
  ChiengMai skrev (På 2.2.2006 den 12.23):

Da har du ikke skjønt systemet. Varene skal ned i vogna etter at de er scanna, de skal ikke ligge på benken. :-)

Jamen, jeg hadde masse varer, og vogna var full av "ikke-scanna" varer...

Men jeg kommer til å fortsette å handle på Lidl, for det er faktisk mye billigere der.

Skrevet

Jeg handler ikke der. De behandler sine ansatte dårlig, og virker i det hele tatt meget tvilsomme. Jeg betaler heller noen kroner mer for varene jeg trenger.

Gjest ChiengMai
Skrevet
  org skrev (På 2.2.2006 den 20.50):

Jamen, jeg hadde masse varer, og vogna var full av "ikke-scanna" varer...

Men jeg kommer til å fortsette å handle på Lidl, for det er faktisk mye billigere der.

Lidl har jo "verdens lengste" transportband før kassa, så jeg ser ingen grunn til ikke å legge alle varene opp før jeg selv kommer frem til kassa. I min butikk venter de med å slå inn til handlekorga er tom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...