Gå til innhold

Du er videre!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

....herregud, når ble det vanlig å si??

(har sett på dansefeber)

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

9

• flisa

8

• Lurveline

3

• tonie

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

?? Er du dum, eller bare later du som? Når de er videre i konkuransen sier man jo det...

Gjest ChiengMai
Skrevet

?? Er du dum, eller bare later du som? Når de er videre i konkuransen sier man jo det...

Ingen ER vel videre? Er da merkelig å si det på den måten?

Skrevet

Nei jeg er ikke dum - men å VÆRE videre er ikke riktig norsk - det heter i så fall "HAR kommet videre".

Skrevet

ikke sant?

Skrevet

Du _får bli med_ videre har vel vert mer naturlig, tror du ikke?

Annonse

Gjest ChiengMai
Skrevet

Man kan vel også si _går_ videre...

Skrevet

Folk sier så mye rart - min ene datter sier - at hun ER DILLA på noe, i stedet for HAR DILLA på noe....hun

ser ikke forskjellen -hehe

Skrevet

Folk sier så mye rart - min ene datter sier - at hun ER DILLA på noe, i stedet for HAR DILLA på noe....hun

ser ikke forskjellen -hehe

Og så er det til og med voksne som presterer å si parafyme og legimitasjon.

*rister på hodet*

Skrevet

Skamfull må jeg innrømme at jeg faktisk så på det noen minutter i går. Et program av den typen, som faktisk likner på noe som foregår i den virkelige verden, og som ikke var basert på at det skal være så utrolig morsomt å drite ut folk og virkelig tråkke de ned i møkka? Det må da være for utrolig til å være sant. Nesten litt forfriskende, selv om dansing er drepende kjedelig og uinteressant :-)

"........................................."

Skrevet

flisa bare later som. Det mistenker jeg er mer enn man kan si om deg...:-)

"............................................"

Annonse

Skrevet

Bra at det er flere enn meg som har lagt merke til denne merkelige formuleringen " du ER videre", når det heter "du GÅR videre. Det er IDOL-dommerne som har skapt dette, trolig er det talefeil-Jan Fredrik Karlsen som er den skyldige opphavsmannen. Han som også har skapt det sinnsyke begrepet "sinnsykt bra"

Skrevet

Man kan vel også si _går_ videre...

Det er det man SKAL si!

Gjest nosigns
Skrevet

Og så er det til og med voksne som presterer å si parafyme og legimitasjon.

*rister på hodet*

Jeg har ei sykepleiervenninne som sier psykriatri. Konsekvent. Lurer på hvordan det går an når hun jobber innen helse å ikke ha fått med seg at det er feil...

Skrevet

Nei jeg er ikke dum - men å VÆRE videre er ikke riktig norsk - det heter i så fall "HAR kommet videre".

Når man kvalifiserer seg til videre deltagelse i noe, så heter det at man "går" videre, eller "gikk" videre.

Hvis f eks Rosenborg vinner kampen sin i 4. runde i cupen, så går de videre, eller vi kan si at de "gikk" videre i cupen.

Hvis vi sier at RBK "er" videre, så kan vi jo ikke si i fortidsform at de "var" videre. Det blir helt idiotisk.

Skrevet

Ikke noe merkeligere enn at man feks har røket ett leddbånd. Med tiden oppstår nye ord og utrykk, ikke så rart det vel?

Skrevet

Språket fornyer seg vet du, akkurat som det nå er helt ok å si at man har røket ett leddbånd i forbindelse med sport. Det gjelder bare å henge med på utviklingen...

Skrevet

Nei, du er heller ikke av typen som har fått med deg at språket fornyes skjønner jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...