flisa Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 ....herregud, når ble det vanlig å si?? (har sett på dansefeber) 0 Siter
Gjest klassa Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 ?? Er du dum, eller bare later du som? Når de er videre i konkuransen sier man jo det... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 ?? Er du dum, eller bare later du som? Når de er videre i konkuransen sier man jo det... Ingen ER vel videre? Er da merkelig å si det på den måten? 0 Siter
flisa Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Skrevet 1. februar 2006 ?? Er du dum, eller bare later du som? Når de er videre i konkuransen sier man jo det... Nei jeg er ikke dum - men å VÆRE videre er ikke riktig norsk - det heter i så fall "HAR kommet videre". 0 Siter
flisa Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Skrevet 1. februar 2006 Ingen ER vel videre? Er da merkelig å si det på den måten? ikke sant? 0 Siter
Lurveline Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 ?? Er du dum, eller bare later du som? Når de er videre i konkuransen sier man jo det... Du _får bli med_ videre har vel vert mer naturlig, tror du ikke? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Du _får bli med_ videre har vel vert mer naturlig, tror du ikke? Man kan vel også si _går_ videre... 0 Siter
Lurveline Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Man kan vel også si _går_ videre... Japp:o) 0 Siter
flisa Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Skrevet 1. februar 2006 Du _får bli med_ videre har vel vert mer naturlig, tror du ikke? Folk sier så mye rart - min ene datter sier - at hun ER DILLA på noe, i stedet for HAR DILLA på noe....hun ser ikke forskjellen -hehe 0 Siter
Lurveline Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Folk sier så mye rart - min ene datter sier - at hun ER DILLA på noe, i stedet for HAR DILLA på noe....hun ser ikke forskjellen -hehe Og så er det til og med voksne som presterer å si parafyme og legimitasjon. *rister på hodet* 0 Siter
tonie Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Det har nok lært det av Idol-dommerne:-) 0 Siter
Prozak Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Skamfull må jeg innrømme at jeg faktisk så på det noen minutter i går. Et program av den typen, som faktisk likner på noe som foregår i den virkelige verden, og som ikke var basert på at det skal være så utrolig morsomt å drite ut folk og virkelig tråkke de ned i møkka? Det må da være for utrolig til å være sant. Nesten litt forfriskende, selv om dansing er drepende kjedelig og uinteressant :-) "........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 ?? Er du dum, eller bare later du som? Når de er videre i konkuransen sier man jo det... flisa bare later som. Det mistenker jeg er mer enn man kan si om deg...:-) "............................................" 0 Siter
Gjest erwin Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Bra at det er flere enn meg som har lagt merke til denne merkelige formuleringen " du ER videre", når det heter "du GÅR videre. Det er IDOL-dommerne som har skapt dette, trolig er det talefeil-Jan Fredrik Karlsen som er den skyldige opphavsmannen. Han som også har skapt det sinnsyke begrepet "sinnsykt bra" 0 Siter
Gjest erwin Skrevet 1. februar 2006 Skrevet 1. februar 2006 Man kan vel også si _går_ videre... Det er det man SKAL si! 0 Siter
Gjest nosigns Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Og så er det til og med voksne som presterer å si parafyme og legimitasjon. *rister på hodet* Jeg har ei sykepleiervenninne som sier psykriatri. Konsekvent. Lurer på hvordan det går an når hun jobber innen helse å ikke ha fått med seg at det er feil... 0 Siter
Gjest erwin Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Nei jeg er ikke dum - men å VÆRE videre er ikke riktig norsk - det heter i så fall "HAR kommet videre". Når man kvalifiserer seg til videre deltagelse i noe, så heter det at man "går" videre, eller "gikk" videre. Hvis f eks Rosenborg vinner kampen sin i 4. runde i cupen, så går de videre, eller vi kan si at de "gikk" videre i cupen. Hvis vi sier at RBK "er" videre, så kan vi jo ikke si i fortidsform at de "var" videre. Det blir helt idiotisk. 0 Siter
Gjest klassa Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Ingen ER vel videre? Er da merkelig å si det på den måten? Ikke noe merkeligere enn at man feks har røket ett leddbånd. Med tiden oppstår nye ord og utrykk, ikke så rart det vel? 0 Siter
Gjest klassa Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Nei jeg er ikke dum - men å VÆRE videre er ikke riktig norsk - det heter i så fall "HAR kommet videre". Språket fornyer seg vet du, akkurat som det nå er helt ok å si at man har røket ett leddbånd i forbindelse med sport. Det gjelder bare å henge med på utviklingen... 0 Siter
Gjest klassa Skrevet 2. februar 2006 Skrevet 2. februar 2006 Du _får bli med_ videre har vel vert mer naturlig, tror du ikke? Nei, du er heller ikke av typen som har fått med deg at språket fornyes skjønner jeg... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.