Gå til innhold

Tar du sol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv de dyreste og beste spraybehandlingene farger litt av, og hvis du blir varm i brudekjolen vil det bli gulbrune kanter på kjolen..

prøv den minst en gang på forhånd, et par måneder før bryllupet, så du har anledning til å prøve en gang til før det virkelig gjelder..

Noen blir skjoldete og ganske gule..

Jeg ville heller tatt en rekke med soltimer over lang tid, selv om du ikke blir kjempebrun, så sitter det og er naturlig farge.

Hadde jo ikke tenkt å gjøre det samme dag, så det blir jo sikkert å dusje 2-3-4 ganger før jeg skal ha på brudekjolen, tror du det farger av da også?

Kan ikke fordra å ligge i solarium, men får vel vurdere det da. Dessuten skal vi gifte oss sent på sommeren, så kanskje jeg skal sole meg kjempemye ute og bli helt naturlig brun. Eller anti-hvit kan det vel kalles, hihi...

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Åsemor

6

• amber sun

3

• Zingara

2

• Patsi

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest trultemor25
Skrevet

Hadde jo ikke tenkt å gjøre det samme dag, så det blir jo sikkert å dusje 2-3-4 ganger før jeg skal ha på brudekjolen, tror du det farger av da også?

Kan ikke fordra å ligge i solarium, men får vel vurdere det da. Dessuten skal vi gifte oss sent på sommeren, så kanskje jeg skal sole meg kjempemye ute og bli helt naturlig brun. Eller anti-hvit kan det vel kalles, hihi...

Skal du sole deg ute i naturlig sol(!) så pass litt på skiller! Vet ikke åssen brudekjole du skal ha på, men er den f.eks åpen ved skuldrene er det jo kjipt å ha skiller etter bikinistropper..

Skrevet

Skal du sole deg ute i naturlig sol(!) så pass litt på skiller! Vet ikke åssen brudekjole du skal ha på, men er den f.eks åpen ved skuldrene er det jo kjipt å ha skiller etter bikinistropper..

Jeg vet heller ikke hvordan brudekjole jeg skal ha. ;)

Skrevet

Tror ikke man får gammel og rynkete hud ved å ta litt sol.

Det er ikke akkurat overflod av sol i dette landet..

Ok, gir meg :P

Men min hudtype tåler veldig lite sol og dermed hadde jeg risikert at den ble stygg tidelig.

Enkelte som har tatt mye sol får så masse flekker på kroppen har jeg notert meg å sånt er jeg redd!

Skrevet

Jeg er akkurat som deg. tar litt sol på denne tiden når jeg er som blekest, ellers nyter jeg solen ute. Hender jeg ta et par soltimer før julebordsesongen og.

Jeg syns det er så avslappende å ta sol og kunne gjort det hver dag, men jeg vil jo ikke ende opp som en sviske heller, så jeg må nok begrense det til et par ganger i året.

Annonse

Skrevet

Det skjer innimellom, men desverre så sjelden at jeg ikke får særlig mye farge av det.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Der er vi temmelig like, tror jeg. Jeg begynne også i disse tider. Jeg liker å freshe opp fargen min - men det dreier seg om en soltime i uka, om jeg har tid.

Prikken over "i`en" er å ta sol etter trening. Da føler jeg den optimale selvtilfredshet.

Dusjer du først da eller? Er det "bra" å ta sol rett etter trening når man er svett? Hvis ikke, vil jeg også gjøre det :-)

Gjest lille rosinen
Skrevet

Ja, ikke sant, man føler seg så mye freshere! Jeg tok årets første soltime i dag etter å ha slitt meg ut på spinningssykkelen. Deilig :)

Får spørre deg også, tar du sol rett etter trening? Er det greit å sole seg i solarium når man er svett? Har det noe å si? For hvis ikke, så vil jeg også begynne å sole meg i ny og ne! Huden min trenger det faktisk... Litt fet hud.

Skrevet

Nei, det er mange år siden. Jeg liker å gå spaserturer, jeg - og da kommer fargen av seg selv etter hvert utover våren.

Men det _er_ en deilig følelse å kjenne varmen fra lysrørene, på en kald vinterdag.

Gjest trultemor25
Skrevet

Får spørre deg også, tar du sol rett etter trening? Er det greit å sole seg i solarium når man er svett? Har det noe å si? For hvis ikke, så vil jeg også begynne å sole meg i ny og ne! Huden min trenger det faktisk... Litt fet hud.

Tar sol rett etter trening ja, men tørker meg før jeg legger meg inn i senga pluss at man tørker fort pga viftene og sånn. Men jeg svetter jo som en gris I solsenga da når den har blitt varm! Så det har nok ikke noe å si det, at man er svett. Sol i vei!

Gjest mirakel*2?
Skrevet

jeg gjorde det før, men tør ikke lenger. Hører på legene som sier det øker sjansene for føflekkreft. Jeg tok skrekken da en føflekk hadde forandret seg. Gikk til spesialist og fikk den sjekket. Heldigvis ikke farlig. Nå bruker jeg kun selvbruningskrem hvis jeg skal bli litt brunere.

Da jeg var hos spesialisten så jeg en ungdom som var VELDIG solariumsbrun. Lurte fælt på hva hun skulle få sjekket da.

Skrevet

Dusjer du først da eller? Er det "bra" å ta sol rett etter trening når man er svett? Hvis ikke, vil jeg også gjøre det :-)

Jeg har aldri hørt at det skal være noe i veien for å ta sol når man er svett. Tenker bare på strendene i Spania, på en solseng i intens varme. Da svetter du da!

For at solen skal få satt seg, pleier jeg å vente vel en time etterpå før jeg dusjer. Dette for at fargen skal få satt seg.

Bare sett i gang du, det er så godt så ;o)

Annonse

Gjest Ikke det nei
Skrevet

Jeg har aldri hørt at det skal være noe i veien for å ta sol når man er svett. Tenker bare på strendene i Spania, på en solseng i intens varme. Da svetter du da!

For at solen skal få satt seg, pleier jeg å vente vel en time etterpå før jeg dusjer. Dette for at fargen skal få satt seg.

Bare sett i gang du, det er så godt så ;o)

det med å vente med å dusje er unødvendig. det er en myte at fargen kan vaskes av. er jo huden som får fargen, ikke noe utpå huden.

Gjest nosigns
Skrevet

Nei, det er mange år siden. Jeg liker å gå spaserturer, jeg - og da kommer fargen av seg selv etter hvert utover våren.

Men det _er_ en deilig følelse å kjenne varmen fra lysrørene, på en kald vinterdag.

Den varmen kan du oppnå fra ei badstu også! I ettreningsstudio eller en svømmehall.

Skrevet

Den varmen kan du oppnå fra ei badstu også! I ettreningsstudio eller en svømmehall.

Eller fra sola ute, hvilket jeg benytter meg mest av :-)

Skrevet

Nei. Har prøvd noen ganger. Begynner bra med et par ganger i uka, men så sklir det ut...:) Har gitt opp, og nå tror jeg ikke jeg tørr heller med tanke på hudkreft.

Skrevet

Tar aldri sol.

Trives ikke i steiksol hvis jeg ikke kan kjøle meg ned med et bad.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nei, jeg tar bare noen timer på forsommeren før bikinisesongen.

Skrevet

det med å vente med å dusje er unødvendig. det er en myte at fargen kan vaskes av. er jo huden som får fargen, ikke noe utpå huden.

Ja, jeg har vært litt usikker på dette, så jeg tok et søk på google, og fant ut at du jaggu har rett.

http://www.brunogblid.no/tips.asp

"Kan jeg dusje etter soling?

Svar:

Ja, det er klart du kan det. I den tiden da solariumbruk kom skikkelig i gang her i landet, het det at man skulle vente ca. 4 timer etter soling før man dusjet. Dette er ikke riktig.

Det blir hevdet at påstanden ble til fordi solsenger da ikke inneholdt skikkelige vifter slik at solingen kunne være ubehaglig varm. Solstudioene hadde ikke råd til dusjanlegg, og noen fant ut at det var en god løsning å anbefale dusjing flere timer etter solbehandling. Slik ble det ikke noe merkostnad og kundene følte det ikke som dårlig service. Lurt, hva??

Men som sagt, de fleste tenker aldri at de ikke må dusje etter å ha ligget på stranden i solen, og da gjelder selvfølgelig det samme med solarium. Brunfargen kan ikke vaskes bort."

Flaut at jeg har gått rundt å trodd på dette i så mange år. Men nå er det slutt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...