Gå til innhold

En felle for en tyv, sølvnitrat på huden

Anbefalte innlegg

Skrevet

En betrodd person stjeler, ofte. Det fins ikke bevis. Vi planlegger å legge en felle. Det forsvinner pengesedler fra lommebøker.

Jeg har hørt at sølvnitrat kan strøs ørlite på sedler og lager små sorte prikker dypt i huden som ikke går å fjerne på flere dager.

Noen som har prøvd? Hvor giftig er det?

Jeg er ikke ute etter kommentarer om moralen her, kun å få tatt vedkommende.

Wikipedia : Sølvnitrat er giftig ved inntak eller inhalasjon. Ved kontakt med hud kan stoffet skape brune misfarginger, som gradvis blir svarte. Disse misfargningene kan ikke vaskes bort eller fjernes - har man først fått dem, må man vente på at huden slites bort, og ny flekkfri hud skapes innenfra.

Gjest trultemor25
Skrevet

Hva hvis vedkommende putter fingra i munn etterpå? Det er jo giftig ved inntak.

Skrevet

Litt betenkt ja. Men jeg har ikke inntrykk av at det er så veldig giftig, dvs at det skal en del til.

Skrevet

Jeg kom på at jeg kan merke dem med tusj som kun syns i ultrafiolett lys, den brukes til å merke eiendeler. Men da må jeg kikke på sedlene. Sølvnitratet havner på henda. Alle kunne jo sikre alt bedre, men mye er allerede stjålet, og stemningen er dårlig.

Gjest trultemor25
Skrevet

Jeg kom på at jeg kan merke dem med tusj som kun syns i ultrafiolett lys, den brukes til å merke eiendeler. Men da må jeg kikke på sedlene. Sølvnitratet havner på henda. Alle kunne jo sikre alt bedre, men mye er allerede stjålet, og stemningen er dårlig.

Da må du jo få spørre om å få se på sedlene vedkommende har på seg da?

Skrevet

Da må du jo få spørre om å få se på sedlene vedkommende har på seg da?

Ja. Der ligger et problem. Er det riktig person? Har noen rett til det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...